Gå til innhold

Erfaringer med p-piller Mercilon

Kristin1991

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått på Mercilon en måneds tid og opplever bivirkninger som påvirker meg i stor grad. jeg er nedstemt, ekstremt trøtt, føler meg i tung i kroppen på trening(lite energi), økt matlyst, større pupper, hodepine, svimmelhet og er generelt oppblåst. Har for sikkerhetsskyld tatt graviditetstest som er negativ. 

Er det flere som har opplevd kraftige bivirkninger på denne pillen? (Har tidligere prøvd microgynon og zerazette og opplevde mye av det samme da)

Har blitt anbefalt spiral, men har også hørt at partner kan kjenne denne?

Noen som har erfaring med annen prevensjon enn piller? Jeg orker ikke gå rundt og være nedstemt og ha lav sexlyst. Slitsomt i lengden.

Svar mottas med takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gikk på mercilon i 7 år. Hadde ingen plager. Det kan ta noen mnd før det stabiliserer seg.  Men dette er individuelt. 

Anonymkode: 8f69d...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mista helt sex lysten av dem, eller ikke noe.

Anonymkode: faaf3...43d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gått på de i over 10 år. Aldri merket noe til bivirkninger. 

Anonymkode: 07be0...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er fornøyd med mercilon. Ofte roer bivirkningene seg. Jeg ville ha holdt ut litt til!

Anonymkode: a1bef...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått på dem i fem år, og jeg har fått kraftigere menssmerter og blødinger, og blitt mer lettrørt. Disse bivirkningene har jeg hatt siden dag én (og har aldri hatt andre bivirkninger som har blitt borte), men det er mulig dine bivirkninger blir borte om en stund. 

Anonymkode: 28d6f...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har gått på de i 9 år og aldri merket noe til bivirkninger. 

Anonymkode: 82bd0...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er veldig enten eller med Mercilon (sikkert andre merker også). Enten får du så godt som ingen bivirkninger, ellers får du mange og det er helt håpløst. Gi det tre måneder. Hvis det ikke blir bedre burde du kanskje bytte. Skjønner ikke helt hvorfor du ble satt på Mercilon i utgangspunktet siden "alle" leger advarer mot å bruke dem på grunn av den høye risikoen for blodpropp i forhold til andre merker.

Anonymkode: 28d6f...b3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...