Gå til innhold

Komplikasjon etter oprasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har hunden min operet for patellaluksasjon og det ble utrolig dyrt. Når jeg kom hjem fra jobb i går greide hunden min å smette seg ut av samboers hender å hoppe ned fra soffan og strekke en av musklene som holder kneskålen på plass. 

Herregud, jeg freaker ut og har brukt mine sparepenger på denne oprasjonen og nå må han mulig opperere igjen. 

Hva skal man gjøre? Har ingen fast inntekt siden jeg står i mellom to jobber.  Sitter her å bare har en stor klump i magen og tårer i øynene. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Hunden min betyr så mye for meg og aner ikke hva jeg skal gjøre for å få penger til en mulig oprasjon til.Forsikringen min dekker ikke dette siden jeg ikke har hatt den siden han var 4 månder. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før du freaker ut må du jo finne ut om den trenger en ny operasjon eller ikke. Dersom den gjør det så sjekk med familie om de kan låne deg penger, kredittkort er også en mulighet. Lykke til.

Skrevet
13 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Før du freaker ut må du jo finne ut om den trenger en ny operasjon eller ikke. Dersom den gjør det så sjekk med familie om de kan låne deg penger, kredittkort er også en mulighet. Lykke til.

Snakket med dyrlegen og er en stor mulighet for enda en oprasjon. Ønsket jeg kunne ta med hunden på jobb, men har ingen mulighet til det. Har så stor skyldfølelse at jeg dør litt inni meg.

Tusen takk ArtyFarty for litt avdempende ord. 

Skrevet

Hør først med veterinæren hva de sier. Min hund har operert begge beina, og hun hoppet også ned fra sofaen på dag én eller to, flere ganger. Gikk helt fint alle gangene. Hvis veterinæren har gjort en for dårlig jobb under og etter operasjonen finnes det en mulighet for at de retter opp feilen gratis, men sjansen er nok ikke så stor. De første to-tre dagene gikk hunden min med en stor avstivet bandasje på foten slik at det ikke var mulig å gjøre noe galt. I verste fall kan du f.eks starte en innsamlingsaksjon via gofoundme eller liknende, betale med kredittkort, låne av familie osv. Dette var virkelig maks uflaks og ikke noe du kan klandre deg selv for

Skrevet
På 4.3.2017 den 12.36, Rosaprosa20 skrev:

Hør først med veterinæren hva de sier. Min hund har operert begge beina, og hun hoppet også ned fra sofaen på dag én eller to, flere ganger. Gikk helt fint alle gangene. Hvis veterinæren har gjort en for dårlig jobb under og etter operasjonen finnes det en mulighet for at de retter opp feilen gratis, men sjansen er nok ikke så stor. De første to-tre dagene gikk hunden min med en stor avstivet bandasje på foten slik at det ikke var mulig å gjøre noe galt. I verste fall kan du f.eks starte en innsamlingsaksjon via gofoundme eller liknende, betale med kredittkort, låne av familie osv. Dette var virkelig maks uflaks og ikke noe du kan klandre deg selv for

Tusen takk for gode ord.  Han har hvertfall startet å gå forsiktig igjen på foten og håper det går i riktig retning nå. Jeg greier ikke å slippe han ut av syne nå, føler veldig på at dette var min feil og jeg skulle ha passet bedre på.

Skrevet

Det er helt normalt at han ikke bruker foten noe særlig den første uka, så at han går litt på den allerede er et godt tegn. Jeg tror nok strekken kom av at hunden prøvde å vri seg løs og fikk sparket fra på en uheldig måte, ikke av at han hoppet ned. Skjønner godt at du er veldig forsiktig og redd nå, for det var jeg også første gangen vi opererte vår. For å unngå at noe liknende skjer igjen kan du for eksempel sende en melding før du kommer hjem, så kan samboeren din ta hunden på armen og møte deg i døra. Utrolig vanskelig å kontrollere sånne spontane reaksjoner hunden får når noen kommer hjem

Skrevet
På 6.3.2017 den 13.13, Rosaprosa20 skrev:

Det er helt normalt at han ikke bruker foten noe særlig den første uka, så at han går litt på den allerede er et godt tegn. Jeg tror nok strekken kom av at hunden prøvde å vri seg løs og fikk sparket fra på en uheldig måte, ikke av at han hoppet ned. Skjønner godt at du er veldig forsiktig og redd nå, for det var jeg også første gangen vi opererte vår. For å unngå at noe liknende skjer igjen kan du for eksempel sende en melding før du kommer hjem, så kan samboeren din ta hunden på armen og møte deg i døra. Utrolig vanskelig å kontrollere sånne spontane reaksjoner hunden får når noen kommer hjem

Satse på det, utrolig skummelt når sånne ting skjer. 
Vi har startet med at jeg ringer eller sender melding før jeg kommer inn døren hjemme, slik at vi er forberedt. Vil ikke at det skal skje igjen for å si det slikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...