Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å studere rettsvitenskap, da en bachelor. Jeg ønsker ikke å bli advokat (etc), men vil heller ha et "juridisk grunnlag" innenfor den jobben jeg ønsker meg. 

Men jeg leser på nett at den så og si regnes som en uferdig master, fordi man  ha master i rettsvitenskap for å få bruk for den. Stemmer dette? 

Hva kan man jobbe som med denne bacheloren? Vil den være en fordel, eller 3 bortkasta år? 

Anonymkode: ef3c3...fe7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller snudd det rundt og spurt hva vil du jobbe med, og hva kreves for å komme dit? I dagens jobbmarked burde man kunne se for seg et par reelle stillinger med utdannelsen man tar.

Det stemmer at rettsvitenskap ofte faller mellom to stoler på arbeidsmarkedet, da mange med denne bakgrunnen ikke er spesialisert nok, og søker på stillinger som andre er bedre kvalifisert til. 

Anonymkode: b4018...7da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller snudd det rundt og spurt hva vil du jobbe med, og hva kreves for å komme dit? I dagens jobbmarked burde man kunne se for seg et par reelle stillinger med utdannelsen man tar.

Det stemmer at rettsvitenskap ofte faller mellom to stoler på arbeidsmarkedet, da mange med denne bakgrunnen ikke er spesialisert nok, og søker på stillinger som andre er bedre kvalifisert til. 

Anonymkode: b4018...7da

Jeg har allerede en bachelor i sosialt arbeid, så er sosionom :) Jeg jobber per nå på et sykehus, men ønsker å jobbe i barnevernstjenesten. Jeg kan nok få meg jobb der uten denne bacheloren i tillegg (har valgt å "begynne" på et sykehus fordi jeg var usikker om jeg skulle søke videre til høsten og ville da ikke gi opp en stilling jeg virkelig ønsket, er vikar for en i permisjon per nå), men jeg lurer på om den ikke kvalifiserer meg til andre arbeidsoppgaver? 
(Ser at det ble dårlig forklart i HI) 

Anonymkode: ef3c3...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...