cha Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Han er kanskje for stor til å bruke tåteflaske tenker du, men jeg synes det er greit. Har brukt de han brukte da han var nyfødt, men med 4'er tut. Er det for lite hull til en 2 åring? Evt hva skal jeg bruke?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 En toåring bør drikke av vanlig glass/kopp. Anonymkode: 0ae4a...22a 25
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Kjøp en med sugerør for eksempel. selv om du synes det er greit med tåteflaske fast, bør du begrense det noe så barnet kan lære seg å drikke fra kopp snart. Anonymkode: 908c3...80f 3
BlendaSensitive Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 Ingen!! Hva skal han/hun drikke av den da? Smådrikking av melk er uheldig for tennene (sukker). Kjøp en drikkeflaske til turer, i bilen, etc. Og gi vann. Melk og juice i kopp og vann på drikkeflaske. https://www.google.se/search?q=drikkeflaske+barn&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiyh_DK5bnSAhVsDZoKHauEB0oQsAQIJA&biw=1920&bih=930 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 Enig med de andre, han er alt for stor for tåteflaske. Det finnes mange gode drikkeflasker for små barn, hvis han/hun går i barnehagen kan dere se litt hva de andre barna har med, for å få tips. Anonymkode: 3312e...106 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 Altså, på dagtid etc drikker jo toåringer av kopp eller drikkeflaske. Men mange toåringer nyter fortsatt en flaske varm melk før leggetid, i tåteflaske. 😊 Bruk det som fungerer for deg, på halvannetåringen her bruker jeg fortsatt kun nr 2, så flasken varer leeeenge og ungen blir trøøøøøtt. 😊 Anonymkode: 36a58...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 Ingen, to åringer er for store til tåteflaske. Anonymkode: 284fc...04c 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 Ingen, tåteflaske er for barn som er under et år.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #9 Skrevet 3. mars 2017 Og her er hvorfor barn per i dag er bortskjemte drittunger. NEI, en toåring trenger ikke tåteflaske- det er bare dere mødre som har lyst at de blir babyer LENGE. Skjerp dere. Anonymkode: e33e5...05e 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #10 Skrevet 3. mars 2017 Min toåring har en tåteflaske med vann i senga om natten, bruker de samme som han brukte da han var baby og det går helt fint. Bruker 2- eller 3-tut, det virker ikke som at han har noen problemer med å drikke av det. Anonymkode: 7ed36...5c1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #11 Skrevet 3. mars 2017 Kopp eller drikkeflaske! Kutt ut tåteflaske til et så stort barn! Anonymkode: 73e5b...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #12 Skrevet 3. mars 2017 Min 2-åring har og en tutteflaske med vann som hun drikker av hvis hun våkner på natta. Har mam flasker med den tutten som følger med når du kjøper den Anonymkode: da7ef...e00
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #13 Skrevet 3. mars 2017 2 timer siden, cha skrev: Han er kanskje for stor til å bruke tåteflaske tenker du, men jeg synes det er greit. Har brukt de han brukte da han var nyfødt, men med 4'er tut. Er det for lite hull til en 2 åring? Evt hva skal jeg bruke? Av hensyn til barnet tenker jeg at en drikkekopp er best, det er på tide for barnet å lære at han ikke er baby - og han trenger å tilpasse sugeteknikk/motorikk til det han ellers vil bli servert i barnehage osv. Vi brukte sølesikre kopper som også kunne tas med i senga om natta. Anonymkode: b79a6...a49
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #14 Skrevet 3. mars 2017 Men hva er egentlig problemet? Jeg gir som sagt vann i tutteflaske på natta. Men på dagtid drikker hun av vanlig kopp eller glass, og det har hun gjorte siden hun under året. Anonymkode: da7ef...e00
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #15 Skrevet 3. mars 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er egentlig problemet? Jeg gir som sagt vann i tutteflaske på natta. Men på dagtid drikker hun av vanlig kopp eller glass, og det har hun gjorte siden hun under året. Anonymkode: da7ef...e00 Er det du som er TS? I hovedinnlegget er det ikke tydelig hvordan barnet bruker tåteflaske. Anonymkode: 7ed36...5c1
cha Skrevet 3. mars 2017 Forfatter #16 Skrevet 3. mars 2017 Jeg er TS. Han bruker tåteflaske med varm melk som kos om morgenen og kos på kvelden. Nå var ikke mitt spørsmål om det var greit for dere, men om 4'er tuten blir for liten. Selvsagt drikker han av glass på dagen, sa aldri at han går og smådrkkker melk hele dagen. Dere minnet meg nettopp på hvorfor jeg sluttet med p poste ting her inne, dere er klinagærne og dømmer folk som ikke gjør som dere. Skjerp dere. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #17 Skrevet 3. mars 2017 En 2-åring skal da ikke ha tåteflaske. Kjøp heller en fin plastkopp Anonymkode: 5d7ab...23e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #18 Skrevet 3. mars 2017 22 minutter siden, cha skrev: Jeg er TS. Han bruker tåteflaske med varm melk som kos om morgenen og kos på kvelden. Nå var ikke mitt spørsmål om det var greit for dere, men om 4'er tuten blir for liten. Selvsagt drikker han av glass på dagen, sa aldri at han går og smådrkkker melk hele dagen. Dere minnet meg nettopp på hvorfor jeg sluttet med p poste ting her inne, dere er klinagærne og dømmer folk som ikke gjør som dere. Skjerp dere. Tror nok du må regne med reaksjoner, altså. Han er ingen baby lenger. Anonymkode: fe861...829 5
cha Skrevet 3. mars 2017 Forfatter #19 Skrevet 3. mars 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror nok du må regne med reaksjoner, altså. Han er ingen baby lenger. Anonymkode: fe861...829 Som jeg sa, jeg var ikke ute etter deres meninger om han er for stor eller ikke. Takk for nå. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #20 Skrevet 3. mars 2017 32 minutter siden, cha skrev: Som jeg sa, jeg var ikke ute etter deres meninger om han er for stor eller ikke. Takk for nå. Det var nå litt av svar til brukere som bare ønsker å komme med gode råd Anonymkode: 5d7ab...23e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå