Gå til innhold

Er høye kvinner tiltrukket av menn som er lavere enn seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet (endret)

Med 182 cm er de fleste kvinner lavere enn meg, men nå og da møter jeg på noen virkelige pene jenter som kanskje er rundt 185-190 cm. Av en eller annen grunn så ekskluderer jeg disse umiddelbart som aktuelle, sannsynligvis som en kombinasjon av egne preferanser og at jeg antar at disse kvinnene ikke ønsker en mann som er lavere enn seg.

Traff nemlig en kvinne for noen år tilbake som angivelig avviste meg på det grunnlaget alene. Hun sa hun følte seg stor når hun var sammen med meg. Tror hun var rundt 185 cm, så med høye hæler tronet hun brukbart over meg. Snakket med en høy jente på en uteplass noen uker senere og hun sa hun hadde hatt null problem med at jeg var marginalt lavere enn henne, men så var hun også alt i et forhold med en mann av ukjent høyde. 

Har nok selv en preferanse for kvinner som er lavere enn meg, men er så absolutt interessert i å bli kjent med høyere kvinner samt utfordre mine egne fordommer. 

Hva sier dere, høye kvinner?
:) 

Endret av Ragnar Danneskjöld
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar ikke høyde med i beregningen i det hele tatt, og har datet menn som har vært lavere enn meg. Personlighet er det som avgjør om jeg er tiltrukket eller ei, ikke høyde.

• Liker 3
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Jeg er gift da, men svarer likevel; da jeg var yngre var det aldri aktuelt å se på en lavere mann som attraktiv, nettopp på grunnlag av det du viser til at denne kvinnen sa til deg. Når jeg ble eldre brydde jeg meg dog mindre om høyden min og har møtt menn som er like høy/lavere enn meg som har fått meg til å føle meg feminin og "passet på", og som absolutt har vært veldig attraktive i mine øyne :) så idag spiller høyde en langt mine rolle for om jeg anser en mann som attraktiv eller ei. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 179 og har ofte vært interressert i lavere menn ofte rundt 175. Folk rundt har mer problemer med det enn meg for å si det sånn. Mennene har ikke brydd seg. Noe særlig under 175 hadde jeg nok ikke gått da. 

Anonymkode: 39ec8...a6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er høyere enn deg og bryr meg ikke. Første forholdet jeg hadde var med en mye lavere mann og etter det har jeg tenkt at det ikke betyr noen ting.

Tenker at jeg går glipp av mange flotte menn om jeg bare skal ha noen som er høyere enn meg.

Anonymkode: fe8e4...480

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil heller ha en mann som er lavere enn meg, enn en som er høyere.  Men, det er selvsagt personligheten som teller aller mest.  er 183 cm selv og går gjerne med høyhælte sko.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 181 cm. Var gift i mange år med en som er 178 cm. Og er nå interessert i en som er 180 cm. Så nei, har ikke noe problem med menn som er litt lavere enn meg. Men jeg vil nok tenke meg om hvis de blir mer enn 5 cm lavere.

I utgangspunktet så ønsker jeg en mann som er høyere enn meg. Ca 190 cm syns jeg er perfekt. Men nå er det nå en gang sånn at når jeg faller for en mann så faller jeg for personligheten. Og da får innpakningen svært liten betydning.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noen problemer med å bli tiltrukket av litt lavere menn. Men, jeg føler at de synes jeg er for svær i og med at jeg er høy, og at det ville vært ubehagelig for dem om jeg viste interesse 😱

Anonymkode: 7b748...03c

AnonymBruker
Skrevet

Jo høyere enn kvinne er, jo mer åpen er hun som oftest for menn som er litt lavere. Kanskje først og fremst fordi utvalget begrenser seg mer og mer, men jeg har erfart generelt at det ofte er de litt mindre jentene som er veeldig opptatt av at han skal være høy. 

Jeg er "bare" 175, men har datet menn på min høyde og litt lavere. En venninne av meg er 184 og hun ser aldri på høyde - hun har sagt at hun ekskluderer for mange da.

Anonymkode: 91b46...733

• Liker 1
Skrevet

Er 174 og vil helst ha en mann på 174 cm +, så ikke lavere enn meg altså. Men det går greit om han er 174. :) Tror kanskje ikke jeg teller som "høy kvinne" i Norge da, jeg er ganske høy i utlandet. Skulle gjerne vært over 180, høye kvinner er flotte.

Skrevet

Om det er snakk om noen få cm lavere så tenker jeg jo ikke over det. 

Gjest 007_008_007
Skrevet
På 4.3.2017 den 12.34, Ragnar Danneskjöld skrev:

Med 182 cm er de fleste kvinner lavere enn meg, men nå og da møter jeg på noen virkelige pene jenter som kanskje er rundt 185-190 cm. Av en eller annen grunn så ekskluderer jeg disse umiddelbart som aktuelle, sannsynligvis som en kombinasjon av egne preferanser og at jeg antar at disse kvinnene ikke ønsker en mann som er lavere enn seg.

Traff nemlig en kvinne for noen år tilbake som angivelig avviste meg på det grunnlaget alene. Hun sa hun følte seg stor når hun var sammen med meg. Tror hun var rundt 185 cm, så med høye hæler tronet hun brukbart over meg. Snakket med en høy jente på en uteplass noen uker senere og hun sa hun hadde hatt null problem med at jeg var marginalt lavere enn henne, men så var hun også alt i et forhold med en mann av ukjent høyde. 

Har nok selv en preferanse for kvinner som er lavere enn meg, men er så absolutt interessert i å bli kjent med høyere kvinner samt utfordre mine egne fordommer. 

Hva sier dere, høye kvinner?

Vi har et liv og det livet skal man altså bruke til å gruble over om kvinner/menn liker en viss høyde eller ikke? Vel vel...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

Vi har et liv og det livet skal man altså bruke til å gruble over om kvinner/menn liker en viss høyde eller ikke? Vel vel...

Det er lov å gruble over hva man vil. Ingen som tvinger deg til å lese denne tråden.

Gjest 007_008_007
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å gruble over hva man vil. Ingen som tvinger deg til å lese denne tråden.

Og ingen tvinger deg til å irritere deg over det jeg skriver. Så buzz off!

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Og ingen tvinger deg til å irritere deg over det jeg skriver. Så buzz off!

Jo,takk det samme :takke:

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er et par cm høyere enn meg, og jeg syns helt ærlig han er for liten.. Har ingen intr av menn som er lavere enn meg! Misjonæren hvor hodet hans når meg til magen? Usj.. 

Anonymkode: 9676f...11a

• Liker 1
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet
12 timer siden, 007_008_007 skrev:

Vi har et liv og det livet skal man altså bruke til å gruble over om kvinner/menn liker en viss høyde eller ikke?

Hadde glemt denne tråden før du minte meg på den, så takk til deg! Det er ikke et tema av stor interesse for min del, men det kunne vært interessant å høre hva høye kvinner tenker om dette. Rett fra hestens munn. 

Så, takk til dere kvinner som har svart. Ser at svarene svinger mellom de to forventede ytterpunktene og slik er det nok også i den virkelige verden. 

Jeg tenker at fra et biologisk og fundamentalt perspektiv skal mannen være sterkere enn kvinnen. Som et følge av dette også høyere. Jeg tror mange menn naturlig tenker på denne måten. Ikke engang tenker de slik, men det ligger nesten underbevisst som en akseptert sannhet. I tillegg har kanskje menn opplevd at kvinner avviser de nettopp fordi de er lavere enn de, så det hjelper ikke.

Men, slike sannheter kan alltid utfordres.

Gjest antbug
Skrevet

Jeg foretrekker menn som er en del høyere enn meg. Det er sikkert noe som sitter i hodet mitt, for jeg føler meg mindre sexy og feminin hvis jeg er høyere enn mannen. Jeg synes overhodet ikke at lave menn er mindre mandige eller noe sånt. Det handler bare om hvordan jeg selv føler meg sammen med dem. "Bare" burde jeg kanskje heller sagt, for det er jo viktig å føle seg vel sammen med partneren. Jeg er 175, så de fleste er jo høyere enn meg, men det bør helst være noen cm så jeg kan gå i sko med hæler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1.83 og foretrekker høyere menn. Men ingen regel uten unntak, stor personlighet kan veie opp. Jeg kan ikke være sammen med en som er pingle i forhold til meg på alle områder 😜

Anonymkode: ea6d7...b16

Skrevet
17 minutter siden, Ragnar Danneskjöld skrev:

Jeg tenker at fra et biologisk og fundamentalt perspektiv skal mannen være sterkere enn kvinnen. Som et følge av dette også høyere. Jeg tror mange menn naturlig tenker på denne måten. Ikke engang tenker de slik, men det ligger nesten underbevisst som en akseptert sannhet. I tillegg har kanskje menn opplevd at kvinner avviser de nettopp fordi de er lavere enn de, så det hjelper ikke.

Jeg rager selv helt gjennomsnittlig i høyde over bakken og har gjennom årene vært involvert med en håndfull jenter som har vært høyere enn meg. I noen tilfeller har jeg tatt initiativ og i andre tilfeller har de gjort det, som normalt er. Min erfaring er at dette svært sjelden er en dealbreaker og det har uansett aldri falt meg inn å føle meg mindre mandig eller ‘svakere’ pga det!

Selvfølgelig har folk ulike preferanser, også når det kommer til høyde. Men generelt sett tror jeg nok usikkerhet i eget hode pga lavere høyde oppleves som langt mindre maskulint og tiltrekkende enn høyden i seg selv! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...