AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Er du feminist? Hva legger du i det? Og hva gjør du 8 mars? Anonymkode: 72b4e...d5a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Nei. Feirer heller ikke 8. mars. Den har utspilt sin rolle Anonymkode: 3def2...6f4 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Jeg er feminist i den betydning at jeg er for like rettigheter og muligheter uansett kjønn, hudfarge, religion og legning. Det håper jeg de fleste også er. Jeg er ikke politisk aktiv og har aldri deltatt i 8.mars tog. Anonymkode: 44790...6c6 3
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 Nei og vet du det er faktisk mulig og støtte likestilling uten og kalle seg feminist. Ingenting
Hermine Grang Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 (endret) Skal gå i tog. Både fordi jeg støtter kvinnekampen og likestilling, men også fordi jeg synes det er viktig at også de moderate feministene engasjerer seg i den offentlige debatten om likestilling. Skal man fjerne det negative stigmaet enkelte har til feminisme så tror jeg det er viktig at ikke kun Ottarmedlemer går i 8. marstog. Endret 3. mars 2017 av Hermine Grang 13
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 Nei er ikke feminist, og skal ikke gjøre noe den dagen.
WubWub Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 Er feminist. Skal gå i tok å få med meg noen taler om kvinnesaken.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 Jeg har bursdag 8.mars. Så skal vel feire med kjæresten og ha en koselig kveld. Har alltid syntes det var så flau dag å ha bursdag på, når folk sier gratulerer med dagen til meg føler jeg at andre tror det er grunnen kvinnedagen, og når vi hadde flagg ute på bursdagen min var jeg alltid redd for at hele nabolaget skulle tro vi var super feminister. Anonymkode: b0f31...726 1
heikro Skrevet 3. mars 2017 #9 Skrevet 3. mars 2017 (endret) Jeg tenkte å gå i åttende mars tog i år for første gang. Det er flere grunner til det ... Jeg synes at det virker som det i det siste er blitt mer greit å komme med seksuell-trakassering og seksuelle nedverdigende kommentarer og lignende .Når presidenten i Usa kan si ting som "grab them by the pussy" og kan bli president selv om han er anklaget/anmeldt for overgrep så er ikke det greit . Når jeg hører de drøye låtene som russen har så synes jeg egentlig at det er ikke at det er et kvinne syn som er greit. Dessuten så synes jeg det er viktig å kjempe for søstre i andre land og kulturer hvor kvinner ikke har de samme rettighetene som her i Norge. Dessuten er jeg enig en ting som blir nevnt over her og det er det at også vi mer moderate feminister bør få lov å være med. Det er viktig for debatten og synet på hva som er feminisme tror jeg. Har et håp om at norsk feminisme skal konkludere de mer moderate feministene , de mannlige feministene , feminister med fremmedkulturell bakgrunn og feminister som kanskje er mer sentrum eller til og med høyre orientert politisk . Feminisme for alle .!!!! Ikke bare for medlemer av Ottar . Endret 3. mars 2017 av heikro 12
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #10 Skrevet 3. mars 2017 Er ikke feminist da jeg er for likestilling mellom kjønnene. Skal definitivt ikke i tog. Anonymkode: 7d3e2...668 2
heikro Skrevet 3. mars 2017 #11 Skrevet 3. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke feminist da jeg er for likestilling mellom kjønnene. Skal definitivt ikke i tog. Anonymkode: 7d3e2...668 Er ikke det å være for likestilling mellomkjønnene= feminisme ? For meg så er det det. 4
AnonymSjiraff Skrevet 3. mars 2017 #12 Skrevet 3. mars 2017 (endret) Nei, jeg er ikke feminist og jeg kommer ikke til å gå i toget. Synes absolutt at kvinner burde være feminister, men jeg synes også at kvinnekamp er noe kvinner selv bør kjempe frem. Det blir som da vi i vesten prøvde å innføre demokrati i Irak/Afghanistan. Det fungerte ikke, man må kjempe for ens egne rettigheter og ikke bare få dem tildelt av de som sitter på makten. Endret 3. mars 2017 av AnonymSjiraff 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #13 Skrevet 3. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke feminist da jeg er for likestilling mellom kjønnene. Skal definitivt ikke i tog. Anonymkode: 7d3e2...668 Er du en ung kvinne? Anonymkode: bbcb9...98c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #14 Skrevet 3. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke feminist da jeg er for likestilling mellom kjønnene. Skal definitivt ikke i tog. Anonymkode: 7d3e2...668 Jeg skal heller ikke gå Anonymkode: 3def2...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #15 Skrevet 3. mars 2017 Noen som vil fortelle kort om ottar medlemmer? Er dem "so over" med sin feminisme? Anonymkode: 72b4e...d5a
Zienna Skrevet 4. mars 2017 #16 Skrevet 4. mars 2017 9 timer siden, Hermine Grang skrev: Skal gå i tog. Både fordi jeg støtter kvinnekampen og likestilling, men også fordi jeg synes det er viktig at også de moderate feministene engasjerer seg i den offentlige debatten om likestilling. Skal man fjerne det negative stigmaet enkelte har til feminisme så tror jeg det er viktig at ikke kun Ottarmedlemer går i 8. marstog. Enig. Jeg skal også gå i tog, akkurat som jeg har gjort de fleste 8 mars siden tidlig 70-tall. Den gang gikk jeg med barnevogn, i kamp for barnehageplasser og lengre fødselspermisjon. Det målet er nådd. Nå skal jeg gå sammen med barnebarn, for likelønn mellom kjønnene, for samme arbeid. Det målet er enda ikke nådd. 6
Søgni Skrevet 4. mars 2017 #17 Skrevet 4. mars 2017 Ja, jeg er feminist. 8. mars skal jeg sikkert irritere meg over alle på sosiale medier som tror kvinnedagen er en dag man skal få blomster og cupcakes av kjæresten, kun fordi man er kvinne. 9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #18 Skrevet 4. mars 2017 10 timer siden, heikro skrev: Er ikke det å være for likestilling mellomkjønnene= feminisme ? For meg så er det det. Nei, det er ikke det samme. Feminsme er kjønnskamp. Feministene er opptatt av å styrke kvinners posisjon i samfunnet i forhold til menn. (Jeg er ikke feminist, fordi jeg ikke ser behovet for kjønnskamp i dag siden menn og kvinner er ganske likestilte alt i alt) Anonymkode: c459b...d58 1
Hermine Grang Skrevet 4. mars 2017 #19 Skrevet 4. mars 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vil fortelle kort om ottar medlemmer? Er dem "so over" med sin feminisme? Anonymkode: 72b4e...d5a Fra Ottars program: Det er menn som mishandler og det er menn som voldtar http://kvinnegruppa-ottar.no/ Alle vet at selv om det er vanligere at det er mannen som er seksualovergripere så finnes det kvinner som både mishandler og voldtar. Det er også menn som er ofre for de forbrytelsene. Det er hva som går igjen hos Ottar. Alle problemene er menns feil og det er kun kvinner som er ofre. Synes selv det er helt tullete , men det viktige er jo at det er en feminisme de færreste kjenner seg igjen i. Jeg mener at 8. mars kvinnedagen bør være en dag for feminister flest og ikke kun de mest radikale feministene. Andre ting man kan finne i programmet er: Vi er imot BDSM og all kobling mellom seksualitet og vold. http://kvinnegruppa-ottar.no/ BDSM er frivillig sex som både menn og kvinner får glede av. Det er ikke feminisme å begrense kvinner(og menns) seksualitet. I Oslo for noen år siden klarte Ottar også å få gjennom at en av parolene skulle være "Legg ned Pro senteret". Ottar mener man kun skal hjelpe prostituerte ut av prostitusjon og ikke hjelpe de prostituerte på andre måter. For min del er det helt sykt. Man skal selvsagt hjelpe alle som ønsker å komme seg ut av prostitusjonsyrket. Men man kan ikke nekte å hjelpe de som ikke ønsker eller ikke klarer å slutte i yrket. Det er å pisse på de svakeste. I tillegg blir Pro-senteret kritisert fordi de har ytret at mange prostituerte synes det har blitt farligere å være prostituert etter sexkjøpsloven. Man kan være for eller i mot sexkjøpsloven, men skal prostitusjon være en kvinnesak så må man jo se på hva som er til det beste for de prostituerte. Det kan ikke være en kvinnesak at man skal tie i hjel prostituerte som føler at sexkjøpsloven gjør det farligere å være prostituert. I tillegg har man problemet med at en del fra Ottar og andre radikale feminister ikke klarer å oppføre seg. Senest i avisa i fjor da Kari Jaquesson ba noen 17 år gamle jenter om å suge pikk da de kom med forslag om at man burde fjerne sexkjøpsloven. Igjen man kan være for eller i mot sexkjøpsloven. Men det er ikke feminisme at jenter ikke skal tørre å tale i forsamlinger av frykt for å bli skjelt ut. Feminisme er å jobbe for at flere kvinner skal tørre å ta ordet. Endret 4. mars 2017 av Hermine Grang 5
fullførsetningen Skrevet 4. mars 2017 #20 Skrevet 4. mars 2017 Jeg regner ikke meg selv som feminist. Begrepet feminist er sett med mine øyne dreid til å bety at kvinner skal løftes fram på bekostning av menn. At menn er noen svin som kun tenker på sex, og at alle menn er potensielle voldtektsforbrytere. For å nevne den mest ekstreme varianten. Som mann kan jeg ikke støtte meg til slikt noe. Jeg er selvfølgelig for likestilling og at alle skal ha like muligheter, men det har med så mye mer enn bare kjønn. Jeg mener at fokuset på kjønn blir for ensidig. Det er ikke bare kjønn som hindrer folk i å tjene like mye for likt arbeid, eller som hindrer folk i å få den utdannelsen de ønsker seg etc. Jeg synes det er viktigere å rette fokus mot f.eks. familiebakgrunn og psykisk helse. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå