AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Del Skrevet 3. mars 2017 Vi har et arrangement som går over hele helgen, som jeg og to andre har invitert inn god tid i forveien, og hvor folk har takket ja. Før-festen(e) blir spredd mellom oss tre da lokalet vi har leid ikke er ledig før et visst klokkeslett. Alle gjestene er invitert inn til vær av oss, slik at det ikke er noen tvil om hvor de skal være. Oogså kommer avlysningene til dagens arrangement. "Jeg skal finne på noe med hun venninden min jeg skal sove hos i helgen i dag. Blir med i morgen". "Jeg kan ikke,for jeg må levere inn en skoleoppgave, kommer på lørdag." (Dog har hun nå levert, men kommer ikke før i 20-21-22 tiden i kveld..... syntes det er litt uhøflig da det har vært klart når det starter hos oss i flere uker) "Jeg skal på Svennebrev-utdelingen til broren min i kveld, så blir ikke med før i morgen". Osv. Dette er jo ting som de har kunnet forespeilet lenger enn i går kveld/i dag. Jeg sitter nå igjen med meg selv +5 gjester i kveld (som ikke har avlyst), da hovedsakelig folk som ikke er så gode venner (de kjenner hverandre, men ikke de som vanligvis vanker sammen). Mye av opplegget som er planlagt blir nå vanskelig å gjennomføre og jeg føler meg skikkelig dum. Har fått 8 avlysninger siden onsdag kveld.. Føler meg bare så dum og så lite prioritert. Jeg har åpenbart ikke mulighet til å avlyse arrangementet nå, men det frister faktisk ikke å ha det i det hele tatt (før-festen altså). Syntes denne typen ting skjer så ofte. Anonymkode: d4488...d6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Del Skrevet 3. mars 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har et arrangement som går over hele helgen, som jeg og to andre har invitert inn god tid i forveien, og hvor folk har takket ja. Før-festen(e) blir spredd mellom oss tre da lokalet vi har leid ikke er ledig før et visst klokkeslett. Alle gjestene er invitert inn til vær av oss, slik at det ikke er noen tvil om hvor de skal være. Oogså kommer avlysningene til dagens arrangement. "Jeg skal finne på noe med hun venninden min jeg skal sove hos i helgen i dag. Blir med i morgen". "Jeg kan ikke,for jeg må levere inn en skoleoppgave, kommer på lørdag." (Dog har hun nå levert, men kommer ikke før i 20-21-22 tiden i kveld..... syntes det er litt uhøflig da det har vært klart når det starter hos oss i flere uker) "Jeg skal på Svennebrev-utdelingen til broren min i kveld, så blir ikke med før i morgen". Osv. Dette er jo ting som de har kunnet forespeilet lenger enn i går kveld/i dag. Jeg sitter nå igjen med meg selv +5 gjester i kveld (som ikke har avlyst), da hovedsakelig folk som ikke er så gode venner (de kjenner hverandre, men ikke de som vanligvis vanker sammen). Mye av opplegget som er planlagt blir nå vanskelig å gjennomføre og jeg føler meg skikkelig dum. Har fått 8 avlysninger siden onsdag kveld.. Føler meg bare så dum og så lite prioritert. Jeg har åpenbart ikke mulighet til å avlyse arrangementet nå, men det frister faktisk ikke å ha det i det hele tatt (før-festen altså). Syntes denne typen ting skjer så ofte. Anonymkode: d4488...d6d Hva er dette for noe da? en dåp eller bursdagslag eller forlovelse fest eller noe sånt? Kjipe venner du har. Anonymkode: de1d9...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Del Skrevet 3. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette for noe da? en dåp eller bursdagslag eller forlovelse fest eller noe sånt? Kjipe venner du har. Anonymkode: de1d9...29b Det er en gjenforenelsesfest for en del av oss som jobbet sammen tett på et engasjement for noen år siden. Anonymkode: d4488...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Del Skrevet 3. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en gjenforenelsesfest for en del av oss som jobbet sammen tett på et engasjement for noen år siden. Anonymkode: d4488...d6d Det høres ikke ut som noe jeg ville prioritert over utdannelse, eventer i familien osv. Spesielt ikke en hel helg. Anonymkode: 4b225...5b8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #5 Del Skrevet 3. mars 2017 *Gjenforening. Ikke gjenforenelse. Men hvorfor går det over flere dager? Altså, ikke som kritikk, men et oppriktig spørsmål. Hva er bakgrunnen for å velge å kjøre det over flere dager? Er det så mye man skal si og gjøre? Hvor mange personer er det snakk om? Anonymkode: 4cd2d...2b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #6 Del Skrevet 3. mars 2017 Syns du krever mye når du foreventer at folk skal sette av en helg helt for en reunion. Jeg hadde også prioritert selve hovedfesten fremfor førfester hist og pist, og fest for en som tar svennebrev hadde i alle fall gått forran. Forstår at du syns det er kjipt at folk avlyser, men som sagt syns jeg dere forventer litt for mye. Anonymkode: 3b5f6...523 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ClickB4it Skrevet 3. mars 2017 #7 Del Skrevet 3. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke ut som noe jeg ville prioritert over utdannelse, eventer i familien osv. Spesielt ikke en hel helg. Anonymkode: 4b225...5b8 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Syns du krever mye når du foreventer at folk skal sette av en helg helt for en reunion. Jeg hadde også prioritert selve hovedfesten fremfor førfester hist og pist, og fest for en som tar svennebrev hadde i alle fall gått forran. Forstår at du syns det er kjipt at folk avlyser, men som sagt syns jeg dere forventer litt for mye. Anonymkode: 3b5f6...523 Jeg hadde heller ikke prioritert en reunion over en hel helg, MEN jeg ha oppdragelse nok til å melde avbud med én gang, ikke to dager før arrangementet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #8 Del Skrevet 3. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke ut som noe jeg ville prioritert over utdannelse, eventer i familien osv. Spesielt ikke en hel helg. Anonymkode: 4b225...5b8 Poenget er ikke avlysningen i seg selv, det er det at de sier de kommer begge dagene, for så å avlyse dagen før (for noe de åpenbart har visst om i mer enn en dag eller to) slik at andre blir i stikka.... Anonymkode: d4488...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #9 Del Skrevet 3. mars 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns du krever mye når du foreventer at folk skal sette av en helg helt for en reunion. Jeg hadde også prioritert selve hovedfesten fremfor førfester hist og pist, og fest for en som tar svennebrev hadde i alle fall gått forran. Forstår at du syns det er kjipt at folk avlyser, men som sagt syns jeg dere forventer litt for mye. Anonymkode: 3b5f6...523 Det er jo mange som har meldt avbud på grunn av andre ting, og det er helt ok! Men de har sagt med en gang at de har ikke mulighet for å komme, fordi de skal på ferie, ikke får barnevakt, skal i bryllup osv. De har jo ikke sagt ja, at de gleder seg til å komme, for så å melde avbud 24-48 timer før. Og det at det er så MANGE som har gjort det, det reagerer jeg på. Føler ingen tar en avtale seriøst lengre.. Anonymkode: d4488...d6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 3. mars 2017 #10 Del Skrevet 3. mars 2017 Reunion over en hel helg, med før-fester? Fordelt på tre steder? Jeg hadde nok ikke prioritert dette jeg heller, høres ut som et merkelig opplegg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #11 Del Skrevet 3. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: *Gjenforening. Ikke gjenforenelse. Men hvorfor går det over flere dager? Altså, ikke som kritikk, men et oppriktig spørsmål. Hva er bakgrunnen for å velge å kjøre det over flere dager? Er det så mye man skal si og gjøre? Hvor mange personer er det snakk om? Anonymkode: 4cd2d...2b1 Fordi flere bor langt unna og må fly ned, slik at det blir dumt å fly ned bare for én kveld/noen timer. Vi har et fast "opplegg" for hvordan vi gjør dette, og har gjort det flere ganger. Det er ca 40-45 personer som kommer, så vi blir ca 15 personer hos hver (oss tre som er i hovedkommiteen denne gangen) før vi drar videre til lokalet som er leid inn for denne kvelden. I morgen er det et annet opplegg. Jeg står nå igjen med 5-6 personer pluss meg selv, da 8 stk har avlyst fra sent onsdag kveld og til i går, torsdag kveld, pga rare unnskyldninger. Det er så klart lov å ikke ha mulighet, men jeg syntes det er uhøflig å avlyse på så kort varsel, særlig når grunnen for avlysningen er noe man har visst lenge i forveien. Hadde grunnen vært f.eks influensa eller omgangssyke syntes jeg nesten det hadde vært mer ok, ettersom det er noe som går nå. Anonymkode: d4488...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #12 Del Skrevet 3. mars 2017 Skjønner deg kjempe godt, ts! Alle begrunnelsene for ikke å komme burde/har de visst om for lenge siden. Jeg synes og det er utrolig frekt å avlyse en avtale så kort tid i forveien, særlig for ting de hadde visst om lang tid i forveien. Synes ikke det er relevant hvorvidt folk her på KG hadde giddet å bruke en helg på en reunion eller ikke, man avlyser ikke et arrangement på den måten bare et par dager før, når det ikke er snakk om sykdom. Anonymkode: 2da8a...a74 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #13 Del Skrevet 3. mars 2017 2 minutter siden, Meadow skrev: Reunion over en hel helg, med før-fester? Fordelt på tre steder? Jeg hadde nok ikke prioritert dette jeg heller, høres ut som et merkelig opplegg. Nei, men da sier du vel "Beklager, jeg har ikke mulighet til å komme. Kanskje neste gang" med en gang invitasjonen og opplegget kommer, tre måneder før, istedenfor å si "Så flott, jeg gleder meg masse!" og oppfølgende "Da har jeg bestilt flybilletter!!" Osv, for så å si 32 timer før at du skal i din brors Svennebrev-utdeling og derfor ikke kan komme...?? Anonymkode: d4488...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #14 Del Skrevet 3. mars 2017 Jeg drar ikke alltid på reunion, slike ting stiller veldig lavt for min del. Familie og venner kommer før jobb. Siden dette er et jobb arrangement, så er det veldig rart at du legger det ut her? Du må jo opptre profesjonellt da, og ikke ta det så veldig personlig siden disse folk er kollegaer, ikke venner. eller misforstår jeg helt? Anonymkode: de1d9...29b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #15 Del Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så flott, jeg gleder meg masse!" og oppfølgende "Da har jeg bestilt flybilletter!!" Osv, for så å si 32 timer før at du skal i din brors Svennebrev-utdeling og derfor ikke kan komme...?? Sorry, det er ikke ofte jeg sier det sånn her, men nå må du ta deg sammen. Det er en kollega, ikke din beste-venn det er snakk om. Anonymkode: de1d9...29b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #16 Del Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg drar ikke alltid på reunion, slike ting stiller veldig lavt for min del. Familie og venner kommer før jobb. Siden dette er et jobb arrangement, så er det veldig rart at du legger det ut her? Du må jo opptre profesjonellt da, og ikke ta det så veldig personlig siden disse folk er kollegaer, ikke venner. eller misforstår jeg helt? Anonymkode: de1d9...29b Det er egentlig ikke spesifikt jobb i det hele tatt. La oss si dere var 70 stk som jobbet på.... et halvårs-engasjement på et meget øde sted for et par år siden. Vi bodde sammen, levde sammen, dro på fester sammen, spiste alle måltider sammen osv. Dvs både venner og "kolleger". Vi har hatt reunion flere ganger og det har vært hyggelig, og det blir nok dette også. Det jeg reagerer på er avlysningskulturen. Selvfølgelig tar jeg det personlig når mine venner avlyser på den måten såpass kort inntil fristen. Anonymkode: d4488...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #17 Del Skrevet 3. mars 2017 Skjønner godt du blir skuffet, dette er ikke høflig i det hele tatt. For å finne en løsning: Hva om dere slår sammen til en eller to førfester? Omrokker litt, så blir dere ikke så få spredt på tre steder. Det må vel lett la seg gjøre? Anonymkode: b0b85...c96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #18 Del Skrevet 3. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er egentlig ikke spesifikt jobb i det hele tatt. La oss si dere var 70 stk som jobbet på.... et halvårs-engasjement på et meget øde sted for et par år siden. Vi bodde sammen, levde sammen, dro på fester sammen, spiste alle måltider sammen osv. Dvs både venner og "kolleger". Vi har hatt reunion flere ganger og det har vært hyggelig, og det blir nok dette også. Det jeg reagerer på er avlysningskulturen. Selvfølgelig tar jeg det personlig når mine venner avlyser på den måten såpass kort inntil fristen. Anonymkode: d4488...d6d Dere er 70 stk og du har 8 gjester? Da tror jeg at jeg hadde avlyst altså. Det er vanskelig å forstå hva det handler om, men jeg forstår det slik at 70 stk reiste til et øde sted og drev med noe der. Ikke helt kollegaer og ikke helt venner. og så skal dere ha reunion nå, og så kommer det bare 8 stk? Anonymkode: de1d9...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3. mars 2017 #19 Del Skrevet 3. mars 2017 19 minutter siden, ClickB4it skrev: Jeg hadde heller ikke prioritert en reunion over en hel helg, MEN jeg ha oppdragelse nok til å melde avbud med én gang, ikke to dager før arrangementet. Enig i denne. Skjønner dog godt at du er skuffet TS, det er dårlig gjort og melde avbud i siste liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #20 Del Skrevet 3. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er 70 stk og du har 8 gjester? Da tror jeg at jeg hadde avlyst altså. Det er vanskelig å forstå hva det handler om, men jeg forstår det slik at 70 stk reiste til et øde sted og drev med noe der. Ikke helt kollegaer og ikke helt venner. og så skal dere ha reunion nå, og så kommer det bare 8 stk? Anonymkode: de1d9...29b Nei. Vi var 70 stk. 45 stk har sagt at de kan komme. Lokalet vi har leid er ikke ledig før et visst klokkeslett, derfor skal 3 av oss som arrangerer ha 15 stk hver først, så drar vi samlet til lokalet. Hos meg har brått 8 stk avlyst slik at vi ikke er så mange igjen hos meg, på veldig kort varsel. Det syntes jeg ikke noe om. Se for deg det som å jobbe på, jeg vet ikke, en oljeplattform, svalbard, noe sånt. Vi var både venner og kolleger. Anonymkode: d4488...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå