Gå til innhold

Hvorfor rakker voksne kvinner ned på unge jenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det svært ofte. Voksne kvinner som rakker ned på unge jenter. Enten det gjelder utseende eller andre ting. Negative kommentarer skrevet av tilsynelatende oppegående kvinner. Hva er grunnen til det?

Anonymkode: 507a6...087

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg ikke sett. Derimot har jeg sett nok av negative kommentarer mot både eldre kvinner og menn. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Gardermobanen skrev:

Det har jeg ikke sett. Derimot har jeg sett nok av negative kommentarer mot både eldre kvinner og menn. 

Ser ofte negative kommentarer mot for eksempel bloggere. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Føler det også er litt motsatt. Er du over tretti er du kjærring og skrukkefitte og skal ihvertfall ikke tro du er hverken pen eller sexy. Ei heller gå ut å ha det gøy. Og gud forby om yngre menn kikker på deg! Ekle gamle kjærringa. :kosteskaft: 

Tror ikke det har slått de, at plutselig  er de tretti+selv en dag og at de kommer til føle seg AKKURAT lik den de er nå, bare mye klokere og mindre usikre.  :rolleyes:

Endret av Perle
  • Liker 20
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om bloggerne hadde vært eldre hadde de fått samme kommentarene, så det handler ikke om at eldre damer er slemme mot de som er yngre enn dem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Perle skrev:

Føler det også er litt motsatt. Er du over tretti er du kjærring og skrukkefitte og skal ihvertfall ikke tro du er hverken pen eller sexy. Ei heller gå ut å ha det gøy. Og gud forby om yngre menn kikker på deg! Ekle gamle kjærringa. :kosteskaft: 

Tror ikke det har slått de, at plutselig  er de tretti+selv en dag og at de kommer til føle seg AKKURAT lik den de er nå, bare mye klokere og mindre usikkre.  :rolleyes:

Man er ikke gammel før man er 55+ :sexy:

Skrevet

Mange kvinner av eldre generasjoner som rakker ned på unge jenter, ja. Det kan nok også være omvendt. Men jeg har personlig blant annet opplevd å få slengt etter meg at håret mitt er stygt (helt alminnelig langt ufarget hår), fått stygge blikk når jeg går med hverdagslige skjørt og tykk strømpebukse, og retorikk som at jeg ikke kan eller vet noen ting omtrent. Har selvsagt ikke bare slike erfaringer, har mange positive også. Men TS tar nok ikke feil, nei! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, BeautyBox skrev:

Mange kvinner av eldre generasjoner som rakker ned på unge jenter, ja. Det kan nok også være omvendt. Men jeg har personlig blant annet opplevd å få slengt etter meg at håret mitt er stygt (helt alminnelig langt ufarget hår), fått stygge blikk når jeg går med hverdagslige skjørt og tykk strømpebukse, og retorikk som at jeg ikke kan eller vet noen ting omtrent. Har selvsagt ikke bare slike erfaringer, har mange positive også. Men TS tar nok ikke feil, nei! 

Jeg har selv opplevd slike ting. Spesielt bruker de hersketeknikker som går på at unge jenter ikke kan eller vet noen ting. De forstår seg gjerne ikke på dagens mote, og rakker da ned på klærne, håret og sminken man går med. 

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv opplevd slike ting. Spesielt bruker de hersketeknikker som går på at unge jenter ikke kan eller vet noen ting. De forstår seg gjerne ikke på dagens mote, og rakker da ned på klærne, håret og sminken man går med. 

Hvem eksakt er det som gjør dette? Mødre, tanter, tilfeldige mennesker?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Både mødrer, tanter og tilfeldige mennesker. Iallfall slik jeg har opplevd det.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Både mødrer, tanter og tilfeldige mennesker. Iallfall slik jeg har opplevd det.

I hvilke sammenhenger skjer dette, da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Arabella skrev:

Vil vel si at det er veeeldig vanlig på kvinnedominerte arbeidsplasser. Har selv opplevd det som ung.

Anonymkode: e7c7d...c8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mye hets begge veier. Det jeg ser mest av er godt voksne damer som rakker ned på damer som får barn i sin beste alder (20-årene). På en god nummer to er det unge jenter som er redd for at de godt voksne damene skal stikke av med alle verdens menn.

Anonymkode: b50d2...486

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser det svært ofte. Voksne kvinner som rakker ned på unge jenter. Enten det gjelder utseende eller andre ting. Negative kommentarer skrevet av tilsynelatende oppegående kvinner. Hva er grunnen til det?

Yngre jenter? :klo: 
Jeg vet ikke, jeg har lurt litt på det samme. Noen av dem bare er sånn. Alt skal rakkes ned på, også skal noen av dem lære oss ting i fra 60-70-80-tallet. De kan liksom alt og de yngre kan eller skjønner ingenting. Like så greit. :hoho: Nå er de på samme alder like så finke til å rakke ned på hverandre også, da...så "de eldre" har ikke alltid skylda altså. Noen ganger kan det være noen på samme alder også. :) 

Endret av fuglekvitter__
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste bloggere er strengt tatt ikke unge jenter men voksne kvinner.

Anonymkode: a7bde...636

AnonymBruker
Skrevet

Det er seksuell konkurranse, enkelt sett. Kombinert med at noen godt voksne kvinner kanskje synes de yngre har det litt "lett"? De måtte kjempe noen kamper (mht. feminisme), og de unge tar liksom alt for gitt.

På arbeidsplasser er dette veldig tydelig. Jeg har vært borti noen godt voksne kvinner som konsekvent er hyggelige mot menn og andre voksne kvinner, men sure mot de yngre. 

Anonymkode: de687...a46

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

På en god nummer to er det unge jenter som er redd for at de godt voksne damene skal stikke av med alle verdens menn.

Anonymkode: b50d2...486

LOL

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er seksuell konkurranse, enkelt sett. Kombinert med at noen godt voksne kvinner kanskje synes de yngre har det litt "lett"? De måtte kjempe noen kamper (mht. feminisme), og de unge tar liksom alt for gitt.

På arbeidsplasser er dette veldig tydelig. Jeg har vært borti noen godt voksne kvinner som konsekvent er hyggelige mot menn og andre voksne kvinner, men sure mot de yngre. 

Anonymkode: de687...a46

Helt enig !  Dette har jeg sett mange eksempler på blandede arb.plasser.  Jeg tror det er en slags (kanskje ubevisst) misunnelse/sjalusi, vissheten om at det alltid kommer "unge friske krefter" bak er tungt. De vet at de er taperne utseendemessig, og må "ta igjen" på andre måter. Derfor utvikles et slags "hat" - negativitet, mot de yngre konkurrentene.

Men fortvil ikke. Akkurat som det finnes jenter som liker eldre menn, er det mange unge menn som liker de eldre/modne damer best. Som yngre (og atletisk) mann elsket jeg all oppmerksomhet fra "jaktende" damer på 45+.  :nigo: :wow: 

Oppsøkte litt småharry steder + danskebåten der de fantes. 

Anonymkode: 4c10a...5ee

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener å tro det bunner i sjalusi, ser dette ofte på arbeidsplasser. Enten det etter at de vil føle ser autoritære. 
Uansett grunnlag så synes jeg det danner en veldig dårlig kultur spesielt på jobb.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...