Gå til innhold

Firenze

Creo

Anbefalte innlegg

Har noen litt kjennskap til Firenze?

Hva "bør" oppleves, litt spesielle "lokale" ting kanskje... Er ikke ute etter typiske turistmål.

Har mindre konkrete planer om en tur til Italia i løpet av året, og er glad for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må få med deg den store katedralen. Og Ponte Vecchio, som er en bro med hus på.

Var i Firenze en dag i september. Vi fikk definitivt ikke sett alt det byen har å by på. Men katedralen er utrolig, selv om du ikke akkurat er ensom turist der. icon_wink.gif

Dessuten er Firenze genial å shoppe designerklær i. Ikke det at vi rakk det, men jeg så mange butikker som jeg gjerne skulle vært innom!

Catzy12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor Firenze? Italia har da så myyyyye å tilby.

Men greit, du skal til Firenze.... Det første du bør gjøre er å sette på deg gode sko og traske rundt.... finn huset til Dante, sjekk katedralen (akkurat den katedralen gir meg skikkelig gåsehud; du trasker rundt i trange smug og BANG!! så går du rett på DET kjempebygget!!) ta en titt på David-statuen.

Alt ligger med korte avstander i Firenze så trask over elven (over Ponte Vecchio), det er DER du møter lokalbefolkningen, det er der florentinere spiser og nyter sin vin. Få også med deg noen av de gamle ærverdige vinslotta i Toscana; sug inn inntrykkene av en blodig historie......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firenze fordi en av oss har kjente der, + at hun forelsket seg i byen icon_smile.gif

Resten av Italia tar vi en annen gang.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...