Gå til innhold

Bifil

Rutta

Anbefalte innlegg

Hei. Skriver i denne kategorien for det å være homse eller lesbe har med så mye mer enn seksualitet å gjøre.

Har erfart at det er sterk kjærlighet med i bildet og at det derfor passer bedre her.

Var selv samboer med en mann og vi fikk barn sammen også.

Plutselig faller jeg pladask for ei jente jeg kjente litt fra før, og det hele utvikla seg til et offentlig forhold.

Jeg er på jakt etter meninger fra andre som kanskje sitter der ute og lurer på hvilket kjønn de tiltrekkes av.

Jeg har siste året blitt overbevist om at det å være bifil er ikke det samme som å måtte ha sex med begge kjønn hele livet, men at man er i stand til å bli glad i begge kjønn (en av gangen) og ha nok med den man da er i et forhold med. Om det så varer resten av livet.

Grunnen til at jeg skriver nå, er at jeg er totalt forvirret ang. egne følelser.

Er ikke interresert i noen mann, men vet ikke helt om dama jeg har et forhold til frister meg lenger heller.

Dette virker sikkert rotete, men håper likevel at noen kjenner seg igjen eller har en mening om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rutta det du forteller er du slettes ikke alene om. Waco kjenner mange jenter som sliter med både det ene og det andre. Jeg tror vi må oppgradere defininisjoner av hva som er bifilt og hva som er normalt. Jeg tror nemlig det kan variere under livsløpet, man kan være bifil som tyveåring og hetro som førtiåring, som seksti åring kan det til og med hende du turner om til å bli en pedo.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lionda ikke innlogget

Er ikke dette det samme som hvis du hadde forlatt mannen din for en annen mann du ble forelsket i, og så etter hvert funnet ut at følelsene for denne nye mannen kanskje ikke var så dype likevel?

Jeg er enig i det du sier om at det å være bifil er å kunne elske noen, og velge å leve sammen med noen, uavhengig av kjønn. Men det er jo ingen grunn til at det skal være mindre komplisert å finne ut hvem man ønsker å leve sammen med av den grunn?

Det at du nå ikke vet om du vil ha denne damen betyr verken at du ikke er bifil eller at det er noe galt med deg, tror jeg. Det betyr bare at du akkurat som veldig mange andre, både hetrofile, bifile og homofile, tviler på om den personen du har funnet er en person du virkelig ønsker å være sammen med. Og hvordan du finner ut om det er det - vel, hvis du finner det ut, fortell meg det, for jeg vil gjerne vite det! :ler:

Dette var selvfølgelig bare mine tanker rundt dette, men jeg håper det kan være til nytte for deg.

Klem fra

Lionda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Slik jeg ser det, er det fullt mulig å være bifil selv om man ikke kunne tenke seg å ha et forhold med samme kjønn.

Det er fullt mulig å være bifil selv om man bare har behov for/tiltrekkes av den seksuelle biten av det å ha sex med sitt eget kjønn, men at man forholdsmessig søker til motsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdande
  Sitat
Slik jeg ser det, er det fullt mulig å være bifil selv om man ikke kunne tenke seg å ha et forhold med samme kjønn.

Det er fullt mulig å være bifil selv om man bare har behov for/tiltrekkes av den seksuelle biten av det å ha sex med sitt eget kjønn, men at man forholdsmessig søker til motsatt

Jepp, men nettopp dette er grunnen til at jeg foretrekker å betegne meg selv som biseksuell. For meg innebærer -fili-postfikset langt mer enn bare seksuelle følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdande du må ikke glemme at sekselle følelser forutsetter "følelser på det andre plan" som du fint fastsetter det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
  Sitat
Verdande du må ikke glemme at sekselle følelser forutsetter "følelser på det andre plan" som du fint fastsetter det....

Det er godt mulig jeg kunne vært mer presis. Det jeg mener er alle andre følelser/behov enn rent seksuelle. Hvilket jeg foretrekker å ha på plass om jeg skal vurdere en mer omfattende relasjon enn bare seksuell.

Sex er en kul ting i seg selv, det, og også en for meg svært viktig del av et forhold, men jeg hadde aldri giddet innlede et forhold til noen jeg ikke ønsket mer eller annet enn sex fra. Det er det da ikke noe problem å bedrive uten ytterligere løfter, forpliktelser eller følelsesmessig tilknytning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Det er jeg vel egentlig ganske enig med deg i Verdane, at fili er på det følelsesmessige planet, men biseksuell ligger mer på det seksuelle.

Men "problemet" er jo at det er ingen fast "regel" på hva som er biseksuell og hva som er bifil, det er ganske ulike oppfatninger av det, og det er noe frustrerende iblandt, derfor kan betegnelsen bare "bi" være grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...