Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har handlet der? Ser at de fikk mye kritikk for noen år siden, pga feil leveringer osv..

Prisene var bra, men hvis det innebærer mye trøbbel er det jo ikke verdt det.

Anonymkode: 99c54...b72

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, hva skal jeg si. Jeg handlet av dem i fjor sommer, og jeg ble mektig irritert for å si det sånn.

Jeg var på jakt etter hvitevarer til kjøkkenet i svart, da jeg allerede hadde svart oppvaskmaskin, svart kjøleskap og svart mikroovn. Manglet svart komfyr. Det fant jeg hos Tretti.no. Bestilte den for hjemlevering OG montering, samt at de skulle ta med seg den gamle når de dro. Alt dette kunne man hake av for (og betale for) underveis i bestillingsprosessen. Siden jeg er alene, og heller ikke har bil, valgte jeg både levering og bortkjøring av den gamle, for å få det ordnet.

Dagen for leveranse kom, og to karer fra Polen eller noe sånt bar opp komfyren. Den så kjempefin ut. De ga seg til å pakke den ut... og ut av emballasjen detter det en stikk-kontakt med FEM tagger! Hva f....? Vi har da ikke sånne stikk-kontakter i Norge!?? De hadde, I NORGE, solgt meg en komfyr med utenlandsk stikk-kontakt eller plugg!

Jeg sa til arbeiderne at de ikke kunne ta med seg dem gamle komfyren likevel, fordi jeg nå ikke kunne bruke den nye, og jeg trengte den gamle til å lage mat på inntil jeg fikk tenkt ut hva jeg skulle gjøre med denne nye med gal kontakt. De reiste, og jeg sto der med en ubrukelig komfyr midt i stua...!

Etter å ha tenkt meg litt om, kom jeg på at jeg har en elektriker i bekjentskapskretsen. Ikke akkurat noen personlig venn, men... jeg tok sjansen og sendte han en tekstmelding, à la "jomfru i nød" og spurte om han kunne hjelpe å koble om til norsk stikk-kontakt på denne, og om det overhodet var mulig. Han ba meg sende bilder på sms av baksiden på komfyren, detaljbilder av noen etiketter som satt der samt selve stikk-kontakten. Etter å ha sett dette, sa han at han kunne hjelpe. Han kom med nødvendig materiell med seg et par dager senere, fjernet den gamle og satte på ny og riktig komfyrkontakt. Materiale og arbeid kostet meg 700 kr.

Ganske harm sendte jeg så en hissig email til Tretti.no og klaget, og fortalte at jeg hadde vært nødt til å BETALE en elektriker for å kunne bruke komfyren jeg hadde kjøpt i en norsk nettbutikk (.no) av DEM! Jeg ba om avslag på regningen.

Fikk et beklagende svar tilbake for at den ble levert med feil stikk-kontakt for Norge, og de sa at jeg skulle få avslag tilsvarende det jeg hadde lagt ut for elektrikeren. Samt at de trakk fra det som jeg SKULLE betalt for montering og henting av gammel komfyr, som arbeiderne dro uten å gjøre, selvsagt. Fikk ikke fem øre i ekstra kompensasjon, ikke noe for "tort og svie". Ulempen og merarbeidet ga de ikke noe avslag for! Det synes jeg var dårlig!

Dette irriterte meg veldig, men jeg bestemte meg for å istedet aldri handle hos Tretti.no igjen. Så jeg lot ballen ligge, og betalte regningen minus 700 for elektrikerjobben.

Så satt jeg der med en komfyr ekstra, og kun mine egne spinkle armer som ikke var i stand til å bære den ned tre etasjer, og uten bil....Da kom jeg på ideen at jeg kunne gi den vekk GRATIS. Ting som er gratis lokker alltid mange interesserte. Komfyren var uansett brukt og sto i leiligheten da jeg flyttet inn, jeg hadde ikke betalt noe for den.

I annonsen poengterte jeg at JEG hjelper IKKE til med bæring, du må selv ha med deg bærehjelp. Heldigvis hadde ekteparet som dukket opp for å hente den, lest annonsen og forstått teksten ;-) (ikke alltid folk gjør det...) De hadde med seg en smart greie, en såkalt trappetralle, som de bukserte komfyren ned tre etasjer med. Ble kvitt den og kunne endelig ta i bruk min nye, fine svarte komfyr :)

Endret av Million
stavefeil korrigert
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...