AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Har sett mange menn skrive at de er over 180, 190 eller at de mangler noen cm. Jeg tenker at betyr høyde så mye? Liker at de ikke er for høye/svære jeg da. 170 seøv og liker de på 170-180 ellers blir det rart liksom. Men om jeg liker personen godt så betyr jo ikke høyde noe? Men andre jenter bryr seg vist veldig om det? Anonymkode: 40e36...91e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Det varierer. Det er som oftest de som er veldig opptatt av høyde man legger merke til i diskusjoner rundt dette temaet. De fleste er som deg: Har en preferanse men det er ikke et kriterie som man følger 100%. Anonymkode: e95b2...e32 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 Nå er jeg over snittet høy selv da, så jeg foretrekker høye menn. Men jeg har en tendens til å faktisk falle for de som er litt lavere enn meg. Var gift med en som er 3 cm lavere enn meg. Og datet nylig en som var 1,5 cm lavere som virkelig var "min type". Men må innrømme at når jeg leter etter potensiell partner på nett så ser jeg på de som er høyere enn meg ja. Men høyden betyr lite om kjemien stemmer. Du skriver jo også selv at du foretrekker at mennene er litt høyere enn deg da, så da er jo du også med på å skape høydefokuset. Anonymkode: 3ef05...efa 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 Ja, utseendet er viktig for begge kjønn. Høyde er en del av tiltrekningsmønsteret mitt. Anonymkode: e91d9...667
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 Som en mann på 170, ja - høyde betyr alt. Bor med en kompis som er nærmere 2 meter. Han er klønete med damer, mens jeg kan prate for meg og bærer meg med selvtillit. Ja, jeg får også oppmerksomhet pga min sosiale status i studiebyen, men damene jobber knallhardt for å imponere kompisen min. Kompisen skjønner seg ikke på damer, jeg skjønner meg bedre på de. Jeg er forøvrig ikke bitter, og jeg har fått sterk interesse fra et par jenter på 180ish. Er ikke alle som bryr seg om høyde, men veldig mange. Min erfaring er også at lave kvinner er de verste på nettopp høyde. Så og si alle kvinner jeg har møtt på 160ish løper etter menn 185+. Har spurt hvorfor og de sier de vil ha høye barn. Ærlig sak det Anonymkode: d0236...46e 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 Som en mann på 188, nei – høyde betyr ingenting. Anonymkode: ee77b...b02
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #9 Skrevet 3. mars 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som en mann på 170, ja - høyde betyr alt. Bor med en kompis som er nærmere 2 meter. Han er klønete med damer, mens jeg kan prate for meg og bærer meg med selvtillit. Ja, jeg får også oppmerksomhet pga min sosiale status i studiebyen, men damene jobber knallhardt for å imponere kompisen min. Kompisen skjønner seg ikke på damer, jeg skjønner meg bedre på de. Jeg er forøvrig ikke bitter, og jeg har fått sterk interesse fra et par jenter på 180ish. Er ikke alle som bryr seg om høyde, men veldig mange. Min erfaring er også at lave kvinner er de verste på nettopp høyde. Så og si alle kvinner jeg har møtt på 160ish løper etter menn 185+. Har spurt hvorfor og de sier de vil ha høye barn. Ærlig sak det Anonymkode: d0236...46e Da er de ikke videre smart. Det er akkurat slike høydeforskjeller at man får barn på rundt 165-175. Både arv og miljø spiller en rolle. Du har aldri noen garanti å få høye barn om mannen er høy. Så lenge det finnes damer på 160cm som får barn sammen med menn på 190cm, vil det være kvinner på rundt 160-165 og menn på 170-175. Selvfølgelig spiller miljø og kosthold inn i dette. Anonymkode: bdc26...a5f 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #10 Skrevet 3. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er de ikke videre smart. Det er akkurat slike høydeforskjeller at man får barn på rundt 165-175. Både arv og miljø spiller en rolle. Du har aldri noen garanti å få høye barn om mannen er høy. Så lenge det finnes damer på 160cm som får barn sammen med menn på 190cm, vil det være kvinner på rundt 160-165 og menn på 170-175. Selvfølgelig spiller miljø og kosthold inn i dette. Anonymkode: bdc26...a5f Miljø har vel ikke så mye å si for hvor høyt et menneske blir? Tror ikke man slutter/fortsetter å vokse i høyden avhengig av miljø Anonymkode: e95b2...e32 8
Gjest O.G. Skrevet 3. mars 2017 #11 Skrevet 3. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er også at lave kvinner er de verste på nettopp høyde. Så og si alle kvinner jeg har møtt på 160ish løper etter menn 185+. Har spurt hvorfor og de sier de vil ha høye barn. Ærlig sak det Anonymkode: d0236...46e Har annet inntrykk jeg da, at små damer er en meget høy mann ting.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #12 Skrevet 3. mars 2017 Syns det der er vanskelig. Har opplevd å ha sittet på et utested, en hyggelig mann kom bort og vi fikk god kjemi. På et tidspunkt reiste vi oss opp, og han var 5 cm lavere enn meg (jeg er 170). Det ble dessverre en turn-off for meg. Så jeg må vel innrømme at jeg liker at mannfolk er like høye eller høyere enn meg. Men samtidig så har jeg en samboer på neste 1.90, og det irriterer meg at jeg ikke når opp for å kysse han f.eks. Så kanskje den ideelle høyden for meg er 5-10 cm høyere? Anonymkode: 45f4a...720 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #13 Skrevet 3. mars 2017 10 minutter siden, O.G. skrev: Har annet inntrykk jeg da, at små damer er en meget høy mann ting. Det er fordi de lave jobber hardere for å kapre de, og menn gjør ikke ting vanskeligere enn det må være. Anonymkode: d0236...46e 1
Lykkehjerte Skrevet 3. mars 2017 #14 Skrevet 3. mars 2017 (endret) 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Miljø har vel ikke så mye å si for hvor høyt et menneske blir? Tror ikke man slutter/fortsetter å vokse i høyden avhengig av miljø Anonymkode: e95b2...e32 Det har faktisk mye å si. Miljø og kost betyr mye mht høyden til et menneske. Det finnes gode eksempler på dette, mht mennesker i enkelte land er ganske lave (i forhold til eks her), mens folk fra samme land som vokser opp her, blir mye høyere. Og for å svare TS, har vært med både lavere og høyere, det som er viktig og betyr noe er personligheten! Endret 3. mars 2017 av Lykkehjerte 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #15 Skrevet 3. mars 2017 Jeg er mann på 183, broren min er 181 og søstra mi er 155. Moren min er 158 og faren min er 176. (ca) Søstra mi synes alle er høye og tenker aldri over høyden, for hvor ofte treffer hun menn som er lavere enn henne? Høyde spiller en større rolle hvis man kan møte på menn som er i nærheten av sin egen høyde eller under sin egen høyde, siden kvinner ønsker å være lavere enn mannen og mannen ønsker å være høyere enn kvinnen. Det er mange som ikke bryr seg. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bare kompensert og forbedret meg på andre ting. Høyden kan man ikke gjøre noe med, gjør det beste ut av deg selv. Anonymkode: d1424...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #16 Skrevet 3. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg over snittet høy selv da, så jeg foretrekker høye menn. Men jeg har en tendens til å faktisk falle for de som er litt lavere enn meg. Var gift med en som er 3 cm lavere enn meg. Og datet nylig en som var 1,5 cm lavere som virkelig var "min type". Men må innrømme at når jeg leter etter potensiell partner på nett så ser jeg på de som er høyere enn meg ja. Men høyden betyr lite om kjemien stemmer. Du skriver jo også selv at du foretrekker at mennene er litt høyere enn deg da, så da er jo du også med på å skape høydefokuset. Anonymkode: 3ef05...efa Virkelig 1,5 cm. Anonymkode: bb473...8e3 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #17 Skrevet 3. mars 2017 Når foreldre er villig til å sette sine gutte-barn på veksthormoner for å sikre de god høyde, skjønner alle hvor viktig høyde er. http://www.dagbladet.no/nyheter/175-centimeter-er-ikke-nok-flere-danske-foreldre-vil-gi-veksthormoner-til-barna-sine/60389380 Anonymkode: 13a81...ccd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #18 Skrevet 3. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sett mange menn skrive at de er over 180, 190 eller at de mangler noen cm. Jeg tenker at betyr høyde så mye? Liker at de ikke er for høye/svære jeg da. 170 seøv og liker de på 170-180 ellers blir det rart liksom. Men om jeg liker personen godt så betyr jo ikke høyde noe?Men andre jenter bryr seg vist veldig om det? Anonymkode: 40e36...91e Du er en jente på 170 og bryr deg ikke om høyde, men likevel høres det ut som at du har et høydefoks. Synes du at det betyr mye selv siden du fokuserer så mye på det? Vi som ikke fokuserer på sånt bryr oss ikke. "andre jenter bryr seg visst om det "liksom"?. Nei, det er ørten andre jenter som ikke bryr seg om høyde og det er ørten jenter og gutter som aldri har laget en eneste høydetråd. Jeg oppgir høyden min på datingprofiler fordi du skal skrive om deg selv der. Hadde jeg vært 5 cm høyere eller lavere så hadde jeg fortsatt skrevet det i profilen min - tanken på at jeg gjør det fordi jeg bryr meg om høyden din tror jeg står mest i fokus hos andre som er høydefokusert, mens vi andre skriver høyden vår like lett som fargen på øynene våre eller navnet vårt. Anonymkode: 7c200...b86 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #19 Skrevet 3. mars 2017 Jeg sveiper rett forbi dem som selv mener dem ikke har noe viktigere å fremheve enn høyden. Anonymkode: 39742...9da
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #20 Skrevet 3. mars 2017 Du bryr der en del om høyden selv da. Siden du skriver at du synes det blir rart med de som er over 180 cm i forhold til deg selv. Og du bryr deg jo også om høyden siden du skrev 170-180 og ikke 150-2m f.eks. Å ikke bry seg om høyden betyr at man virkelig ikke bry seg. Ikke kritikk altså, ville bare påpekte det Jeg bryr meg om høyde, men ikke ekstremt. Er 170 selv og vil da at mannen skal være 168+. Hvor de ligger over det bryr jeg meg ikke om. Men på tinder skriver 99% av mannfolkene høyden sin. Så det er tydelig at de tror det er veldig viktig for oss kvinner. Det er litt synd fordi jeg har også lest "er bare 170, men tar det igjen med at jeg er flink til å lage mat". Så det er litt synd da. Blir sikkert litt som oss kvinner overvurderer hvor mye detaljer av utseende vårt betyr noe. Har opplevd at en mann jugde om høyden også. Sa han var 180 også var han 168-ish. haha stakkars Anonymkode: 26abb...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå