AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 Jenta mi på 9 får så lett fett hår - og flass! Jeg har sjekka etter lus, men finner bare hvite prikker/flass... og hun klør seg i hodebunnen og får mer flass. Må vaske håret minst to ganger i uka, 1 gang er for lite, da blir håret skikkelig fett... men ikke for ofte heller, for da får hun mer flass... Kan jeg bruke Wash and Go flasshampo på henne? Andre tips? Og hvordan unngå at håret blir så fort fett? Pga atopisk eksem bør hun ikke dusje for ofte heller. har kun mulighet for å vaske håret hennes i dusjen, så da må hele jenta dusjes uansett... Har prøvd litt tørrshampo innimellom hårvaskene, og det funker greit. Anonymkode: 18a17...f74
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #2 Skrevet 4. mars 2017 Flass i hodebunnen kommer av en sopp i huden. Får du soppen forsvarlig behandlet så stopper flassingen. Kontakt enten lege og få vurdert hvilken behandlings som anbefales, eller spør på apoteket. Den shampooen du nevner er ikke anbefalt å bruke av andre enn dem som tjener penger på at du kjøper produktet deres. Fett hår hos en jente som nærmer seg puberteten blir ikke met fettete enn om det ikke vaskes, flassingen blir heller ikke verre av hyppigere hårvask. Det er nemlig begrenset hvor mye hud man har som kan flasse av uten at vi blir hudløse med åpne sår. Anonymkode: c0bbc...76f
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Skrevet 4. mars 2017 Om hun har eksem må du kanskje bruke en form for spesialshampoo? Jeg har mildt seboreisk eksem og bruker fungoral fra apoteket. Bruker det to ganger i uka til det er borte, så en gang iblant når jeg merker det kommer tilbake. Anonymkode: 7c614...fb1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 (Kan ikke bruke fungoral på så små barn da) Anonymkode: 7c614...fb1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: (Kan ikke bruke fungoral på så små barn da) Anonymkode: 7c614...fb1 http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/fungoral-mcneil-559458 Står ingenting om at det ikke skal brukes på barn. Det som derimot er et større tankekors er at noen anbefaler et produkt som kan være feil i forhold til problemstillingen. Fordi, Fungoral er beregnet på seboreisk eksem med flassing. Ts har ikke skrevet noe om at barnet har eksem. Anonymkode: c0bbc...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå