AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Vi vurderer å ta 80%lønn med lenger permisjon. Har skjønt det som at det ofte er lønnsomt å velge 100% og ha ulønnet perm etterpå. Men vi ønsker ikke det da man mister rettigheter om man bli syk i den ulønnet permisjonen? Men for å gjøre dette rettferdig mellom meg og samboer så er jeg usikker på hvordan vi skal gjøre det. Det er jeg som kommer til å være de 10 ukene lenger. Grunnen er fordi jeg tjener mindre, har mer lyst til å være lenger hjemme, og siden samboeren er mer glad i jobben sin enn meg. Men hva gjør man så det skal bli likt i forhold til pensjon? Jobber i kommunen så har pensjonsparing via jobb. Så regner med at måten å gjøre dette på er at han og jeg betaler inn penger til min pensjon i egen konto hos meg? Eller er dette tullete og vil ikke utgjøre stort? har noen peiling på dette? Jeg har ikke. Ønsker ikke diskusjoner om at vi burde ha all økonomi felles. Anonymkode: 358da...bba
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Jeg er usikker, men tror du betaler til pensjon selv om du er i permisjon med barnet. Det er måneder med ulønnet permisjon man bør ha pensjonssparing i. Anonymkode: 52f9a...10b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Man får sykepenger, men bare 65% dekning. Anonymkode: 46186...763
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå