AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg har ikke naturlig respekt for noen mennesker. Altså: jeg bryr meg ikke om hvem de skulle være eller hva de skulle ha utrettet eller ikke utrettet. Jeg bryr meg bare om om de er ok som personer. Først da ville jeg evt. respektere en person. Noen ganger føler jeg dette får meg til å virke fullstendig respektløs (noe jeg muligens er). For det er som om en del personer forventer respekt utfra den stillingen/viktigheten de selv mener de har i samfunnet. Ting som i mine øyne er helt irrelevante og ikke sier noe som helst om en person eller gir grunn til å godta noen. Hva tenker dere rundt dette? Respekterer dere alle folk med en gang? Hva gjør at du respekterer noen? Anonymkode: 985cd...4be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 4. mars 2017 #2 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg er enig til dels. Men kommer jo ann på hva personen gjør. Toppstilling i et eller annet super kommersielt firma gir ingen status direkte i min bok. Men om personen er veldig dyktig i sin jobb, snur nedgang til oppgang og er en drivende og god ledere for sine ansatte, da får jeg respekt for vedkommende. Altså gir ikke en stilling respekt i seg selv, men hva personen utretter. (med stilling mener jeg både arbeidsstilling, tittel, kjendisstatus, herkomst). Dessuten synes jeg at personlig integritet er viktig, at man ikke vender kappen etter vinden, men tør å stå i motvind. Verste er folk som skylder på andre for egne feil. Fysj! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Del Skrevet 4. mars 2017 Respekterer ganske få, de må fortjene det. Intigritet og ekthet er viktig for meg. Anonymkode: 83404...aae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Del Skrevet 9. mars 2017 Som deg så bryr jeg meg nada hva folk jobber som. Hva de står for og hvordan de er som personer er det eneste som teller. Anonymkode: ff76f...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. mars 2017 #5 Del Skrevet 9. mars 2017 (endret) Det var en gang jeg hadde kredittvurdert en søknad fra en person oppe i Trøndelag en plass. Han hevdet på søknadsskjemaet å være lege, jobbe på sykehus og tjene fett, men kredittvurderingen og ligningene viste en bitteliten inntekt. For lav for å få kredittkortet vårt. Derfor sendte jeg ut et standardbrev der det sto at vi trengte dokumentasjon på den inntekten han hadde. Dette medførte en rasende telefon fra mannen i Trøndelag. Han ropte rasende inn i røret: "VET DU IKKE HVEM JEG ER!??" Mannen trodde han selv var så viktig og så høyt på strå, der oppe på sitt lille sykehus i Trøndelag, at hele Norge burde vite hvem han var. Han var så viktig at han iallfall ikke skulle være nødt til å bevise sin inntekt, sånn som alle andre dødelige. Dette er den type menneske jeg ikke respekterer sånn bare ut i fra hva de selv hevder å være. Respekt er noe man gjør seg fortjent til, ikke noe man automatisk har. Endret 9. mars 2017 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faria Skrevet 9. mars 2017 #6 Del Skrevet 9. mars 2017 Jeg respekterer alle. Alle mennesker fortjener å bli respektert. Jeg mister heller respekten for folk om det viser seg at de ikke helt fortjener den. Respekt har ingenting med hva slags stilling en har. I min mening burde den innstillingen jeg har være den som alle hadde hatt, kunne unngått mye ufint med den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå