AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Jeg begynte å jobbe som vikar for et halvt år siden, og da betalte jeg i %. Nå etter nyttår har skatteetaten regnet ut hvor mye de tror jeg kommer til å tjene i år og at jeg har fått tabelltrekk istedenfor prosenttrekk. Som vikar har jeg gjennomsnittlig 15-17 tusen i mnd, utbetalt(slik som skatten min er nå). Jeg aner jo ikke hvor mye jeg kommer til å tjene i år, men må jeg endre tabellen hvis jeg tror jeg kommer til å tjene mer enn det skatteetaten tror? Det har gått to lønninger nå, og jeg er snart halvveis på å overskride det skatteetaten tror jeg tjener. Dere vikarer, har dere noen tips til hva jeg kan gjøre og hvordan skal jeg sette meg en sum for hvor mye jeg tror jeg kan tjene i år? Anonymkode: 3345c...715
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Du bør endre hvis du ser det blir mer enn beregnet, ellers risikerer du tidenes skattesmell neste år. Anonymkode: 58c5a...945
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør endre hvis du ser det blir mer enn beregnet, ellers risikerer du tidenes skattesmell neste år. Anonymkode: 58c5a...945 Så jeg skal altså endre selv om jeg har tabell, ja? Anonymkode: 3345c...715
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 Jeg har hatt den samme tabellen i mange år. Feks da jeg gikk fra AAP og over til å jobbe 50-60 timer i uken med masse overtid og bruttolønn på 60.000 mot tidligere 16.000. Jeg fikk penger igjen på skatten selv om jeg tjente 240.000 på fem måneder.. Anonymkode: 9391d...e86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå