Gå til innhold

Bør staten kun gi barnetrygd til de av oss som vaksinerer barna våre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på det ville hatt noen effekt. De som ikke vaksinerer velger jo det fordi de tror vaksiner skader barna deres. Jeg ville ikke gjort noe som jeg trodde kunne skade barna mine selv om jeg fikk betalt for det.

Anonymkode: 9992e...2cc

• Liker 1
Skrevet

tviler på om det hadde hatt noe å si, derimot så syns jeg barn som ikke er vaksinert ikke skal få barnehageplass.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på det ville hatt noen effekt. De som ikke vaksinerer velger jo det fordi de tror vaksiner skader barna deres. Jeg ville ikke gjort noe som jeg trodde kunne skade barna mine selv om jeg fikk betalt for det.

Anonymkode: 9992e...2cc

I Australia har nå rundt 200000 barn fått enten alle eller de manglende vaksinene, kun ett år etter at de innførte regelen, så det har helt klart en stor effekt. 

Anonymkode: 042f4...afc

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Tanuki skrev:

tviler på om det hadde hatt noe å si, derimot så syns jeg barn som ikke er vaksinert ikke skal få barnehageplass.

Egentlig er jeg helt enig med deg her, men så kom jeg til å tenke på de ganske få barna som faktisk ikke tåler vaksinene. Om det er allergi mot egg som gjør at disse barna ikke tåler vaksinene er jeg usikker på. Det vet foreldrene mye mer om, - men hva med de barna? De er jo avhengige av flokkbeskyttelse, altså at alle barna som tåler vaksinene faktisk er vaksinert. Det blir kanskje litt vanskelig å nekte barns om ikke tåler vaksinene å gå i barnehage. 

At barn som tåler, men ikke gis vaksiner grunnet foreldrenes overbevisning, ikke får barnehageplass er jeg enig med deg i.

Anonymkode: 9cc35...a8a

Skrevet

Barnetrygden burde fjernes fullstendig. Dette er bare en unødvendig post som betales gjennom høyere skatter. Heller lavere skatter og avgifter, sier jeg bare. Det er uansett ganske mange som ikke trenger trygden og velger å sette hele barnetrygda inn på sparekonto til ungen. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig er jeg helt enig med deg her, men så kom jeg til å tenke på de ganske få barna som faktisk ikke tåler vaksinene. Om det er allergi mot egg som gjør at disse barna ikke tåler vaksinene er jeg usikker på. Det vet foreldrene mye mer om, - men hva med de barna? De er jo avhengige av flokkbeskyttelse, altså at alle barna som tåler vaksinene faktisk er vaksinert. Det blir kanskje litt vanskelig å nekte barns om ikke tåler vaksinene å gå i barnehage. 

At barn som tåler, men ikke gis vaksiner grunnet foreldrenes overbevisning, ikke får barnehageplass er jeg enig med deg i.

Godt poeng, jeg skjønner at disse barna er avhengige av flokkbeskyttelse. Egentlig skulle jeg bare ønske at folk skjønte at vaksiner er helt nødvendig, i stedet for å lese vissvass på google om hvor farlig og unødvendige vaksiner er.

• Liker 3
Skrevet

Da hadde jeg nok fint takket nei til barnetrygd. Helt greit med godt testet og veldokumenterte vaksiner, men i det siste har det blitt litt for mye press på å ta trend-vaksiner, rope opp om farer og presse befolkningen til å ta omstridte drittvaksiner, fort og gæli. Da velger jeg vekk barnetrygden og velger heller å lese dokumentasjonen og forskningen på nye vaksiner før jeg lar penga og mediehysteri bestemme. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 3/4/2017 den 17.39, Tanuki skrev:

Godt poeng, jeg skjønner at disse barna er avhengige av flokkbeskyttelse. Egentlig skulle jeg bare ønske at folk skjønte at vaksiner er helt nødvendig, i stedet for å lese vissvass på google om hvor farlig og unødvendige vaksiner er.

Kan du gi noe dokumentasjon på at disse vaksinene er så nødvendige? Kan du også gi eksempel på hvilket visvas på google folk leser?

Anonymkode: 920d7...c6c

AnonymBruker
Skrevet

Så forslag fra byråden i Oslo i går. Han ville ha enkelte bydeler uten kontantstøtte.heller bruke pengene til bhg , norskundervisNina og arbeidslæring. 

Syns de skal begynne i rette enden. Fjern kontantstøtten fra de rike bydelene først. Eks holmenkollen og bydeler hvor inntekten er stor.

Rart 8 mars og kvinnene ikke gjør et poeng av kontantsrøttene.  Det er en ordning som er kvinnefiendtlig. Det er å gå bak i tid. Ingen kan leve av den,men for noen fattige et tilskudd i hverdagen.

Anonymkode: a6950...b36

AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2017 den 15.25, Tanuki skrev:

Ja! 

Anonymkode: 90766...501

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er langt fra nok. Foreldre som nekter å vaksinere barna sine bør miste foreldreretten, enkelt og greit.

• Liker 2
Skrevet
På Saturday, March 04, 2017 den 17.39, Tanuki skrev:

De barna som ikke tåler vaksine kunne fått lege erklæring på dette, og dermed fått  barnehageplass 😊

• Liker 2
Skrevet
På 4.3.2017 den 15.25, Tanuki skrev:

Og hvordan skulle dette bli praktisert?

Håper du vet at ikke alle barn kan følge det normale vaksine programmet (og vi foreldre må av den grunn selv betale for vaksinene)

• 2 uker senere...
Skrevet
På 4.3.2017 den 17.20, AnonymBruker skrev:

Barn som er allergiske mot egg tåler vaksinene! Det er mmr vaksinen en da tenker på, men det er ikke noe problem. Har selv en gutt på 3 med anafylaksi mot egg ( går i allergisk sjokk og slutter å puste) Tenkte veldig på dette med vaksinene og forhørte meg godt før vi gjorde det. Han er nå fullbaksinert uten problemer :)

Barn med alvorlige sykdommer eller svekket immunforsvar kan derimot ikke ta vaksiner alltid.

Jeg mener at uvaksinerte barn burde miste retten til både barnetrygd og barnehage, ved mindre det er en medisinsk grunn bak!

Minsten på ett år er i barnehage, han har ikke rukket å få mesling-vaksine enda. Skummelt om det skulle komme et utbrudd! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...