AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Hei jeg er 21 år gammel og blogger 4-10 ganger i året. Hva synes dere jenter om menn som blogger? Lite?! Anonymkode: a1575...958
Hermine Grang Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Jeg gjør ting på fritiden min. Hva tenker menn om kvinner som gjør ting? Du tror ikke det er relevant hva du skriver i bloggen?
WubWub Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 (endret) Jeg blogger av og til. Har ikke fått noe negativ feedback enda - men har vært litt dårlig med oppdateringer siste perioden. Planlegger dog en stor post om bærekraftig investering for fremtiden, vannkraft og den kommende vannkrisen. Endret 3. mars 2017 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 4 minutter siden, WubWub skrev: Jeg blogger av og til. Har ikke fått noe negativ feedback enda - men har vært litt dårlig med oppdateringer siste perioden. Planlegger dog en stor post om bærekraftig investering for fremtiden, vannkraft og den kommende vannkrisen. Men vi vil lese om penis og sex mest. Anonymkode: a619c...1bf 1
WubWub Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men vi vil lese om penis og sex mest. Anonymkode: a619c...1bf Ok men det får man ikke på min blogg. Det var heller ikke målgruppen jeg tenkte meg når jeg lagde nettsiden
Teethgrinding Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 Blogging er litt som å ha en kul tatovering. Du finner det blant de småharry med lav kulturell kapital. Så finnes det selvfølgelig de som er kjente og blogger, eller de som har blogget så. mye at de blir kjente. De kan le hele veien til banken. Det virkelig rare er at blogging om hva du spiser til middag og hvem du ligger med i disse dager kan dytte deg inn i seriøs kjendiseri og status. Men like fullt, du vil alltid ha lavstatus bakgrunn. Det er ingen antall bloggposter i hele verden som kan fjerne deg fra det faktum. Det er det bare utdanning som kan. Med andre ord forteller det deg veldig mye dersom noen har en blogg - ihvertfall en personlig blogg som du ikke har en spesiell agenda med utover at du er seriøs exhibitionist. For min del er det å "ha en blogg" ensbetydende med at vi kanskje ikke har felles venner, felles fagbakgrunn, eller egentlig befinner oss på samme mentale nivå i det hele tatt. Det er egentlig et effektivt verktøy for å fortelle meg at jeg bør avskrive fra vennelisten. Sorry, men det er fakta. Mange vil kanskje si at den nye eliten i samfunnet er nettopp unge bloggere med enorm mediemakt. Det er dog misforstått, da den reelle eliten aldri ville funnet på noe så infantilt som å ha en rosablogg. En blogger er utelukkende spennende for andre i de lavere sosiale lag, altså majoriteten i samfunnet. Det er vel kanskje ikke akkurat et kompliment. Advice: slett bloggen, studer på universitetet og engasjer deg i lokalpolitikken. Gjør noe ordentlig med tankene dine.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 For å henge på KG gir en så mye høyere kulturell kapital.... Anonymkode: 66a3c...308 2
Teethgrinding Skrevet 3. mars 2017 #9 Skrevet 3. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å henge på KG gir en så mye høyere kulturell kapital.... Anonymkode: 66a3c...308 Den kritiske faktoren i kulturell kapital legges i oppveksten. Det går for øvrig an å tenke seg at øker sin kulturelle kapital ved å nettopp delta i både høy- og lavkultur - som KG, et drittforum fylt til randen av idioter. Konseptet her er kunnskap og mestring. En som kan skli rett inn i elitekultur og etterpå gå på hip hop konsert har større kulturell kapital enn en som kun kan gå på hip hop konserten, men aldri i Opera. Sosial og kulturell kapital betyr ikke å være ensartet.
Søgni Skrevet 3. mars 2017 #10 Skrevet 3. mars 2017 Spørs hva denne bloggen omhandler, for å si det sånn. 3 timer siden, Arcturus skrev: Blogging er litt som å ha en kul tatovering. Du finner det blant de småharry med lav kulturell kapital. Så finnes det selvfølgelig de som er kjente og blogger, eller de som har blogget så. mye at de blir kjente. De kan le hele veien til banken. Det virkelig rare er at blogging om hva du spiser til middag og hvem du ligger med i disse dager kan dytte deg inn i seriøs kjendiseri og status. Men like fullt, du vil alltid ha lavstatus bakgrunn. Det er ingen antall bloggposter i hele verden som kan fjerne deg fra det faktum. Det er det bare utdanning som kan. Med andre ord forteller det deg veldig mye dersom noen har en blogg - ihvertfall en personlig blogg som du ikke har en spesiell agenda med utover at du er seriøs exhibitionist. For min del er det å "ha en blogg" ensbetydende med at vi kanskje ikke har felles venner, felles fagbakgrunn, eller egentlig befinner oss på samme mentale nivå i det hele tatt. Det er egentlig et effektivt verktøy for å fortelle meg at jeg bør avskrive fra vennelisten. Sorry, men det er fakta. Mange vil kanskje si at den nye eliten i samfunnet er nettopp unge bloggere med enorm mediemakt. Det er dog misforstått, da den reelle eliten aldri ville funnet på noe så infantilt som å ha en rosablogg. En blogger er utelukkende spennende for andre i de lavere sosiale lag, altså majoriteten i samfunnet. Det er vel kanskje ikke akkurat et kompliment. Advice: slett bloggen, studer på universitetet og engasjer deg i lokalpolitikken. Gjør noe ordentlig med tankene dine. Angående dette med kulturell kapital og høykultur/lavkultur. Skal man først dra disse begrepene inn i hva damer og jenter liker, så vil jo å bedrive "høykultur" selvsagt ikke appellere til 50% av befolkningen det, heller. Hva som idealiseres er ulikt mellom ulike grupper, så å overbevise folk om å nærmest foreta en klassereise for å få draget, blir jo i grunn litt spesielt. Det virker uansett litt rart å plassere TS her eller der basert på sosial status ut fra at han blogger 4-10 ganger i året. En blogg (uten info om hvorvidt den er en forseggjort fotoblogg eller en slarveblogg) er meg bekjent ikke en indikator på sosioøkonomisk status. Synes dette innlegget sier mer om hvor du mener å befinne deg mtp. sammensetning av sosial og kulturell kapital, og hvilke interesser du personlig idealiserer, og ikke minst, en misforstått tanke om at dette er det riktige for alle. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #11 Skrevet 3. mars 2017 Det kommer litt an på hva de blogger om men på et generelt nivå er jeg ganske likegyldig til det. Har lært av KG at jeg bryr meg mye mindre om hva andre gjør enn gjennomsnittspersonen. Anonymkode: a1e86...0eb
Gjest Axl Rose Skrevet 3. mars 2017 #12 Skrevet 3. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å henge på KG gir en så mye høyere kulturell kapital.... Anonymkode: 66a3c...308 Hvorfor henger du her selv da? Samme med kvinner vet du. Tror du ikke kvinner på kg blir snakket om? Har ingenting å si om det heter kvinneguiden. Det er for begge kjønn (menn trenger ikke en egen manneguiden) men så klart flest kvinner. Har blir spurt hvordan i all verden jeg klarer å være på kvinneguiden med så mange sure høns. Mange sure høns for faen. Synes det er koselig å diskutere med kvinner jeg, og de aller fleste er det godt humør i.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #13 Skrevet 3. mars 2017 17 minutter siden, Søgni skrev: Spørs hva denne bloggen omhandler, for å si det sånn. Angående dette med kulturell kapital og høykultur/lavkultur. Skal man først dra disse begrepene inn i hva damer og jenter liker, så vil jo å bedrive "høykultur" selvsagt ikke appellere til 50% av befolkningen det, heller. Hva som idealiseres er ulikt mellom ulike grupper, så å overbevise folk om å nærmest foreta en klassereise for å få draget, blir jo i grunn litt spesielt. Det virker uansett litt rart å plassere TS her eller der basert på sosial status ut fra at han blogger 4-10 ganger i året. En blogg (uten info om hvorvidt den er en forseggjort fotoblogg eller en slarveblogg) er meg bekjent ikke en indikator på sosioøkonomisk status. Synes dette innlegget sier mer om hvor du mener å befinne deg mtp. sammensetning av sosial og kulturell kapital, og hvilke interesser du personlig idealiserer, og ikke minst, en misforstått tanke om at dette er det riktige for alle. Les litt i Distinksjonen og få deg kunnskap om status du 😉 Anonymkode: b2b5c...019 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #14 Skrevet 3. mars 2017 Ugh. Jeg er ikke særlig begeistret for menn som blogger. Ikke kvinner heller for den saks skyld, men de har jeg ikke en romantisk interesse av heller. Anonymkode: df39d...b98
Søgni Skrevet 3. mars 2017 #15 Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Les litt i Distinksjonen og få deg kunnskap om status du 😉 Anonymkode: b2b5c...019 Hvis du leser Distinksjonen en gang til (går ut fra at poenget var å flashe at du har lest denne, noe jeg på en måte forstår behovet for, da den er en tunglest bitch), så ser du jo trolig at litt av poenget er at idealer, smak og hva man setter høyt ikke er tilfeldig eller likt mellom alle. Man må ikke rive opp alle interessene, all tillært smak, all identitet, og forlate en sosial gruppe, for å få seg en dame, av den grunn. Det er noe ekstremt påtatt (og dermed litt småborgerlig/tegn på å så gjerne ville ha mer kulturell kapital enn man har, om du vil) med å ha lest litt Bourdieu og tro man tilhører den kulturelle overklassen og har smaksfasiten for alle fordi man kan noen helt grunnleggende sosiologiske begreper. 2
WubWub Skrevet 3. mars 2017 #16 Skrevet 3. mars 2017 4 timer siden, Arcturus skrev: Blogging er litt som å ha en kul tatovering. Du finner det blant de småharry med lav kulturell kapital. Så finnes det selvfølgelig de som er kjente og blogger, eller de som har blogget så. mye at de blir kjente. De kan le hele veien til banken. Det virkelig rare er at blogging om hva du spiser til middag og hvem du ligger med i disse dager kan dytte deg inn i seriøs kjendiseri og status. Men like fullt, du vil alltid ha lavstatus bakgrunn. Det er ingen antall bloggposter i hele verden som kan fjerne deg fra det faktum. Det er det bare utdanning som kan. Med andre ord forteller det deg veldig mye dersom noen har en blogg - ihvertfall en personlig blogg som du ikke har en spesiell agenda med utover at du er seriøs exhibitionist. For min del er det å "ha en blogg" ensbetydende med at vi kanskje ikke har felles venner, felles fagbakgrunn, eller egentlig befinner oss på samme mentale nivå i det hele tatt. Det er egentlig et effektivt verktøy for å fortelle meg at jeg bør avskrive fra vennelisten. Sorry, men det er fakta. Mange vil kanskje si at den nye eliten i samfunnet er nettopp unge bloggere med enorm mediemakt. Det er dog misforstått, da den reelle eliten aldri ville funnet på noe så infantilt som å ha en rosablogg. En blogger er utelukkende spennende for andre i de lavere sosiale lag, altså majoriteten i samfunnet. Det er vel kanskje ikke akkurat et kompliment. Advice: slett bloggen, studer på universitetet og engasjer deg i lokalpolitikken. Gjør noe ordentlig med tankene dine. Finnes da folk fra den "øvre klasse" som du kaller det som blogger om finans, romfart, teknologi, biologi, forskning, historie, politikk og andre mentalt stimulerende emner. En blogg er ikke ensbetydende med "rosablogg" til tross for at det kan virke slik her til lands. Om du avskriver noen fra din venneliste utelukkende fordi de har en blogg uavhengig av emnet de blogger om sier jo mer om dine fordommer enn det gjør om de. Globalt så eksisterer ikke fenomenet "rosablogg" engang. I resten av verden så har blogger faktisk stor politisk innflytelse og de utfordrer også de etablerte mediene i dekning av politiske og geopolitiske saker. 3
Teethgrinding Skrevet 4. mars 2017 #17 Skrevet 4. mars 2017 2 timer siden, WubWub skrev: Finnes da folk fra den "øvre klasse" som du kaller det som blogger om finans, romfart, teknologi, biologi, forskning, historie, politikk og andre mentalt stimulerende emner. En blogg er ikke ensbetydende med "rosablogg" til tross for at det kan virke slik her til lands. Om du avskriver noen fra din venneliste utelukkende fordi de har en blogg uavhengig av emnet de blogger om sier jo mer om dine fordommer enn det gjør om de. Globalt så eksisterer ikke fenomenet "rosablogg" engang. I resten av verden så har blogger faktisk stor politisk innflytelse og de utfordrer også de etablerte mediene i dekning av politiske og geopolitiske saker. Hvis du leser nøyere neste gang vil du se at jeg tok høyde for akkurat det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå