Gå til innhold

Klor og fliser


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og hvorfor vil du bruke klor på flisene dine?

Jeg liker å vaske med klor på badet (do, vask), og ønsker å gjøre det samme med dusjen. Da vi leier leiligheten, ønsket jeg å finne ut om flisene i dusjen kan ta skade av kloren. Derfor. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg blir så dårlig av lukta av salmiakk, derfor bruker jeg klor.

Enda et eksempel at noen bruker slike midler uhemmet. Du sier at du blir dårlig av salmiakk og derfor bruker klor. Det er da to forskjellige bruksområder disse midlene er beregnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt ingen grunn til å bruke klorin til rengjøring. Spesielt ikke siden mange vaskemidler inneholder salmiakk..

Dagens vaskemidler er så gode at det er unødig å tilsette sterk(ere) kjemikalier. Det gjør hverken rengjøringen enklere eller fjerne flere bakterier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en Domestos-sak som desinfiserer (regner med at det er den effekten du er ute etter) uten å bleke?

Jeg bruker klorin i vasken og i toalettet, men ellers går det stort sett i universalvaskemidler eller salmiakk på flisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi blir advart fra elsemyndigheten om å kjøpe v.midler som desinfiserer. Hvorfor skal man bruke klor eller salmiakk på fliser?

Og hvilke andre vaskemidler inneholder salmiakk? En skriver at de fleste gjør det. feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en Domestos-sak som desinfiserer (regner med at det er den effekten du er ute etter) uten å bleke?

Jeg bruker klorin i vasken og i toalettet, men ellers går det stort sett i universalvaskemidler eller salmiakk på flisene.

Jess, stemmer. Det er den effekten jeg vil ha. (Jif-spray, salmiakk og sitronduftende-ting prøver jeg å unngå, fordi jeg hater lukten,...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker fliser med salmiak i vannet fordi salmiak løser opp hud, såpe, og fett rester som stortsett er det som er skitt på et bad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes salmiakk med andre dufter enn den vanlige?

Hehe..nei. Takk og lov. Salmiakk er ammoniakk blandet ut i vann, en kjent base med andre ord.. Ville ikke brukt dette så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du blir dårlig av salmiakk og derfor bruker klor. Det er da to forskjellige bruksområder disse midlene er beregnet på.

Hva er disse bruksområdene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Salmiakk er fettoppløsende. Klorin (Natrium hypokloritt) er desinfiserende.

Men ærlig talt..det finnes vaskemidler som gjør akkurat det samme, uten så sterke kjemikalier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...