Gjest Bertine Skrevet 12. desember 2004 #1 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei! ved hvilke privatskoler kan man ta media og kommunikasjon? Jeg vet at det er et 3årig studie som gir bachelor grad i media og kommunikasjon, men jeg hørte det gikk an å gå privat skole bare 1 år. Noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 12. desember 2004 #2 Del Skrevet 12. desember 2004 Vet bare at de har noe sånt på BI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 14. desember 2004 #3 Del Skrevet 14. desember 2004 Bjørknes har et treårig studium i medier og kommunikasjon. Opplegget er i samarbeid med et universitet i Australia, tror det ligger i Perth. Det første året er i Norge, på Bjørknes, de to siste årene er man i Australia. Det er så vidt jeg vet støtteberettiget fra Lånekassa, så de to siste årene betaler du ikke noe mer enn en hvilken som helst utenlandsstudent ville gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manic Skrevet 14. desember 2004 #4 Del Skrevet 14. desember 2004 Privatskoler har generelt dårlig rykte! Jeg kjenner flere som har droppa ut av etårs privatskoler fordi det rett og slett ikke levde helt opp til forventningene. Hvis du ikke gidder å studere mere enn et år bør du kanskje spørre deg selv om høyere utdannelse er noe for deg. Bare et velmenende råd! Jeg anbefaler absolutt at du tar det på universitetet ettersom det gir en del mer kred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 14. desember 2004 #5 Del Skrevet 14. desember 2004 Ikke helt enig med Manic angående privatskoler. Ville ikke generalisert på den måten, ved å si at alle har dårlig rykte. Noen har det og det er velfortjent. Satser man derimot på etablerte privatskoler med solid erfaring, går man ganske trygt. Har selv gått på privatskoler og har intet negativt å si. Siden det koster litt penger er de som går der generelt litt ekstra motiverte kontra de som går på offentlige skoler. Men nok om det.. Vet desverre ikke hvilken skole du er ute etter. Derimot har jeg et lite råd på veien.. : Ikke forvent for mye av et slikt ett-årig studie. Det sier seg selv at det er begrensninger på hvor mye man kan lære seg i løpet av kun ett år, med mindre man er Einstein selv da... Det studiet er nok langt fra det samme som et 3-årig studie. Du får nok hverken like mange vekttall, eller samme forståelse for fagene. Mange fag er modningsfag, altså de må ligge litt og gjentas/benyttes før man virkelig forstår sammenhengen. Du bør tenke nøye igjennom hva dine mål er med studiet før du begynner. Om det er å få litt generelle kunnskaper om fagene, så er det sikkert greit. Husk å sjekk ut hvilke muligheter du har til å gå videre/bygge på dersom du finner ut at det var faktisk ganske ålreit (vet at Næringsakademiet er dårlige der..). Dumt å ikke få godkjent det året andre steder og så måtte ta alt på nytt mener jeg. Du kan ikke forvente å få noen kremjobb etter kun et års studie, om ikke du da har spesiell annen kompetanse da.. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 14. desember 2004 #6 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg spurte ikke for min del, det er mannen min som vurderer dette. Jeg går på høgskole, er ferdig utdannet til våren. grunnen til at jeg spurte er fordi en kamerat av oss sa at det 1 årige studie er like bra som høgskolens 3årige. Men men, takk for råd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liberta Skrevet 17. desember 2004 #7 Del Skrevet 17. desember 2004 Mediehøgskolen Gimlekollen i Kristiansand har få plasser på ettårig enten avis/nett eller radio/tv. KANONbra skole! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå