AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 https://krisemaksimering.com/2017/03/03/regjeringen-svikter-de-sykeste-barna/ Allerede har barn, unge og voksne med alvorlige og kroniske sykdommer blitt fratatt flere rettigheter med denne regjeringen. Blant annet med å frata behandling for de som virkelig trenger fysioterapi for å fungere og å ha en bedre livskvalitet. Nå skjer det enda mer som jeg opplever som veldig leit. Jeg så nylig en video på NRK om noen med et barn i kreft som ville komme til å slite med den nye pleiepengeordningen. For det er de med kronisk syke barn som vil slite mest. Og jeg tenker at min familie vil bli blant dem. Vi ble foreldre i fjor, men alt gikk ikke som det skulle.. Legene gjorde en feilvurdering, og babyen vår havnet på nyfødtintensiven.. Heldigvis var det slik at vi slapp å bekymre oss for økonomien oppe i det hele, for vi fikk pleiepenger. Tenk for de som må oppleve alvorlig sykdom hos barna av enda lenger varighet.... Man vet allerede at kvinner/mødre med kronisk syke barn har lavere lønn og høyere sykefravær. Og nå skal det bli enda verre? Synes regjeringen gjør mye tragisk med vårt velferdssystem som jeg er redd det blir vanskelig å gjøre om på. Anonymkode: df8dc...239
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #2 Skrevet 4. mars 2017 Rammer de svakeste barna : http://www.tv2.no/a/7993594/ Hva tenker dere om den nye ordningen? Anonymkode: df8dc...239
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Skrevet 4. mars 2017 Vedrørende fysioterapi som du nevner så fikk noen det gratis fordi diagnosen deres var på en liste, mens andre som trengte det like mye måtte betale fordi diagnosen ikke stod på listen. Regjeringen valgte derfor å la alle betale, men senket egenandelstaket betydelig. Mye mer rettferdig spør du meg. Vedr pleiepenger så vil ordningen inkludere flere, og det syns jeg er bra. Mange som gjerne skulle hatt pleiepenger for en periode blir i dag ekskludert. Så må heller kommunene stå ansavrlig for å skaffe pleiepersonell når familien har brukt opp årene med pleiepenger og fremdeles har behov. Det vil også øke sysselsettingen, som er bra. Men det er klart, da må mor i artikkelen ut i jobb og det bil hun vel gjerne slippe. (evt kan hun bli ansatt for å se til sin sønn, vinn vinn) Anonymkode: b97b1...100 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå