AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Altså, jeg forstår jo at det aldri vil bli helt fritt for støv. Men hva er deres beste tips for å redusere det? Hvilke rutiner har dere med støvtørking, vask av tak og vegger? Har dere mindre tekstiler? Jeg synes jeg støvsuger og tørker hele tiden, men likevel er det så himla mye støv. Og nå som våren er på vei og sola kommer gjennom vinduene ser jeg støvet i luften konstant. Og jeg blir gal Stuen er vel det verste rommet, siden vi som regel oppholder oss mest her når vi er hjemme. Vi har stoffsofa, som regel alltid et pledd liggende og noen pynteputer. Gulvteppe under salongbordet (er det noen typer som er bedre enn andre? ). Det verste er vel den langhåra hunden, men den ryker ikke med det første og i hvert fall ikke grunnet renhold. Tenker å ha en skikkelig vårrengjøring fremover, så kom med deres beste tips for et renere og mer støvfritt hjem Anonymkode: 6d419...bae
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Støv øker med mengden folk som bor og oppholder seg der, samt dyr og tid man bruker der. Jeg tørker med tørre koster og mopper så mye jeg kan. Støvsuger en gang i uken, og vasker samtidig alle gulv med våt mopp. Men tar gulvene ukentlig to ganger med tørr mopp. Pga små barn som kryper. Etter at jeg begynte å tørrmoppe og tørr-tørke støv så synes jeg det er bedre. Har mørke møbler så, det synes lett. Nå brukes vann kun på badet, kjøkkenbenken og ukentlig på gulvet. Ellers ved behov (søl). Bortsett fra det så tørkes alt støv med mikrofiber. Anonymkode: 01570...002
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Når du ser støv i luften når sola skinner, så er det neppe støv du ser, uansett hvor godt syn du har. Støv kommer utenfra, med lufta inn når du lufter. Det kommer av hud og hår menneskene mister, og det kommer fra tekstiler. Skal du jakte støv, om det virkelig er støv du ser i lufta, så får du ikke gjort annet enn å sloss med støv 24/7. Anonymkode: 2667a...61f
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 Tørrmopp istedenfor støvsuger der det går an, rist pleddene ofte. Dra kjapt over med tørrmopp hver dag.
Timsy Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 Kampen mot støvet er du for alltid dømt til å tape. Stress ned, tørk støv en gang i uka og nyt fritiden, livet er for kort til å slåss mot støvet. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 Tekstiler støver mye, så jeg ville kvittet meg med teppet om jeg var deg, samt redusert antall pyntetekstiler. Selv om det ikke er så lett å unngå mengdene støv, kan man gjøre det lettere å bli kvitt det. For eksempel ha skap i stedet for åpne hyller. Da slipper man å tørke støv i samtlige hyller, det holder å tørke på toppen av skapet (og har man høye skap ser man det ikke... *host*). Om man begrenser mengden nips og ting som står omkring på hyller og skap, er det fortere å bare tørke en klut over enn om man må flytte på masse dill hver gang man trenger å tørke litt støv. Møbler som står helt nede på gulvet, så man slipper støvsuge under. Begrense antall ting som står også på gulvet, så det er mindre kav å måtte støvsuge/moppe rundt og innimellom så mye. Anonymkode: 96548...c00
Sillyline Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Man trenger støv. Med mindre man er veldig allergisk mot det, er det ingen fare å ha litt støv rundt omkring. Det styrker immunforsvaret.
prt90 Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 Å vinne kampen mot støvet er ganske lett. Hiv ut alt "skrotet" og kjøp robotstøvsuger
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 Luft! Luft godt et par ganger om dagen. Trenger ikke lufte lenge om gangen, men nok til å få inn litt frisk uteluft. Anonymkode: ed57a...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå