Gå til innhold

Kan utroskap være bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle som er utro eller sier at de er utro kan bli ventet å bli slaktet på denne siden. Derfor velger jeg å først å si at jeg var den som ble bedratt.

Jeg forstår at utroskap er ødeleggende, men kan det ha positive bivirkninger? Mitt svar er ja, etter et 15 års samboerskap tilsto min samboer at hun hadde vært utro på en fest. Da har du valget at du kan kaste henne på dør, sverte henne ovenfor alle felles venner, ydmyke og ta hevn.

Jeg ble mest forbauset når hun sa det, og hun sa det dagen etter hun hadde vært utro. Jeg satt der i sjokk og kunne ikke fatte at denne A4 kvinnen hadde begitt seg utpå utroskap og endatil trekant. Hun sa det samtidig som hun forklarte hvor lei hun var for hva hun hadde gjort, hun bedyret at hun elsket meg over alt på jord.

Det tok ikke så altfor lang tid før jeg kunne tilgi henne, og noen av grunnene er

1. Hun hadde ikke trengt å fortelle det til meg (jeg ville aldri visst)

2. Hun la ikke skylden på meg for at hun var utro (dårlig i senga eller hjelper ikke til hjemme)

3. Det bare skjedde

Men det jeg egentlig fant ut, var at min "kjedelige" samboer faktisk hadde lyster og begjær som aldri hadde kommet ut på grunn av den kjedelige livsstilen som vi hadde. Episoden førte til en fullstendig gjennomgang av både kommunikasjon og samværsmåte. Egentlig så kjente vi ikke hverandre godt nok og levde på fasaden. I dag så er vi et åpent par, og vi snakker om alt og involverer gjerne andre i sexlivet også. Selv om vi har involvert andre i sexlivet så er vi tryggere på hverandre enn noen gang. Vi har ikke noe å skjule for hverandre lenger.

Anonymkode: 15e72...a24

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, utroskap er aldri bra uansett hva. Blir den vanlige sexen dårlig er det bare å snakke om det, å starte med andre stillinger/leker osv uten at det må være utroskap først. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap skal ikke være nødvendig for å kunne bli kjent med sin partner, dere slet med kommunikasjonen og dette kunne vært løst på 100 andre måter enn ved svik.

Så nei, for min del kan ikke utroskap være bra.

Anonymkode: 5b74d...075

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er et fatalt tillitsbrudd. At det måtte utroskap til for at dere skulle se på forholdet deres synes jeg er trist. Dere hadde tydeligvis elendig kommunikasjon, men jeg ser ikke hvorfor dere ikke kunne ha ordnet opp i forholdet før? Det er det jeg synes er idiotisk. Samboeren din går heller til det skrittet med å ligge med to andre i stedet for å snakke med deg, som er samboer. Skjønner ikke logikken. Er det lettere å være utro enn å snakke med partneren sin? Det skjønner jeg virkelig ikke.

Utroskap er kroken på døren for meg.

Anonymkode: a7e80...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det burde ikke være nødvendig å gå til tillitsbrudd for å bli sett av hverandre. Tillitsbruddet vil dessuten alltid ligge der og kunne være en trussel videre, og det er noe med at man ikke kan drive å gå på nåler for å være "god nok" for den andre. 

Anonymkode: a6c28...59b

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan jo tydeligvis være en "bra" ting siden det var det for dere. Man kan ikke hardnakka påstå at det aldri kan være bra når du selv forteller en personlig historie om at det har gagnet deres forhold.  Da er det så klart en mulighet. Jeg tror dog det er veldig, veldig sjelden og at det i de aller fleste tilfeller ikke er bra.

Anonymkode: 7a74d...f9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er der tilfeller der det fungerer som en oppvekker heller enn en grunn til brudd. Disse er nok i veldig mindretall, da, så man burde ikke satse på det som en forholdsbygger.

Det finnes ganske stort spekter av personligheter innenfor mennesket, så selvsagt vil det være tilfeller der mennesker takler og ser på enkelte hendelser annerledes enn folk flest

Anonymkode: d50db...d06

• Liker 2
Skrevet

min stemor sa en gang at utroskap bare var en type bekreftelse på om et forhold fungerte eller ikke. 
Om man var utro, men egentlig bare vill tilbake til partneren sin, så lærte man det.
Tenkte man ikke på partneren sin, så burde man forlate forholdet. 

Jeg syns ikke hemmelighold er noe bra for et forhold, men når det nå først åpent opp øyene deres, og fikk i gang skikkelig kommunikasjon hos dere, så er jo det supert! :D 

Ingen andre en dere, skal bry dere om hvordan DERE lever i deres forhold :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dumper hun umiddelbart. Kunne aldri hatt tillit til en som såret meg på den måten. Dessuten tror jeg folk som gjør det en gang er mer tilbøyelige for å gjenta det.

Anonymkode: 571a5...fb9

• Liker 1
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Høres bra ut!

Det jeg ofte har undret meg på er om vi går inn i forhold med forventninger og standarder som i stor grad er bestemt av samfunnet rundt oss og hva andre gjør. Hvorfor må et forhold være på en bestemt måte? Kan ikke hver enkelt bestemme hvordan de vil leve sitt liv og hvordan sitt forhold skal være uten å følge en forhåndsdefinert mal? Mange mener at monogami er unaturlig og når man ser hvor få forhold og ekteskap som faktisk varer i dag, så kan man lure på om det ligger noe i det.

Ja, det er et tillitsbrudd hvis dere i utgangspunktet har et monogamt forhold, men i dette tilfellet var hun ærlig med deg og fortalte hva som skjedde. Personlig synes jeg ikke at ett eneste feilsteg gjennom 15 år skulle være nok til å ødelegge et forhold gitt at hun fortsatt elsker deg og fortsatt ønsker å være sammen med deg. Hun er fortsatt den samme personen og hun er fortsatt glad i deg. Hun har begjær og lyster. Det gjør ikke henne til et dårlig menneske. 

Forstår godt om andre er uenige og vet ikke hvordan jeg selv ville reagert, men synes det er bra at du greier å heve deg over dette og gå videre. 
:) 

Gjest NorahLudoAllis
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle som er utro eller sier at de er utro kan bli ventet å bli slaktet på denne siden. Derfor velger jeg å først å si at jeg var den som ble bedratt.

Jeg forstår at utroskap er ødeleggende, men kan det ha positive bivirkninger? Mitt svar er ja, etter et 15 års samboerskap tilsto min samboer at hun hadde vært utro på en fest. Da har du valget at du kan kaste henne på dør, sverte henne ovenfor alle felles venner, ydmyke og ta hevn.

Jeg ble mest forbauset når hun sa det, og hun sa det dagen etter hun hadde vært utro. Jeg satt der i sjokk og kunne ikke fatte at denne A4 kvinnen hadde begitt seg utpå utroskap og endatil trekant. Hun sa det samtidig som hun forklarte hvor lei hun var for hva hun hadde gjort, hun bedyret at hun elsket meg over alt på jord.

Det tok ikke så altfor lang tid før jeg kunne tilgi henne, og noen av grunnene er

2. Hun la ikke skylden på meg for at hun var utro (dårlig i senga eller hjelper ikke til hjemme)

3. Det bare skjedde

Men det jeg egentlig fant ut, var at min "kjedelige" samboer faktisk hadde lyster og begjær som aldri hadde kommet ut på grunn av den kjedelige livsstilen som vi hadde. Episoden førte til en fullstendig gjennomgang av både kommunikasjon og samværsmåte. Egentlig så kjente vi ikke hverandre godt nok og levde på fasaden. I dag så er vi et åpent par, og vi snakker om alt og involverer gjerne andre i sexlivet også. Selv om vi har involvert andre i sexlivet så er vi tryggere på hverandre enn noen gang. Vi har ikke noe å skjule for hverandre lenger.

OK, men nå var jo samboeren din "bare" utro på en fest med det du oppfattet til å være en random person.

Du fikk bekreftet at hun har en seksualitet, og synes kanskje innerst inne at det på et vis var befriende eller tennende. Men de færreste får jo beskjeden på den måten, somregel ligger det mer ting i bunn som nok føles mer komplekst for folk.

Hadde du følt det samme om hun i realiteten hadde en affære med kollegaen over noen måneder/år, det var følelser involvert eller det var snakk om litt mer langvarige greier med mye opplegg rundt? MItt inntrykk er at de fleste utroskaps"episoder" somregel er litt mer enn et random ligg på en fest.

Jeg tror rett og slett ikke helt på historien din, det blir så urealistisk. 

"Vi gikk fra kjedelig sexliv til at jeg ble oppmerksom på at hun endelig var en kåt kvinne med egen seksualitet, og så bare snakket vi sammen og plutselig var vi så trygge på hverandre at vi inkluderte andre - snipp snapp snute". 

Fint for de 0,0000000001% folk som opplever det scenariet, men folk flest har det jo litt mer komplekst vil jeg tro.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

3. Det bare skjedde

I deres tilfelle bra siden du virker som en oppegående og reflektert mann. Hadde situasjonen vært omvendt så hadde det vært følelser og klikking i stedet for en diskusjon og refleksjon om emnet. Kvinner har en tendens til ikke å være så bastante når de selv har gjort "feilen", men hvis mannen har gjort feilen så sier kvinnen at det kunne hun aldri gjort selv.  

Gratulerer for å ha oppnådd en situasjon om penet fi\orold som mange i par drømmer om men ikke tørr p si til hverandre.

Anonymkode: 996a9...1ec

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Nei, utroskap er aldri bra uansett hva. Blir den vanlige sexen dårlig er det bare å snakke om det, å starte med andre stillinger/leker osv uten at det må være utroskap først. 

Det er nok ikke bare så enkelt Naturgutt 95.... å bytte stillinger osv når lystene higer etter en threesome, to pikker osv. 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei. det kommer aldri noe bra ut av utroskap.

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Er det ikke heller bedre og akseptere at mennesker ikke er skapt for monogami. Hadde det vært meningen at mennesker skal være monogame så ville ikke utroskap forekommet så mye som det gjør.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I deres tilfelle bra siden du virker som en oppegående og reflektert mann. Hadde situasjonen vært omvendt så hadde det vært følelser og klikking i stedet for en diskusjon og refleksjon om emnet. Kvinner har en tendens til ikke å være så bastante når de selv har gjort "feilen", men hvis mannen har gjort feilen så sier kvinnen at det kunne hun aldri gjort selv.  

Gratulerer for å ha oppnådd en situasjon om penet fi\orold som mange i par drømmer om men ikke tørr p si til hverandre.

De som sier de aldri kunne gjort denne feilen selv er jo folk som faktisk ikke kunne vært utro, så at noen kvinner sier dette er jo ikke rart, de mener det. Jeg har sagt dette, men jeg kan aldri tenke meg å være utro heller. Jeg setter mye heller pris på samtalen. Nå har jeg også opplevd utroskap, kom ingenting godt utav det kun negativt for min del.

43 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Er det ikke heller bedre og akseptere at mennesker ikke er skapt for monogami. Hadde det vært meningen at mennesker skal være monogame så ville ikke utroskap forekommet så mye som det gjør.

Det som er det aller beste er jo å akseptere at alle mennesker er forskjellige, noen ønsker å leve monogamt og dette er helt greit. Andre ønsker ikke dette, og de er virkelig velkomne til dette også, viktigste er jo at de som vil være monogame og de som ikke vil det finner noen som ønsker det samme. Når utroskap er noe som forekommer oftere enn folk som ikke er det kan man komme med den kommentaren. Ellers kan man si at mennesker ikke er skapt for utroskap når de aller fleste ikke er det? Så A4 er det virkelig ikke :)

Anonymkode: c056d...333

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...