Gå til innhold

Kastet ut..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HeI. Litt om min situasjon. Mamma til to jenter. De er 3 og 8 år, to forskjellige fedre (ikke døm meg). Før jul ble det slutt mellom meg og bf til minste. Vi deler per dd på å bo hjemme og skulle gjære det frem til sommeren s¨eldste fikk fullføre skoleåret. Vi deler på en hybel vi er i annenhver uke. Deler også på bilen annenhver uke. Nå idag havnet vi dessverre i en massiv krangel og han truer med å kaste meg ut fra huset vi deler i, meg og eldste dattra mi. Står da på bar bakke. Har 3 uker igjen av praksisperiode, og ikke full inntekt før 12 april.. Vi har ingen formell samværsavtale på den yngste. Lurer på hva jeg skal gjøre? Har nettopp sendt inn søknad om enslig forsørger. Dette var hans uke og jeg hadde dagvakt imorgen.Måtte ringe meg inn syk da han nektet overta datteren vår, og ingen av mine barnevakter kan passe.. Hva gjør jeg nå? Eneste alternativet jeg ser for meg er å si opp alt her, jobb, studier og flytte hjem til mamma en periode (i en annen by)..fortell meg det finnes en utvei :(  

Anonymkode: 2e0fc...420

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke være i hybelen? Det høres ut som dere bør rydde opp i ting allerede nå! Skaff deg advokat og time på fvk!

Han har vel heller ikke lov til å kaste deg ut?!

Anonymkode: bf27e...d87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke være i hybelen? Det høres ut som dere bør rydde opp i ting allerede nå! Skaff deg advokat og time på fvk!

Jeg kan selvsagt ha hybelen en stund, men den er 20 kvm og ikke akkurat egnet for barn. Poenget var at vi voksne skulle bytte på å bo der fram til i sommer. Han kaster som sagt ut min datter også, som har vært i livet hans i 5 år. Jeg aner ikke mine rettigheter her... Hva med den minste når vi ikke har en formell samværsavtale på henne, annet enn muntlig? (Jeg skal ha 60%) har vi avtalt... Kan jeg ta henne med? Hva med det økonomiske: Kan jeg søke nødhjelp i en mnd frem til min første fulle lønn på en stund? :( Jeg er superfortvilt... 

AnonymBruker
Skrevet

Enig i dette, men du sier dere kranglet, prøv å snakk med han når ting roer seg litt og tenk godt over hva du vil si slik at det ikke leder til mer krangel. 

Anonymkode: b5480...b25

Skrevet

Står du på leiekontrakten?

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HeI. Litt om min situasjon. Mamma til to jenter. De er 3 og 8 år, to forskjellige fedre (ikke døm meg). Før jul ble det slutt mellom meg og bf til minste. Vi deler per dd på å bo hjemme og skulle gjære det frem til sommeren s¨eldste fikk fullføre skoleåret. Vi deler på en hybel vi er i annenhver uke. Deler også på bilen annenhver uke. Nå idag havnet vi dessverre i en massiv krangel og han truer med å kaste meg ut fra huset vi deler i, meg og eldste dattra mi. Står da på bar bakke. Har 3 uker igjen av praksisperiode, og ikke full inntekt før 12 april.. Vi har ingen formell samværsavtale på den yngste. Lurer på hva jeg skal gjøre? Har nettopp sendt inn søknad om enslig forsørger. Dette var hans uke og jeg hadde dagvakt imorgen.Måtte ringe meg inn syk da han nektet overta datteren vår, og ingen av mine barnevakter kan passe.. Hva gjør jeg nå? Eneste alternativet jeg ser for meg er å si opp alt her, jobb, studier og flytte hjem til mamma en periode (i en annen by)..fortell meg det finnes en utvei :(  

Prøv så godt du kan å få han til å roe seg litt , nå snakker vi om bare 4 uker til du får full lønn ! Det må du klare og det skal du 👍🏼

Lykke til 

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg overhode gå med på en delt løsning, når han tydelig ikke er til å sttole på? TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk skal du ha. Ja, jeg var 25 når jeg fikk min yngste. Største tabben i mitt liv og nå skal jeg aldri mer ha flere barn med en idiot. Men svare på som mitt kunne du kanskje ikke? 

Få deg en advokat som er god på slike saker for denne eksen din vil nok gi deg litt trøbbel. Du må gjøre det du kan for å få fullført praksisperioden slik at du iallfall får deg en jobb. Ville flyttet vekk til et sted der du har bedre nettverk men så lenge dere har delt foreldreansvar kan du ikke flytte avgårde uten at han gir deg "lov". Har dere pratet om hvordan dere skal gjøre det med fordeling av minstebarnet? Hvor er faren til eldste, er han i bildet?

Anonymkode: 15b8c...74a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, LittleBabyBlue skrev:

Står du på leiekontrakten?

Jeg står reg på hybelen. Huset eier hans foreldre, og så vidt jeg vet er det ikke tegnet en husleiekontrakt der. 

Skrevet (endret)

Huff a meg!!!!!

Klart det finnes en utvei. Den går ut på at dere som voksne oppfører dere sivilisert og fornuftig, setter dere ned og finner en fornuftig løsning på dette problemet. Det du skisserer som en mulig løsning høres ikke bra ut så lenge det er unger med i bildet.  Er det vanskelig å snakke face to face så få inn en nøytral tredjepart. For eksempel fvk. Her må dere fokusere på barna.

Lykke til. Dette MÅ dere finne ut av 😐

Endret av Atleten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Få deg en advokat som er god på slike saker for denne eksen din vil nok gi deg litt trøbbel. Du må gjøre det du kan for å få fullført praksisperioden slik at du iallfall får deg en jobb. Ville flyttet vekk til et sted der du har bedre nettverk men så lenge dere har delt foreldreansvar kan du ikke flytte avgårde uten at han gir deg "lov". Har dere pratet om hvordan dere skal gjøre det med fordeling av minstebarnet? Hvor er faren til eldste, er han i bildet?

Anonymkode: 15b8c...74a

Selve praksisperioden er ferdig 24 mars. Skal såklart gjøre alt i min makt for å fullføre utdannelse. Det er bare akkurat nå som jeg nesten ikke jobber jeg sliter maksimalt. Har nok penger på sparekonto til våre delte utgifter ut praksistiden, men absolutt ikke råd til en ny leilighet, og det forventer han jeg skal finne asap!! Barnefar til eldste er i bildet, han har henne annenhver helg. Bf to har fungert fint som en stefar for henne, og har hatt henne annenhver uke sammen med søster fram til nå. Har sagt unnskyld fra min side og ringt han 100 ganger, men han svarer ikke... Søndag skulle jeg også jobbe, men gudene vet om han stiller opp da. Vi er stuck i bygda uten bil, og nå er jeg fri for strøm på telefonen, for den ligger i bilen somjeg skulle overta i kveld. Vi har snakket om at jeg skulle ha minstebarnet mest (60%) men vi har ikke skrevet en formell kontrakt enda. Kommer han ikke hjem i kveld for å ha barnet har jeg fått en venninne til å kjøre meg og vesla, så jeg får snakket med han face to face.. 

Skrevet

Så du har ikke utbetalt en full lønn før mai? Hva med bilen, står den på deg? Har du noe av verdi? Tenker da på penger til egen bolig etterhvert. 

Tenker du har to valg. Enten går du veldig stille i dørene i til du har fullført praksis og har egen bolig, eller du flytter barna inn i hybelen. Ikke ideelt, men det er snakk om en veldig kort periode. Få ellers alt av samvær, bidrag osv ned på papiret. Å kaste bort alt når du bare har 3 uker praksis igjen virker lite gjennomtenkt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, LittleBabyBlue skrev:

Så du har ikke utbetalt en full lønn før mai? Hva med bilen, står den på deg? Har du noe av verdi? Tenker da på penger til egen bolig etterhvert. 

Tenker du har to valg. Enten går du veldig stille i dørene i til du har fullført praksis og har egen bolig, eller du flytter barna inn i hybelen. Ikke ideelt, men det er snakk om en veldig kort periode. Få ellers alt av samvær, bidrag osv ned på papiret. Å kaste bort alt når du bare har 3 uker praksis igjen virker lite gjennomtenkt.

Nei, jeg får full lønn utbetalt 12 april (ca 24 000 netto) + 6500 fra lånekassen da jeg studerer desentralisert 50% og jobber 100%. Ellers to barnetrygder. Så jeg sliter ikke økonomisk sånn egentlig! Bilen står registrert på han men jeg har også betalt innskudd på billånet (25 000 kr), avtalen var han skulle betale meg ut når jeg fikk meg egen leilighet.Pluss noe felles oppsparte midler, som også er mitt. Egentlig kunne jeg knødd ungene inn i hybel, men da er jeg uten bil og de går i skole og barnehage ca 2,5 mil unna hybelen. Rundt 25 minutter i bil! Vil ikke kaste bort noe som helst, men jeg føler meg superdesperat og redd for fremtiden... 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg får full lønn utbetalt 12 april (ca 24 000 netto) + 6500 fra lånekassen da jeg studerer desentralisert 50% og jobber 100%. Ellers to barnetrygder. Så jeg sliter ikke økonomisk sånn egentlig! Bilen står registrert på han men jeg har også betalt innskudd på billånet (25 000 kr), avtalen var han skulle betale meg ut når jeg fikk meg egen leilighet.Pluss noe felles oppsparte midler, som også er mitt. Egentlig kunne jeg knødd ungene inn i hybel, men da er jeg uten bil og de går i skole og barnehage ca 2,5 mil unna hybelen. Rundt 25 minutter i bil! Vil ikke kaste bort noe som helst, men jeg føler meg superdesperat og redd for fremtiden... 

Aha, fikk det ikke helt til å gå opp med ukene. Tenker det viktigste er å ha trygg inntekt fremover, så får heller bosituasjonen være litt usikker et par mnd. Er det mulig å låne en bil et sted? Bor BF til eldste nær skolen og kan hjelp til en kort periode? Mulighet for barnevakt nær hybel?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Aha, fikk det ikke helt til å gå opp med ukene. Tenker det viktigste er å ha trygg inntekt fremover, så får heller bosituasjonen være litt usikker et par mnd. Er det mulig å låne en bil et sted? Bor BF til eldste nær skolen og kan hjelp til en kort periode? Mulighet for barnevakt nær hybel?

Nei, barnefar nr to bor ganske nøyaktig rundt 45 min i bil unna skolen. Ganske langt, da vi tidligere bodde ute i bygda. Kan man bytte skole på dagen, går det an? Eller bør jeg spørre barnefar nr 1 om eldste kan bo hos han til ting har ordnet seg mere? De jeg har å spørre som barnepassere er evt foreldrene til eksen, besteforeldre til den minste. Har venninner også da. Det verste er jo nesten å ikke ha penger nå frem til 12 april. Jeg vet jeg får utbetalt ca 3-4000 i lønn + 6500 i lånekassen denne mnd.. Ellers litt oppsparte midler. Jeg er så¨jævla dum som har stolt på han hele veien, og nå slår det tilbake på meg. Burde flyttet ut fra han med en gang, men av hensyn til spesielt eldste barnet ble vi enig om å vente. Alle jeg kjenner bruker jo bilen sin :( Ellers kunne jeg hatt de begge i hybelen og kjørt de på skole og i bhg. Kan nav overhodet hjelpe meg her? Økonomisk, frem til 12?

AnonymBruker
Skrevet

Har du et godt forhold til foreldrene hans, som eier huset? Be om hjelp for de få ukene. Jeg hadde ikke støttet mitt barn i det han nå gjør.

Anonymkode: f5a6b...842

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg advokat. Hvem står på leieavtalen/eier? Av bostedet? Er det delt? 

Uansett, hensyn til barn står sterkt i din sak. Men igjen gå strak til advokat for hjelp

Anonymkode: 8a1e9...d63

• Liker 1
Skrevet

Han kan ikke kaste dere ut sånn. Du har omsorgen for særkullsbarn som også er registrert på samme adresse. Hvis det blir nødvendig kan en advokat hjelpe deg med det. Men jeg tenker at du i første omgang tar barna med på hybelen til dere har blitt enige om hvordan dere skal gjøre det videre. Når det gjelder bilen, kan du kreve at han dekker utgifter til leiebil hvis han nekter deg å bruke den til tross for at du kan dokumentere at du har andel i den.

Videre, snakk med foreldrene hans. Er de normalt oppegående støtter de ikke at han utsetter ungene for dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk på et par-tre kredittkort. Det hadde jeg gjort! Ca 500 i mnd å betale tilbake på hvert kort om du tar opp 10-15K pr kort. 

Anonymkode: 71a3a...8d3

• Liker 1
Skrevet

Hva krangla dere om egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...