AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 jeg er egentlig ganske dårlig på engelsk, men etter å ha sett masse filmer og serier så har det blitt til at jeg tenker og snakker engelsk uten at jeg merker det før jeg har kommet halveis i setningen. Skjer det med dere også? ganske flaut til tider Anonymkode: 9a03f...3bf
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Ja, det hender at jeg tenker på engelsk, ganske mye egentlig, og litt på tysk. Det hender det er et bevisst valg, men ofte bare skjer det. Anonymkode: d3e1d...692
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Ja hvis jeg har vært mye med engelskspråklige venner en periode så blir jeg vant til å snakke engelsk. Da blir ofte tankene på engelsk og det blir litt blanding i hva jeg snakker til tider Anonymkode: 3844d...352
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 Jeg har alltid snakket med meg selv på engelsk når jeg kjører bil av en eller annen grunn. Anonymkode: f17a7...9d9
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 Det hender at jeg tenker på engelsk noen ganger, og litt på spansk.
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Er ikke fritt for at det har blitt mye kaudervelsk her i gården. Spesielt "morsomt" når man skal føre en noe amper og ilter diskusjon, og så kommer alle super-argumentene trillende som perler på snor - men på helt feil språk.
Gjest Linaria Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Ja, jeg bruker mer engelsk enn norsk i hverdagen, så skjer ganske ofte at jeg begynner en setning på feil språk i forhold til personen jeg snakker med, spesielt om jeg er i et tredje land der et helt annet språk skal snakkes.
dillyduzit Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 Med en engelsktalende mann så har det nesten blitt verre for meg å prate norsk med andre nordmenn. Og det at jeg henger mer på reddit enn KG, så har jeg vel satt meg fint i det. 1
Cathrine88 Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 3 timer siden, dillyduzit skrev: Med en engelsktalende mann så har det nesten blitt verre for meg å prate norsk med andre nordmenn. Og det at jeg henger mer på reddit enn KG, så har jeg vel satt meg fint i det. Samme her. Og innimellom leser jeg over det jeg har skrevet og lurer på hvorfor ordene er norske og setningsoppbyggingen er engelsk.
Whoops Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 Jeg snakker til meg selv på engelsk. Tror det begynte med at jeg syntes det var lurt for å øve mens jeg gikk på skolen, så har det bare fortsatt. Jeg har samtaler med meg selv på engelsk i bilen, slik som en over her og jeg har gjerne "matlagingsprogram" på engelsk når jeg lager middag. Jepp.. høyt.. når jeg er alene. Engelsk er nå arbeidsspråket mitt, jeg har like mange venner som jeg kommuniserer på engelsk med som på norsk og jeg kommer ofte på det engelske ordet før jeg finner det norske, så jeg antar at jeg tenker på engelsk mye av tiden, uten at jeg er helt klar over det.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #11 Skrevet 7. mars 2017 Jeg har noen fransk talende i familien, de blander litt hele tiden. Kanskje et godt tegn på at de er dyktige. Anonymkode: 8e90b...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå