Gå til innhold

Hva har du på toppen av treet?  

5 stemmer

1. 1. Hva har du på toppen av treet?

• Stjerne
      33
    • Spyd
      6
    • Engel
      0
    • Annet
      1
    • Har ikke juletre
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer. Jeg har ei stjerne- sånn hvit pus med glitter i fra Ikea.den var så kul jeg måtte barer ha den, men jeg vil nok ha ei litt mer tradisjonell etterhvert :)

Skrevet

Selv har jeg ikke juletre, men hos både mamma og svigers er det en lysende stjerne i toppen.

Skrevet

Vi har en stjerne, kunne aldri hatt noe annet. Ante ikke at folk har spir i juletrærne før jeg leste om det her på KG, synes det ser litt merkelig ut. Vi er overhodet ikke kristne (stjerne er jo et kristent symbol), men synes stjerne er finest likevel.

Skrevet

Vi har selvfølgelig "Julestjerna" i toppen... :wink: :-)

Skrevet

Vi har en kjempefin kobber/messing-stjerne (som synger på siste verset) :)

Skrevet

Jeg bruker spir. Jeg har et som er nesten hundre år gammelt og som mine oldeforeldre fikk i bryllupsgave. Det er utrolig flott og det er liksom ikke jul før det kommer i toppen av treet.

Skrevet

Jeg bruker også spir (heter da vel ikke spyd...?? Spir som i kirke-spir, trodde jeg...).

Ett som jeg og pappa kjøpe da jeg var bare 3-4 år gammel.

Det fikk jeg overta da jeg skulle lage min første jul etter at jeg flyttet hjemme-fra.

Masse fine jule-minner med det spiret. Betyr veldig mye for meg! *Ingen jul uten*

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå skal ikke vi ha juletre i år, da, siden vi ikke feirer hos oss selv, men når den tid kommer, blir det definitivt stjerne.

Mormor og morfar har sånn spir, jeg synes liksom ikke det blir ordentlig juletre da... :ler:

Skrevet

Vi har stjerne, har aldri sett tre med noe annet i jeg...

Skrevet
Jeg bruker også spir (heter da vel ikke spyd...?? Spir som i kirke-spir, trodde jeg...).

Det er det vi kaller det der jeg kommer fra, men det kan godt tenkes at spir er det riktige navnet.

Skrevet
Vi er overhodet ikke kristne (stjerne er jo et kristent symbol)' date= men synes stjerne er finest likevel.

Tenk ikke på det du, stjerna er et symbol i omtrent alle religioner og livssyn. Den symboliserer sola, og er kilden til alt liv her på jorda, så den passer utmerket dersom man vil feire at sola har "snudd" og ønske lyset velkomme tilbake.

Gjest synseren
Skrevet

STJERNE, STJERNE OG ATTER STJERNE (SELVFØLGELIG) :ler:

Skrevet

Messingtjerne fra Georg Jensen, minne fra en av mine mange Københavnturer (selv om de selger den her i landet også). Funkler utrolig fint i lysene fra juletreet. Nå tror jeg den fås kjøpt i stål også.

Skrevet

Vi er akkurat ferdige med å pynte juletreet nå, og akkurat nå er det ingenting i toppen. Fordi.. vi pynter med gull og rødt, kuler og perlelenker, og bittesmå lys. Så fant jeg en sånn kul stjerne på Åhlens, men de hadde den bare i sølv. Det er en sånn type uten lys, men med veldig fin dekor på. Så den ligger til tørk etter å ha blitt spraymala med gullmaling.

Men ja, vi har stjerne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...