AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Tror jeg blir gal! Kom liksom veldig plutselig og har bare vart et par dager, men det holder meg våken om natta! Kan ikke se noen hemorroider. Har derimot en sånn liten hudfold der, men den har vært der lenge. Tror dere det er mark? Anonymkode: 26cae...327 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Det er dessverre typisk ved mark at det klør etter at man har lagt seg til sengs. Anonymkode: adb22...20c 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Høres ut som barnemark, det klør som oftest om natten. Det kan enkelt behandles med Vermox, det er reseptfritt på apotek. Anonymkode: 2a4fe...96a
Forundret.. Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Når det var varsel om mark i barnehagen så tipset dem om feste en liten tapebit ved/ i endetarmsåpningen om natta for å se om der fester seg no mark på den i løpet av natta.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Når det var varsel om mark i barnehagen så tipset dem om feste en liten tapebit ved/ i endetarmsåpningen om natta for å se om der fester seg no mark på den i løpet av natta. Det vil i hvert fall klø Anonymkode: c604b...b5e 2
Forundret.. Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det vil i hvert fall klø Anonymkode: c604b...b5e Det tenkte faktisk jeg også. Jeg slapp heldigvis å prøve det. Jentungen hadde sikkert kjeftet meg huden full om jeg hadde forsøkt å feste tape der.. Nå vet jeg ikke hvor heftig en klør med de krypa så kanskje en tapebit ikke er så fæl likevel?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 Åh nei!! Jeg har barn i barnehage og! Tror ikke det funker med teipbit, for jeg har akkurat smurt meg godt med litt fet zinksalve. Skikkelig ekkelt hvis det er mark, men det var det eneste som lindret litt. Men ser kanskje ut som om den "hudfolden" kan ha blitt litt større Men det skal vel ikke klø så voldsomt? Skal prøve å se på avføring og i trusa i mårra, men kjenner jeg tror det blir både ac3 og kur i mårra sånn for sikkerhets skyld. Har lyst til å hive meg på et døgnåpent apotek nå egentlig huff, dette var ekkelt! Anonymkode: 26cae...327
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #8 Skrevet 2. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åh nei!! Jeg har barn i barnehage og! Tror ikke det funker med teipbit, for jeg har akkurat smurt meg godt med litt fet zinksalve. Skikkelig ekkelt hvis det er mark, men det var det eneste som lindret litt. Men ser kanskje ut som om den "hudfolden" kan ha blitt litt større Men det skal vel ikke klø så voldsomt? Skal prøve å se på avføring og i trusa i mårra, men kjenner jeg tror det blir både ac3 og kur i mårra sånn for sikkerhets skyld. Har lyst til å hive meg på et døgnåpent apotek nå egentlig huff, dette var ekkelt! Anonymkode: 26cae...327 Det var ts. Anonymkode: 26cae...327
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #10 Skrevet 2. mars 2017 Tapebiten skal da ikke være i ræva hele natten for å fange mark - tapebiten skal trykkes mot endetarmsåpningen og sendes til legen for analyse, så sjekker legen om det finnes egg på den. Anonymkode: 86189...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #11 Skrevet 2. mars 2017 Jeg hadde barnemark når jeg var 8-9 år tror jeg. Helt jævlig! Fyttigrisen jeg har aldri vært borti sånn kløe 😂 Men hvis du stikker fingeren din rett innenfor anus så kan du se om det blir med mark ut ekkelt, ja, men da ser du det hvertfall med en gang Anonymkode: bfe3f...792
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #12 Skrevet 2. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh nei!! Jeg har barn i barnehage og! Tror ikke det funker med teipbit, for jeg har akkurat smurt meg godt med litt fet zinksalve. Skikkelig ekkelt hvis det er mark, men det var det eneste som lindret litt. Men ser kanskje ut som om den "hudfolden" kan ha blitt litt større Men det skal vel ikke klø så voldsomt? Skal prøve å se på avføring og i trusa i mårra, men kjenner jeg tror det blir både ac3 og kur i mårra sånn for sikkerhets skyld. Har lyst til å hive meg på et døgnåpent apotek nå egentlig huff, dette var ekkelt! Anonymkode: 26cae...327 Da ville jeg sjekket barnet/a også. Sannsynligvis kommer det derfra. Er det lagt egg rundt endetarmsåpningen finnes det mark også. Marken er lett å se når den kryper ut for å legge egg om natta. Den er også ganske lett å få øye på i avføring også. Det er viktig at alle i husstanden behandles om det er barnemark. Skift sengetøy, klipp negler og ha god hygiene. Greit å varsle barnehagen også. Anonymkode: 2a4fe...96a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #13 Skrevet 2. mars 2017 Huff, nå innbiller jeg meg at det er rene maurtua der nede. Synes jeg føler de beveger seg ts Anonymkode: 26cae...327
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #14 Skrevet 2. mars 2017 sopp, hemorider, sprekk dannelser (ved feks hard avføring), kjønnsykdommer, etc. kan gi kløe OGSÅ.. Anonymkode: 26cae...327 1
Forundret.. Skrevet 2. mars 2017 #15 Skrevet 2. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tapebiten skal da ikke være i ræva hele natten for å fange mark - tapebiten skal trykkes mot endetarmsåpningen og sendes til legen for analyse, så sjekker legen om det finnes egg på den. Anonymkode: 86189...d3a Åh ? Det var ikke slik det ble forklart på fellesmailen vi fikk. Der sto det at den skulle stå der og hvis en så mark så måtte det selvfølgelig behandles. Stakkar tapeofre da
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #16 Skrevet 2. mars 2017 Du har ikke psoriasis? (eller er i ferd med å få det?) Det er ganske vanlig med kløe rundt endetarmen (og litt inni) dersom man har psoriasis. Jeg har én bitteliten psoriasisflekk på albuen som kommer og går (og det er alt), men har i perioder kløe i endearmsområdet i tillegg. Man ser ikke noe utslett, ikke annet enn at det kan bli litt rødt og irritert av at jeg klør... http://www.lommelegen.no/legesvar/kløe-rundt-anus Anonymkode: 0f497...c28
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #17 Skrevet 2. mars 2017 Jeg klødde skikkelig i rumpa en gang, og så pirket jeg forsiktig med pekefingeren inni der og dro ut et laaangt hår. Prøv å pirk litt sånn for sikkerhets skyld. Anonymkode: c985b...b92 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #18 Skrevet 2. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: sopp, hemorider, sprekk dannelser (ved feks hard avføring), kjønnsykdommer, etc. kan gi kløe OGSÅ.. Anonymkode: 26cae...327 Ja, nå blir Canesten med i handlekurven og! herregud! Ts Anonymkode: 26cae...327
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #19 Skrevet 3. mars 2017 7 timer siden, Forundret.. skrev: Åh ? Det var ikke slik det ble forklart på fellesmailen vi fikk. Der sto det at den skulle stå der og hvis en så mark så måtte det selvfølgelig behandles. Stakkar tapeofre da Fremgansmåten forklares her https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075 Sitat Ellers diagnostiseres det med såkalt tape-prøve: Klar tape presses ned med limsiden ned rundt anus på barnet om morgenen. Eggene vil da sitte fast i limet, selv om du ikke ser dem. Tapen settes fast på et såkalt objektglass til mikroskop, og sendes til undersøkelse, sier parasittolog Lier. Anonymkode: 86189...d3a
Forundret.. Skrevet 3. mars 2017 #20 Skrevet 3. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fremgansmåten forklares her https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075 Anonymkode: 86189...d3a Skal informere de som skrev mailen jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå