AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 Hei. Har et problem med vår tibetanske spaniel på 6 år.Vi flyttet tilbake til mitt barndomshjem i august. Etter dette har hun vært "sjefen" i gata. Hun blir rasende om vi er ute på tur å møter andre hunder. Hun knurrer, bjeffer, biter og skriker. Mest på små hunder men også noen store. Andre steder løper hun løs, som Feks på friområder og lysløyper. Hun har vært mishandlet litt hos tidligere eier,men jeg kjøpte ho når ho var ca 4,5 måned. Da hadde oppdretteren tatt ho tilbake fra de som mishandlet henne. Tar imot alle tips om hva det kan være, hvordan jeg skal håndtere situasjonen osv. Hilsen fortvilet hundeeier Anonymkode: a1ae8...d14
ArtyFarty Skrevet 4. mars 2017 #2 Skrevet 4. mars 2017 Kontakt noen som kan hjelpe deg med hverdagslydigheten. Det er mye mer effektivt å få hjelp av noen som kan oppleve og se hvordan hunden er, for å finne ut hvor skoen trykker, enn å få tips via et forum.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Skrevet 4. mars 2017 Er det ingenting annet som har endret seg? Har du flyttet sammen med noen? Gir du henne mindre oppmerksomhet/ turer/ trening? Er det nye området i nærheten av der han var før? Anonymkode: 1a83a...7a6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 Dere kan kanskje også vurdere om hun kan være syk og har smerter Anonymkode: 1a83a...7a6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ingenting annet som har endret seg? Har du flyttet sammen med noen? Gir du henne mindre oppmerksomhet/ turer/ trening? Er det nye området i nærheten av der han var før? Anonymkode: 1a83a...7a6 Ingenting annet nei. Vi bodde her da hun var valp og jeg var 16 til jeg var 18. Da flytta jeg ut og bodde 3 år i egen leilighet. Har nå tatt over huset etter mamma og mamma bor i leilighet. Når jeg flyttet til leilighet da jeg var 18 fikk jeg kjæreste og hunden og han er bestevenner, hun ligger tett opp mot han på sofaen osv og hun er ikke utrygg på han i det hele tatt. Der vi bodde før oppførte hun seg ikke rart, med dag vi flyttet "hjem" startet det. Hun får nok turer og trening på lydighet. Trener triks med henne og man ser at hun liker det. Anonymkode: a1ae8...d14
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 4. mars 2017 #6 Skrevet 4. mars 2017 Ta dette gratis passeringskurset og meld deg på passeringstrening der du bor, om det finnes https://lisbethborgdewaard.simplero.com/page/55849-1451338875
MrsPiggyBank Skrevet 4. mars 2017 #7 Skrevet 4. mars 2017 Jeg ville gått til veterinær, ettersom det er en såpass brå forandring. Men det kan også være at hun har hatt en opplevelse i det nabolaget, som gjør at hun føler seg utrygg der? Reagerer hun på andre hunder uansett hvor dere er nå, eller er det bare i dette området?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 16 timer siden, MrsPiggyBank skrev: Jeg ville gått til veterinær, ettersom det er en såpass brå forandring. Men det kan også være at hun har hatt en opplevelse i det nabolaget, som gjør at hun føler seg utrygg der? Reagerer hun på andre hunder uansett hvor dere er nå, eller er det bare i dette området? Er kun i dette område. Virker som hun skal passe på huset/området rundt. Andre steder kan hun gå løs. Hun elsker samboeren min sin hund. Hans hund bor ute, hos mine svigerforeldre. (Høres ille ut at han bor ute, men det er jakthund og han hater å være inne) Anonymkode: a1ae8...d14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå