AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 Har et barn som har behov for å gå til fysioterapeut jevnlig. Hvordan fungerer det med egenandel? Har de egenandelstak for frikort på samme måte som voksne? Fysioterapeut fra kommunen kan komme i barnehagen innimellom, men jeg synes de er for dårlig og kan for lite om barnets behov. Ønsker å finne noen andre som er flinkere med denne sykdommen, men det er vel ingen andre som kommer i barnehagen? Til slutt, er det noen som vet av flinke fysioterapeuter til barn i Trondheim?😊 Anonymkode: fce98...9de
Kara W Skrevet 4. mars 2017 #2 Skrevet 4. mars 2017 Vi betalte ingenting så lenge vi hadde henvisning fra legen, men får inntrykk av at du spør etter å gå privat? Hos private uten henvisning tror jeg at man betaler full pris uansett, dessverre. Jeg tviler også på at de reiser ut til barnehagen. Hos oss så kom fysioterapeuten til skolen i begynnelsen, men etterhvert som han ble sterkere og trengte mer utfordringer måtte vi ta ham med til senteret i byen selv.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Skrevet 4. mars 2017 Har du tatt kontakt med helsestasjonen? Vi fikk henvisning til fysioterapi der og hun har kommet til barnehagen. Du må bruke en fysioterapeut med refusjon, da betaler du ingenting. Går dere privat betaler du full pris. Anonymkode: e1ff2...704
SjiraffenLaffen Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 Vi får fysioterapi gratis på helsestasjon og sykehus til vårt barn..
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-hos-fysioterapeut Noen steder er der fysioterapeuter som har spesialisert seg på barn, blant annet i Bergen, der det er eget barnefysioterapisenter. Hva Trondheim har, må jeg henvise deg til google om. Vanligvis må man oppsøke fysioterapeut på instituttet. Ellers mister de arbeidstid på reise mellom institutt og barnehage. I tillegg kommer jo da at foreldrene mister arbeidstid på grunn av at de må følge. Anonymkode: e33a9...bdf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå