Gå til innhold

Kattesand på katteøye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om noen er våkne nå, men katten min fikk litt klumpsand på øyet. Lurer på hvor krise det eventuelt er? Tror jeg fikk bort alt, men er bekymret for at det er alvorlig. Han ble kastrert idag så han ligger og sover, så jeg vet ikke om det plager han.

Han fikk også mye klumpsand og urin på beina fordi han tisset litt på seg i kassen, har prøvd å vaske det bort men det sitter godt i :/

Syns også han er ganske slapp til tross for at det har gått snart 8 timer... men det er kanskje normalt.

Anonymkode: 8e974...6c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt normalt at han er slapp. Sørg for at han har vann innen rekkevidde og at han ligger godt bare. Øyet kan du dryppe med saltvannsdråper (har du ikke øyedråper går det å koke vann med salt selv) Ta to fingre og spre øyelokket og drypp på på og la ham blunke. Men tror ikke du skal bekymre deg om det ikke er rødt eller irritert, så la ham bare ifred og la ham hvile. 

Endret av Perle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Han gikk litt rundt i sted når han hørte jeg gav mat til den andre katten. Tror ikke om jeg tørr gi han mat enda. Sitter egentlig oppe nå fordi jeg ikke vil legge meg før jeg vet han har litt mer kontroll på kroppen. Han snublet med hode ned i sandkassen, var derfor han fikk sand på øyet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Han gikk litt rundt i sted når han hørte jeg gav mat til den andre katten. Tror ikke om jeg tørr gi han mat enda. Sitter egentlig oppe nå fordi jeg ikke vil legge meg før jeg vet han har litt mer kontroll på kroppen. Han snublet med hode ned i sandkassen, var derfor han fikk sand på øyet.

Vent med mat, eventuelt ham et par teskjer med bløttfôr, leverpostei eller anntet mykt som ikke kan settes i halsen når han er litt mindre groggy. Lag et godt og mykt rede til ham med masse pledd og sett vannskål og doen hans helt nære så han slipper å svime rundt. Legg ham gjerne på badet eller et annet sted hvis du ikke kan ha ham ved siden av sengen din, så han ikke vandrer og skader seg. God bedring til pus. I morgen kommer han å være mye piggere. Han må bare sove ut rusen fra narkosen først. :smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet

Katten min bæsjet utover hele gulvet og seg selv når hun ble kastrert, tok henne i dusjen og vasket henne med vann hver gang det skjedde. Hun var sjeleglad de minuttene det tok å vaske og tørke bodyen :) 

Anonymkode: 29290...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...