snok Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 (endret) Vet noen om hvordan sosialkontoret forholder seg når man er leilighetseier? Jeg er alenemor og har et barn, studerer og jobber litt ved siden av studiet. Jeg vil søke kommunen om startlån og kjøpe en rimelig bolig, men jeg er redd for ikke får jobb etter endte utdanningen og går arbeidsledige i noen måneder. Jeg har hørt at man ikke har rett på sosialstønad hvis man eier leilighet. ? Endret 4. mars 2017 av snok
Ruccula Skrevet 4. mars 2017 #2 Skrevet 4. mars 2017 6 minutter siden, snok skrev: Vet noen om hvordan sosialkontoret forholder seg når man er leilighetseier? Jeg er alenemor og har et barn, studerer og jobber litt ved siden av studiet. Jeg vil søke kommunen om startlån og kjøpe en rimelig bolig, men jeg er redd for ikke får jobb etter endte utdanningen og går arbeidsledige i noen måneder. Jeg har hørt at man ikke har rett på sosialstønad hvis man eier leilighet. ? Sosialhjelp gies hovedsakelig heller ikke til studenter. Det er et eget kapittel om dette i sosialtjenesteloven. Når det kommer til lån, så må du be banken om avdragsfritt lån. Da kan de ta hensyn til rentekostnadene. Men ikke avdragene, da sosialhjelp ikke skal gå med til å betale ned på ditt lån
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Skrevet 4. mars 2017 2 timer siden, snok skrev: Vet noen om hvordan sosialkontoret forholder seg når man er leilighetseier? Jeg er alenemor og har et barn, studerer og jobber litt ved siden av studiet. Jeg vil søke kommunen om startlån og kjøpe en rimelig bolig, men jeg er redd for ikke får jobb etter endte utdanningen og går arbeidsledige i noen måneder. Jeg har hørt at man ikke har rett på sosialstønad hvis man eier leilighet. ? Startlån er ikke sosialhjelp i den forstand, og det er litt andre regler enn for sosialhjelp. Men regelen er at studenter ikke får hverken startlån eller sosialhjelp. Det hender en sjelden gang at de kan få sosialhjelp, hvis det ikke er mulig for studenten å søke stipend og studielån, ( hvis kassen er tom, det er for sent til å søke, er en av de tingene) Det er jo veldig risky å gi deg lån uten sikker inntekt, og hvorfor ønsker du det når du allerede har en leilighet?. Jeg har veldig vondt for å se for meg at du får lån til bolig uten annen enn litt jobbing ved siden av studiene. Folk flest jobber i årevis og samler til egenkapital på bolig. Anonymkode: b5475...811
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå