Gå til innhold

Katt som gjemmer mat.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at katter gjemmer maten sin? Her i huset har jeg funnet tørrfor under sofaen og andre lure steder. Er dette vanlig blant katter?

Anonymkode: 9c414...dae

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det er vanlig. De sparer og gjemmer på maten til neste gang de blir sultne. Derfor graver de også rundt matskålen slik at de har "gjemt" maten.

Endret av NydeligVakkerPen
Skrevet

Ja, det er vanlig. Katten min pleide å hamstre mus rundt omkring i huset, var ikke så koselig den dagen jeg fant 5 råtne mus bak skapet mitt...:rolleyes:

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, WInry skrev:

Ja, det er vanlig. Katten min pleide å hamstre mus rundt omkring i huset, var ikke så koselig den dagen jeg fant 5 råtne mus bak skapet mitt...:rolleyes:

Haha, aouch! 

AnonymBruker
Skrevet

Bare som en motvekt slik at det ikke skal virke som om dette er noe alle katter gjør: Jeg har bodd med mange katter oppigjennom årene, og har aldri opplevd hamstring av mat. Flere av dem har likt å bære med seg ekstra gode matbiter for å spise dem i ro og fred, men de har aldri lagt unna noe til senere.

Anonymkode: e1671...9b1

Skrevet

Katten her gjør det ikke, kan ikke huske at andre katter jeg har bodd sammen med har gjort det heller. Hunden derimot, han gjemte bort litt av hvert i og under møblene.

Gjest Natron
Skrevet

Vil tro at når katter gjemmer mat, så er ikke det naturlig katteadferd :)

Skrevet

Min gjemmer den ikke, men hadde en periode hvor han leker med ting han fikk som var ekstra godt. Så kunne ikke gi han f. eks VOM. Ikke akkurat artig å finne igjen under sofaen 😱😷

Nå blander jeg den med bittelitt våtfor, og da spiser han normalt. 

Han er også blitt litt eldre, så alt er ikke lek lenger😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...