AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Del Skrevet 4. mars 2017 Skal prøve og holde dette ryddig.. Jeg hadde garantert eggløsning 7-9 februar. Meget positive tester disse dagene. Hadde sex 7 og 8 februar. Den 15 februar tok jeg en graviditetstest som var negativ. Dagen etter begynte jeg og få litt symptomer. Ømme bryst og murringer. Den 18 februar skulle jeg hatt mensen. Fikk på ettermiddagen lett spotting. 20 februar tok jeg en graviditetstest igjen siden jeg ikke fikk mer enn spottinger. Den ble svak positiv. 22 februar begynte det å komme friskt blod. Som mens , men mindre blod og ingen smerter. 27 februar dro jeg til legen for å måle HCG. Fikk svar 1 mars at HCG lå på 31. Hele denne perioden tester jeg fortsatt positiv på graviditetstester. Legekontoret ville kun gå utifra min siste mens som da ville tilsi at jeg var 6 uker på vei. Selv om jeg ga beskjed om eggløsningsdato. Lege mener derfor at jeg har hatt en SA. Klarte ikke helt å slå meg til ro med dette siden jeg fortsatt har symptomer. Tok derfor en ny graviditetstest i går kveld som ble enda sterkere positiv enn de tidligere. Kan jeg rett og slett bare være veldig tidlig i graviditeten ? Eller hva tror dere med erfaring ? Jeg blir helt koko ! Anonymkode: 864b4...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #2 Del Skrevet 4. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal prøve og holde dette ryddig.. Jeg hadde garantert eggløsning 7-9 februar. Meget positive tester disse dagene. Hadde sex 7 og 8 februar. Den 15 februar tok jeg en graviditetstest som var negativ. Dagen etter begynte jeg og få litt symptomer. Ømme bryst og murringer. Den 18 februar skulle jeg hatt mensen. Fikk på ettermiddagen lett spotting. 20 februar tok jeg en graviditetstest igjen siden jeg ikke fikk mer enn spottinger. Den ble svak positiv. 22 februar begynte det å komme friskt blod. Som mens , men mindre blod og ingen smerter. 27 februar dro jeg til legen for å måle HCG. Fikk svar 1 mars at HCG lå på 31. Hele denne perioden tester jeg fortsatt positiv på graviditetstester. Legekontoret ville kun gå utifra min siste mens som da ville tilsi at jeg var 6 uker på vei. Selv om jeg ga beskjed om eggløsningsdato. Lege mener derfor at jeg har hatt en SA. Klarte ikke helt å slå meg til ro med dette siden jeg fortsatt har symptomer. Tok derfor en ny graviditetstest i går kveld som ble enda sterkere positiv enn de tidligere. Kan jeg rett og slett bare være veldig tidlig i graviditeten ? Eller hva tror dere med erfaring ? Jeg blir helt koko ! Anonymkode: 864b4...d94 Tror dessverre legen din har rett. Anonymkode: a6aba...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Del Skrevet 4. mars 2017 Men hvorfor ble testen i går da sterkere positiv enn de forrige jeg har tatt ? Det burde jo gått andre veien .. helst burde den vel vært negativ nå da ? Derfor jeg blir så usikker .. Anonymkode: 864b4...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #4 Del Skrevet 4. mars 2017 Når hadde du siste mens da? og hvor lange sykluser pleier du ha? Hvis du hadde eggløsning 7-9 feb, og forventet mens 18 feb, så har du nokså korte lutealfaser. Hcg på 31 så lenge etter eggløsning er nok litt for lavt og blødninger lover stort sett ikke godt, (selv om mange opplever det allikevel uten at noe er galt.) Anonymkode: 01839...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #5 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg må bare se det an enda noen dager da? Om testen er like positiv eller mer (om det er mulig) til mandag , så ber jeg om ny HCG måling. Blir så jævlig forvirret av dette... Anonymkode: 864b4...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #6 Del Skrevet 4. mars 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare se det an enda noen dager da? Om testen er like positiv eller mer (om det er mulig) til mandag , så ber jeg om ny HCG måling. Blir så jævlig forvirret av dette... Anonymkode: 864b4...d94 Jeg tenker at hcg verdien din, sammen men ny positiv test sier at du fortsatt er gravid. Målingen som ble gjort er så lav at den burde ha gått ca helt ned om du allerede hadde abortert for noen uker siden (den halveres ca hvert døgn etter at graviditeten er ute av kroppen). Hvis du går ut fra eggløsning den 8.02, er du da nå 5+4 ca. Blødningene er ikke et godt tegn, så det kan godt være legen har rett i at du aborterer men i såfall er nok aborten stadig pågående. Syns absolutt du kan ta en ny hcg for å se om hcg går ned eller oppover.. Men ville ikke hatt et veldig stort håp om at det er en levedyktig graviditet siden du har blødd.. Anonymkode: 17140...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Del Skrevet 5. mars 2017 Testene burde vel virkelig ikke bli sånn om det har gått dritt ? Fredag og lørdag er disse tatt . Den sterkeste er lørdag . Ingen som har opplevd noe lignende ? Anonymkode: 864b4...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 5. mars 2017 #8 Del Skrevet 5. mars 2017 Be om ny HCG test Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #9 Del Skrevet 6. mars 2017 TS her. Kommer rett fra legen nå. Hadde med urinprøve (siden de ikke har fått en enda) , og ba om ny HCG. Forklarte at testene blir sterkere positive og symptomene også. Tok en CB uke i dag tidlig , den viste 2-3 uker. Forrige uke sto det 1-2 , så jeg synes ikke det er noen tvil .. ? Sekretærene på legekontoret sa følgende: Så lenge mine tester er positive så må man tolke det som at alt er bra. En HCG måling var ikke vanlig , det ville heller ikke gi noen indikator på om det gikk fremover i svangerskapet . De ville ikke ha urinprøven min , siden jeg testet pos. hjemme så ønsket de ikke ta en test selv. Noe jeg syns er meget spesielt .. Jeg har to barn fra før , å man leverer da alltid urinprøve hos legen.. !??! RImelig spesielt det de sa om HCG måling også .. Men hva vet vel jeg ? hehe.. Ho ba meg ta en UL om jeg var så bekymret, så jeg spurte om de kunne henvise meg. . Fikk til svar : Nei det får du gjøre privat på Volvat eller noe.. Er så skuffet , sur og trist på en gang.. Da må det bli UL neste da? Om jeg har tolket CB uke riktig, så betyr 2-3 at det er 2-3 uker siden eggløsning ? Det stemmer jo rimelig greit.. +- noen dager.. Da skal jeg være 4-5 uker gravid i følge måten man regner på ? Når tidligst kan jeg ta UL da ? Anonymkode: 864b4...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #10 Del Skrevet 6. mars 2017 Ingen ? Anonymkode: 864b4...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowflake89 Skrevet 6. mars 2017 #11 Del Skrevet 6. mars 2017 Vet at dagene i uvisshet går veldig sent, men bestill deg time til ul i ca uke 8. Da vil det være sikkert at hjerteslag vil vises og man vil tydelig vil se om det er liv. Du får også sett om det kommer 3+ på CB digital iløpet av 1-2uker. Hvis du har/hadde en SA og testene blir sterkere kan det hende at ikke alt har kommet ut og får kroppen din til å fortsatt produsere hCG. Finnes også solskinnshistorier om de som blødde og ser hjerte slå noen uker senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummel34 Skrevet 7. mars 2017 #12 Del Skrevet 7. mars 2017 Merkelig at de ikke hjelper det bedre. Hos meg fikk jeg henvisning til Hcg prøve ved sykehuset torsdag og lørdag. Var der å tok blodprøve og fikk den fantastiske nyheten om at prøvene steg som forventet. En Hcg prøve sier lite, må ta to for å sammenligne opp mot hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #13 Del Skrevet 8. mars 2017 Har bestilt meg tidlig UL til mandag. Tenker at jeg endelig vil få svaret mitt da. Håper virkelig jeg kan begynne å glede meg over denne graviditeten snart .. :/ Anonymkode: 864b4...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå