Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med lønn rundt 400 000 kr, bolig- og studielån, hvordan disponerer dere pengene og hva skatter dere? Har dette selv nå, men føler ofte at jeg har lite å rutte med. Har 16000 kr i utgifter fast (lån, studielån, strøm, internett, telefon osv). Setter pris på innspill :) 

Anonymkode: f5ddb...7d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva får du utbetalt?

Anonymkode: d8b69...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 453.000 og får utbetalt ca 26.500.

Anonymkode: d2316...ddc

AnonymBruker
Skrevet

24500 kr :)  noen tips??

Anonymkode: f5ddb...7d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 400.000 brutto, og får utbetalt netto ca 26.000,- (nærmere bestemt 25.900,-)

Har ikke andre lån enn boliglån, og boliglånet er på 1,7 mill. Fikk det såvidt det var godkjent, så jeg var heldig. Bor i Oslo i en treroms-leilighet i blokk.

Ingen annen gjeld, har heller ikke bil. Skal jeg noe sted, reiser jeg kommunalt eller bruker beina til butikk og kjøpesenter i nærheten.

Jeg har i tillegg barnebidrag og barnetrygd, men det regner jeg ikke med her nå, for det faller uansett bort om ikke så lenge, da barnet er såpass gammelt. Som regel bruker jeg enten de pengene på klær til guttungen, sko eller skolesaker, eller jeg sparer dem.

Hvordan jeg disponerer pengene? Vel, jeg går ikke ut noe særlig, det er kanskje et par ganger i året, så det går veldig lite penger til den slags. Men jeg bestiller take-away hjemlevert på døren ca annenhver helg, det koster 430,- pr gang, så det blir kanskje 1000-1300 i måneden. Det er hovedsaklig fordi tenåringen maser om dette :-)

Dette er de faste månedlige utgiftene:

GET Tv/internett 550,-

Nrk lisens snitt mnd 240,-

Hundeforsikring 295,-

innboforsikring 165,-

månedskort til sønnen 355,-

strøm 350,-

mobil 330,-

matutgifter/alt fra matbutikken 6000,-

Tilsammen blir dette ca 8300,-

Boliglånet betaler jeg bare renter på nå, har avdragsfrihet i tre år, for å spare de pengene til oppussing av hele leiligheten. Har opprettet en egen sparekonto til det, og målet er 300.000,- på den. Så boligutgifter nå er renter + husleie; ca 8000,- i mnd.(rundet av oppover)

8000 i boligutgifter + 8300 i diverse månedlige utgifter = 16.300,-

25.900 utbetalt, minus 16.300 i utgifter, gjenstår 9.600,- Dette sparer jeg da 5000,- av og resten går til "øvrig" eller diverse forbruk under "annet-posten". Som lege, apotek, klær, tannlege, en ny ladekabel til iphonen f.eks. Sånne ting.

Jeg er forøvrig uføretrygdet og alene med en tenåring. Hvis du lurer på hvorfor jeg har såpass månedsinntekt når jeg er det, er det fordi jeg har en privat livsforsikring i tilllegg til NAV uføretrygden, som gir en månedlig utbetaling på noen tusenlapper. Dette er en uføreforsikring jeg hadde gjennom fagforeningen på jobben. Veldig lurt å ha!

Anonymkode: 78505...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...