Gå til innhold

Sunn, kaloririk frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips? 😊

Anonymkode: 0562f...861

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egg, avokado, rød løk pluss eple

Anonymkode: 87299...69d

Skrevet

Havregrøt er veldig lett å berike. Du kan ha i fløte, olje, smør, næringsmidler etc og smaken er ca. Den samme

Skrevet

Hva er sunt, hva er kaloririkt? Spis det du liker, og pøs på med litt ekstra av alt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med havrepannekaker med peanøttsmør på? 

Anonymkode: d2f05...c90

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelaget granola med havregryn, solsikkefrø, nøtter (for eksempel valnøtter, mandler eller cashewnøtter), kokosolje og smør, litt kanel og salt, litt honning og et par spiseskjeer sukrin gold. Bak i ovnen.

Spis sammen med helmelk eller fet yoghurt.

Anonymkode: 297ef...02b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips 😊

På 4. mars 2017 den 16.41, Pringle skrev:

Hva er sunt, hva er kaloririkt? Spis det du liker, og pøs på med litt ekstra av alt.

Jeg klarer ikke å spise store porsjoner uten å brekke meg, derfor passer det bedre med en normal porsjon med noe kaloririkt. 

AnonymBruker
Skrevet

Grovt brød med egg og avocado.

Anonymkode: c6bbc...f13

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips 😊

Jeg klarer ikke å spise store porsjoner uten å brekke meg, derfor passer det bedre med en normal porsjon med noe kaloririkt. 

Da må du se etter mat som er kaloritett, og fremdeles mat som du liker.

Den første delen er det greit nok for andre å gi råd om. Kaloritett mat er mat som inneholder mye fett, karbohydrat og/eller protein pr gram. Nøtter og frø, kjøtt og fisk, brød og gryn, smør og sukker.

Den andre delen er noe du må kjenne etter selv :)

• Liker 1
Gjest Lilli My
Skrevet

Bananpannekaker laget med mandelmel og rømme.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Pringle skrev:

Da må du se etter mat som er kaloritett, og fremdeles mat som du liker.

Den første delen er det greit nok for andre å gi råd om. Kaloritett mat er mat som inneholder mye fett, karbohydrat og/eller protein pr gram. Nøtter og frø, kjøtt og fisk, brød og gryn, smør og sukker.

Den andre delen er noe du må kjenne etter selv :)

Det er jo derfor jeg spør etter råd her.. Jeg liker stort sett all slags mat.

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo derfor jeg spør etter råd her.. Jeg liker stort sett all slags mat.

Spis litt av hvert da? Husk på at du kan fordele inntaket ditt så du spiser mer til de andre måltidene isteden, hvis du ikke er så begeistret for frokost.

AnonymBruker
Skrevet

Lag deg en frokostshake.

1 dl Havremelk

1 dl Mandelmelk

Proteinpulver (Jeg bruker sjokoladesmak i min)

2 egg

1 sk Cocosa/kokkosolje

Litt Rapsolje

Blandes i blender og smaker godt samtidig som det gir deg en god start på dagen.

Anonymkode: c9baf...1ff

AnonymBruker
Skrevet

Hva med havregryn, nøtter, tørket frukt og helmelk ? La det stå mens du gjør noe annet, evnt i kjøleskapet natten over og varm i mikroen om morgenen. Som nevnt over - næringstett mat, og gjerne en håndfull nøtter/tørket frukt som mellommåltid. Å drikke i seg kalorier pleier å være ganske enkelt - milkshake, juice osv.

Anonymkode: 27b65...231

AnonymBruker
Skrevet
På 7.3.2017 den 10.59, AnonymBruker skrev:

Takk for tips 😊

Hvis du brekker deg av mat så burde du heller ta en tur til legen enn å spørre om matråd fra kg brukere. Er ikke normalt at man skal måtte spise småprosjoner for å unngå brekninger, da er det noe galt.

Anonymkode: d1833...f33

Skrevet

Elsker havregryn, så da blir det det med yoghurt/kesam. Grøt med frukt/ havrebananpannekaker. Ellers varierer det fra omelett til brødskive. Ingen frokost uten kaffe derimot. 

Skrevet
På 4.3.2017 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Noen som har tips? 😊

Tyrkisk yoghurt med en dæsj honning og masse nøtter (ev lage granola av nøttene først) 😍 Det er så godt, og det bor en hel del kalorier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...