AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Hei, Har hatt 2 intense dager med trening, men jeg er i en periode hvor jeg er utrolig motivert. Vil gjerne ta meg en treningsøkt i dag, men er dette bra for musklene mine? Burde jeg hvile eller er det lurt med kanskje en mindre intens økt? Hva er best for såre muskler? Kan ikke huske sist jeg hadde så vondt i kroppen min Deilig følelse men veldig vond samtidig. Så vil nødig skade kroppen min, men jeg har hørt litt forskjellig at det kan være lurt å trene selv om man er støl, men igjen greit å høre fra flere Anonymkode: 9b43f...43a
ajarRun Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 To dager på rad? Jeg ville trenet noe annet enn de forrige dagene, men å hvile kan være greit. Man blir bare støl i starten, etter det kan man trene hele tiden. Hviledagene er viktig da.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: To dager på rad? Jeg ville trenet noe annet enn de forrige dagene, men å hvile kan være greit. Man blir bare støl i starten, etter det kan man trene hele tiden. Hviledagene er viktig da. Hei, Jeg har trent i maaange år så er i veldig god form, men jeg byttet treningsform nylig så det er nok en ganske god forklaring på stølheten min da det er nytt for meg Men er deilig å utfordre seg i noe annet. Kanskje jeg bare skal ta dagen i dag å trene det jeg normalt trener som kroppen er vant med ? Anonymkode: 9b43f...43a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 3 minutter siden, amativeReflection skrev: To dager på rad? Jeg ville trenet noe annet enn de forrige dagene, men å hvile kan være greit. Man blir bare støl i starten, etter det kan man trene hele tiden. Hviledagene er viktig da. Ops ja 2 dager på rad Glemte å svare på det. TS Anonymkode: 9b43f...43a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 Tren andre muskler eller en annen treningsform, og ta det litt roligere (f.eks lettere vekter, færre reps, lavere hastighet på mølla) enn de to første dagene. Skal gå fint å trene flere dager på rad om du ikke har to knallharde økter på rad som trener de samme musklene. Du er nok bare støl siden det er uvant ja Anonymkode: 84296...aab
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg har trent i maaange år så er i veldig god form, men jeg byttet treningsform nylig så det er nok en ganske god forklaring på stølheten min da det er nytt for meg Men er deilig å utfordre seg i noe annet. Kanskje jeg bare skal ta dagen i dag å trene det jeg normalt trener som kroppen er vant med ? Anonymkode: 9b43f...43a Hvis du har trent i maaange år, syns jeg det er litt rart at du stiller spørsmål her om stølhet og muskelsmerter. Da er jo dette noe du burde kjenne til. De fleste som trener jevnt og over tid, vet at det kommer perioder hvor det merkes mer enn ellers. F eks verker jeg ekstra i musklene når jeg øker i vektbelastning, eller, sånn som du selv sier, trener på en annen måte. Da pleier jeg i bruke slike massasjeruller som selges på XXL og GMax til 200 - 300 kroner, https://www.xxl.no/casall-hit-foam-roll/p/1106125_2_style . Anonymkode: 53141...acb 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har trent i maaange år, syns jeg det er litt rart at du stiller spørsmål her om stølhet og muskelsmerter. Da er jo dette noe du burde kjenne til. De fleste som trener jevnt og over tid, vet at det kommer perioder hvor det merkes mer enn ellers. F eks verker jeg ekstra i musklene når jeg øker i vektbelastning, eller, sånn som du selv sier, trener på en annen måte. Da pleier jeg i bruke slike massasjeruller som selges på XXL og GMax til 200 - 300 kroner, https://www.xxl.no/casall-hit-foam-roll/p/1106125_2_style . Anonymkode: 53141...acb Forstår egentlig ikke hvorfor man skal komme med slike kommentarer? Selv om jeg har trent i mange år betyr ikke det nødvendigvis at jeg er ekspert. At jeg kan forhøre meg med andre må jo være lov uten at man slenger enn uhyggelig og spydig kommentar. Jeg har ikke hvert støl på veldig lenge og egentlig stort sett aldri trent på andre måter enn å sykle. Så er ikke helt unormalt at jeg kanskje ikke er like kjent med muskelsmerter på den måten som noen som trenger mange forskjellige muskelgrupper. TS Anonymkode: 9b43f...43a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #9 Skrevet 3. mars 2017 OK. Men kanskje innlegget ditt manglet litt detaljer ? Når du skriver at du har trent i mange år og er i god form, så er det ikke helt tydelig at det i hovedsak er sykling du har drevet med. Hvis du nå har begynt med styrketrening, så er dette selvsagt en helt ny og annen form for trening. Beklager krast innlegg, og anbefaler deg å kjøpe massasjerulle. Anonymkode: 53141...acb 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #10 Skrevet 5. mars 2017 Varm godt opp å tren gjerne de musklene du ikke er så støl i. Jeg trener 4-5 dager i uka av og til mer, men fordeler treningen på kroppsdel ala mandag-skuldre/bryst,tirsdag-HIIT,onsdag-bein/rumpe ,torsdag fri,fredag -hele kroppen (compound exercises for "hele kroppen",usikker hva det heter på norsk ) ,lørdag-skuldre og rygg Anonymkode: d0b66...2e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå