AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Ville du reagert om du viste at en som jobber i helsesektoren (sykepleier, hjelpepleier) osv brukte rusmidler som feks hasj innimellom (feks på fest)? Og hvorfor mener du ja/nei? Anonymkode: 52c69...4d4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Nei. En kirurg, ja kanskje. Kommer veldig an på, men om de hadde røyket hasj på fest fredag tror jeg nok de klarer jobben fin på mandag. Anonymkode: c621b...acb
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Nei, det er jo ulovlige middler. Anonymkode: 30167...336 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 Hvis det ikke påvirker personens evner på noen som helst måte så meh. Anonymkode: a163f...29d
Pinkee Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 Selvsagt hadde jeg reagert, det er tross alt ulovlig å bruke. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 Cannabisrøykingen i seg selv ville jeg ikke brydd meg om. Men jeg forventer at vedkommende da har vett til å ikke være påvirket på jobb. Anonymkode: 901b3...78e 3
Eirams Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 (endret) så lenge de gjør jobben din slik de skal, og ikke er ruset på jobb, har vel ingen andre joe de skulle sagt om hva de gjør i fritiden sin? Fra min side hadde jeg foretrukket en sykepleier/lege osv. Som hadde tatt seg en blås i helgen, fremfor en som hadde vært på fylla og vært fyllesyk. Ryddet for forherligelse av rusmiddelbruk. Edie, mod. Endret 3. mars 2017 av Edie 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 Ja. Narkotika er ulovlig Anonymkode: c3f02...51c 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #9 Skrevet 3. mars 2017 (endret) 51 minutter siden, Eirams skrev: så lenge de gjør jobben din slik de skal, og ikke er ruset på jobb, har vel ingen andre joe de skulle sagt om hva de gjør i fritiden sin? Fra min side hadde jeg foretrukket en sykepleier/lege osv. Som hadde tatt seg en blås i helgen, fremfor en som hadde vært på fylla og vært fyllesyk. Jo, det er faktisk slik at det er visse ting man ikke skal bedrive på fritiden når man er helsepersonell. Å innta ulovlige rusmidler er en av de. Det går under reglene for skikkethet. At du synes alkohol er farligere er din sak, men nå er ikke alkohl ulovlig. Det er også sånn at du ikke kan være alkoholmisbruker som helsepersonell. Anonymkode: 8f8af...321 Ryddet for slettet innhold i sitering. Edie, mod. Endret 3. mars 2017 av Edie 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #10 Skrevet 3. mars 2017 Ha ha er imponert over hva folk tror om andre basert på yrke....helsepersonell, alt fra portøren til kirurgen har like mange menneskelige svakheter og skavanker som alle andre yrker, og helsepersonell sitter jo også på mer informasjon om skadevirkning enn andre, så du skal ikke se bort fra at de er overrepresentert blant de som tar en fredags joint istedet for en drink Anonymkode: 79c47...e1a 3
mandel92 Skrevet 3. mars 2017 #11 Skrevet 3. mars 2017 Som helsepersonell skal man ikke benytte ulovlige rusmidler på fritiden. Dette kan faktisk få deg sparket. Jeg studerer noe helserelatert, og misbruk av rusmidler kan få deg til å bli vurdert som uskikka til yrket, og man kan bli kastet ut av utdanninga. 2
WubWub Skrevet 3. mars 2017 #12 Skrevet 3. mars 2017 Rent fysisk så kan de nok det. Men juridisk så kan de ikke, ikke bare vil lovens lange arm straffe de men de står også i fare for å få sparken for narkotika misbruk. 3
Edie Skrevet 3. mars 2017 #13 Skrevet 3. mars 2017 Ryddet for forherligelse av rusmiddelbruk. Edie, mod.
Eirams Skrevet 3. mars 2017 #14 Skrevet 3. mars 2017 Man får ikke sparken eller mister studieplass om man blir tatt for rus, man må avgi urinprøver i en viss tid, nekter man eller blir tatt i å ruse seg igjen derimot, skjer dette. Det er selvfølgelig svært alvorlig om helsepersonell har et rusproblem som påvirker jobben deres. Kan nevne at jeg ikke liker de som bryter reglene i traffikken heller, dette påvirker andre mennesker, alt for mange mennesker dør i traffikken pga. Manglende respekt for loven. Men om helsepersonell bryter disse reglene, har det ingenting med jobben deres å gjøre. At noe er ulovlig har ingenting med om det er greit eller ikke. Følelser er ikke det samme som fornuft. Dersom man vil ha et objektivt og virkelighetsbasert syn på dette, finnes det mer en nok forskningsbaserte bevis en kan sette seg inn i. Menneskers personlige følelser rundt dette får de bestemme selv, men mitt syn er basert på vitenskap og forskning. Disse resultatene snakker egentlig for seg selv. Fornekt det eller hat det om du vil, det er uansett hva det er. http://tjomlid.com/2016/09/09/bloggposter-om-alkohol-og-narkotika/
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #15 Skrevet 3. mars 2017 Nei, jeg ville ikke brydd meg om det var en gang i blandt på fest. Det går ut av kroppen mye raskere enn alkohol. Anonymkode: 53d58...c10 2
sukkerspinnn Skrevet 3. mars 2017 #16 Skrevet 3. mars 2017 Nei, det er veldig strengt og man risikerer å miste jobben. Om det henger på greip er en annen sak...
Callisto83 Skrevet 3. mars 2017 #17 Skrevet 3. mars 2017 Det beste hadde jo vært hvis ingen hverken drakk eller røykte, men hvis det var snakk om en gang i blandt - og det bare gjaldt cannabis - så hadde jeg ikke fått panikk. Så lenge vedkommende virker som en oppegående person ellers vel og merke. Jeg vet om et par leger som ELSKER vinen sin. Det er egentlig ikke helt bra det heller, men der har samfunnet vårt valgt å akseptere det.
Eirams Skrevet 3. mars 2017 #18 Skrevet 3. mars 2017 https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/kmte50009615/sesong-3/episode-3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #19 Skrevet 3. mars 2017 2 timer siden, mandel92 skrev: Som helsepersonell skal man ikke benytte ulovlige rusmidler på fritiden. Dette kan faktisk få deg sparket. Jeg studerer noe helserelatert, og misbruk av rusmidler kan få deg til å bli vurdert som uskikka til yrket, og man kan bli kastet ut av utdanninga. Yeah right. Det er dessuten en vesentlig forskjell på cannabis og f.eks. heroin. Anonymkode: 255d3...72c
Citpensacola Skrevet 3. mars 2017 #20 Skrevet 3. mars 2017 Så lenge de ikke er høye i arbeidstiden? Nei, overhodet ikke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå