AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Jeg prøver å ta av meg noen kg. Synes det er enklere å holde seg til 1500 kcal de dagene hvor jeg står opp senere og ikke er på jobb. Men noen dager må jeg opp kl. 6 og legger meg ofte da rundt kl. 23. Synes det blir mange timer å fordele kaloriene på og føler meg ofte sulten. Tips til mettende mat med ikke altfor mange kcal? Er ganske altetende😊 Anonymkode: d0ec5...a28
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Grønnsaker og frukt. Anonymkode: a6f9e...51b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Grønnsaker og frukt. Anonymkode: a6f9e...51b Det finnes jo ikke mettende. Bedre med havregryn, quinoa, cottage cheese osv. Anonymkode: ba1a2...b02 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det finnes jo ikke mettende. Nei ok Anonymkode: a6f9e...51b 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: quinoa Quinoa inneholder mer kalorier per hundre gram enn pasta og hvit ris. Anonymkode: a6f9e...51b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grønnsaker og frukt. Anonymkode: a6f9e...51b Spiser det, men det metter ikke lenge akkurat. Ts Anonymkode: d0ec5...a28
Brimi Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 Jegergryte synes jeg er veldig mettende i tillegg til å ikke være så verst på kalorier, men den har endel fett i seg da. Salater og noen supper synes jeg også er mettende
Cyndaquil Skrevet 2. mars 2017 #8 Skrevet 2. mars 2017 Det høres kanskje rart ut men skyr uten tilsatt sukker 😄 Masse mettende proteiner, og et beger inneholder bare 90 kcal, om man tar den sukkerfrie varianten uten müsli. Jeg er storspist men blir likevel god og varig mett av den 😊 Jeg synes også grønnsaker og salat alene metter lite, spise jeg kun det blir jeg sulten rett etterpå og da ofte i tilegg søtsugen. Så for meg funker salat heller som tilbehør 😊 Peøv skyr 😄
Cyndaquil Skrevet 2. mars 2017 #10 Skrevet 2. mars 2017 Her er eksempel på to av skyr variantene 😊 Hele 10 g protein i hvert beger, det er bra. Grunn til at jeg tenker ekstra på proteiner er at jeg opplever at det gir god metthetsfølelse, også trenger jeg mye
Perle Skrevet 2. mars 2017 #11 Skrevet 2. mars 2017 Stor fan ov omeletter. Egg metter, og du kan proppe de fulle av all slags restemat som og grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #12 Skrevet 3. mars 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Quinoa inneholder mer kalorier per hundre gram enn pasta og hvit ris. Anonymkode: a6f9e...51b Men mye mer mettende enn svært mye annet. Å gå ned i vekt betyr ikke at man skal være redd kalorier Anonymkode: ba1a2...b02 1
Skrotnes Skrevet 3. mars 2017 #13 Skrevet 3. mars 2017 Usikker på hvor nøyaktig denne er, men det kan jo umulig være langt unna. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #14 Skrevet 3. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men mye mer mettende enn svært mye annet. Å gå ned i vekt betyr ikke at man skal være redd kalorier Anonymkode: ba1a2...b02 Problemet er at mange innbiller seg at quoina er sunnere og pøser på litt ekstra. Jeg har aldri sagt man skal være redd for kalorier, men det er mange misoppfatninger der ute. Når det er sagt anbefaler jeg mye heller et par kardkokte egg og en halv avokado enn en skål med quinoa. Eller en hpndfull nøtter. Eller litt ost og litt frukt eller grønnsaker med dip. Det gir en metthetsfølelse som varer. Anonymkode: a6f9e...51b 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #15 Skrevet 3. mars 2017 Jeg er veldig glad i havrekli! Absolutt mettende. - Pleier å ta 50gram havrekli, med litt cashewmelk, og rosiner. Koker opp dette litt da det tar lenger tid for havrekli å bli grøt enne havregrøt Deretter litt kanel og ønsket bær på toppen for sødme. - Dette er rett under 200 kalorier. Står opp 7.30 og spiser halvparten når jeg kommer på jobb. Grunnen til at jeg spiser halvparten er fordi jeg blir veldig mett av det. Så har merket jeg slutter å spise etter halve for så å spise resten kl. 12.00. - Jeg prøver ikke gå ned i vekt, men syns dette er godt og er behagelig å være mett å få i seg mat som er sunt og bra for deg. - I mellomtiden drikker jeg litt vann, te, kaffe - Kl 14-14.30 blir jeg sulten igjen å da har jeg kun fått i meg under 200 kalorier. SÅ ja absolutt noe å prøve om du skal ned i vekt. Jeg pleier selvfølgelig å kose meg med god middag å snacks ut mot kvelden, men for en som skal ned i vekt er dette perfekt da du holdes mett store deler av dagen for så å spise en sen lunsj, og en mindre middag med noe frukt og snacks i mellom Anonymkode: 20229...c2a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #16 Skrevet 3. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i havrekli! Absolutt mettende. - Pleier å ta 50gram havrekli, med litt cashewmelk, og rosiner. Koker opp dette litt da det tar lenger tid for havrekli å bli grøt enne havregrøt Deretter litt kanel og ønsket bær på toppen for sødme. - Dette er rett under 200 kalorier. Står opp 7.30 og spiser halvparten når jeg kommer på jobb. Grunnen til at jeg spiser halvparten er fordi jeg blir veldig mett av det. Så har merket jeg slutter å spise etter halve for så å spise resten kl. 12.00. - Jeg prøver ikke gå ned i vekt, men syns dette er godt og er behagelig å være mett å få i seg mat som er sunt og bra for deg. - I mellomtiden drikker jeg litt vann, te, kaffe - Kl 14-14.30 blir jeg sulten igjen å da har jeg kun fått i meg under 200 kalorier. SÅ ja absolutt noe å prøve om du skal ned i vekt. Jeg pleier selvfølgelig å kose meg med god middag å snacks ut mot kvelden, men for en som skal ned i vekt er dette perfekt da du holdes mett store deler av dagen for så å spise en sen lunsj, og en mindre middag med noe frukt og snacks i mellom Anonymkode: 20229...c2a Havrekli har jeg ikke spist så mye av, får man kjøpt det på vanlig matbutikk?😊 Anonymkode: d0ec5...a28
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #17 Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Havrekli har jeg ikke spist så mye av, får man kjøpt det på vanlig matbutikk?😊 Anonymkode: d0ec5...a28 TS Anonymkode: d0ec5...a28
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #18 Skrevet 3. mars 2017 Tar gjerne imot flere tips! Hva spiser dere etter middag? Er ofte litt småfysen når kvelden melder seg, isåfall hvis middagen var kl. 16. Hører noen spiser frukt, men da blir jeg bare sulten når jeg legger meg. Anonymkode: d0ec5...a28
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #19 Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tar gjerne imot flere tips! Hva spiser dere etter middag? Er ofte litt småfysen når kvelden melder seg, isåfall hvis middagen var kl. 16. Hører noen spiser frukt, men da blir jeg bare sulten når jeg legger meg. Anonymkode: d0ec5...a28 Ts Anonymkode: d0ec5...a28
Leo Skrevet 3. mars 2017 #20 Skrevet 3. mars 2017 Jeg spiser litt cottage cheese med syltetøy som dessert etter middag og ofte havregrøt på 1 - 1,5 dl havregryn og havrekli til kvelds etter klokken 20 en gang. Da er ikke sultfølelse ved sengetid noe problem i det hele tatt. Havrekli bruker jeg også i smoothie og det metter som bare det på grunn av det høye fiberinnholdet. Alle vanlige dagligvareforretninger har forresten havrekli stående sammen med mel og bakervarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå