Gå til innhold

Stakk av med barnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere

Jeg har en liten gutt på 1 år nå og er alenemor.

Han jeg fikk barnet med bor milevis unna og nå prøver vi å finne ut hva vi skal gjøre. Flytte hit eller dit, men han mener vi skal flytte til han. Mer SKAL.

Jeg har ikke ett så stort ønske om å flytte helt til han. Jeg trives godt der jeg er. 

Greia er det at han har snakket med så mange andre i vår situasjon. Som er at når vi fant ut at jeg var gravid og skulle ta vare på barnet følte jeg at jeg ikke kunne stole på han at vi skulle klare dette sammen da han ikke var tilstede når jeg trengte det. Han var heller hos ei annen jente han ikke var sammen med på det tidspunktet. Og da følte jeg at det beste for meg var å flytte hjem. Til de jeg stolte på. Nå i dag har vi veldig god kontakt og ønsker å prøve å være sammen. Men det som er at han alltid sier at "jeg stakk av med barnet". Jeg var allerede i 3.trimester og da begynte jeg å bli veldig stressa over hva jeg hadde begitt meg ut i. Alene. Som jeg følte meg, langt fra familien. Han sier at det er vi som skal flytte slik som alle de andre gjør det i samme situasjon, er det virkelig slik det er?

Føler sitter blir helt forvirra over situasjonen og føler jeg blir mer og mer forbanna over at det alltid er jeg som MÅ. Føler også en skyldfølelse og samvittigheten min overfør barnet som ikke ser pappa så ofte. Er også dette med at jeg ikke vil høre dette om at det er VI som må flytte. Føler meg ikke trygg og veldig sliten.

Noen som skjønner hva jeg snakker om? Og kan hjelpe meg litt på vei?

Anonymkode: 03df7...389

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HAN bør flytte. TIL DEG.

Anonymkode: 2fac7...28a

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Synes også han bør flytte. Ikke la han manipulere deg.

Anonymkode: e630b...13f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du må gjøre det som er best for deg og barnet. Ikke flytt la han flytte bort til din del av landet, men ikke la han flytte inn med en gang. Vent og se om han faktisk er brukandes først...

Anonymkode: 54c92...1cd

• Liker 6
Skrevet

Dere har aldri hatt et samboerforhold? Så dere kjenner ikke til hvordan det er å bo sammen? Da vil jeg si det er totalt uaktuelt at du og barnet skal flytte til han. Her er det han som må flytte til dere, og så får dere prøve dere forsiktig frem om dere skal bli samboere, for nei, han skal ikke flytte inn med deg og barnet. 

Eneste som kan tilsi noe annet, er hvis stedet du bor har over 10 mil til nærmeste relevante jobb for han.

• Liker 3
Skrevet

Vel, nå stakk du faktisk av med barnet da du flyttet vekk fra barnefaren mens du var gravid, så det er igrunn din skyld at barnet ser far sjeldnere enn hvis du hadde blitt boende. Men nå er nå staå slik den er og jeg ville vel ventet med å flytte tilbake til du er sikker på at forholdet vil vare, for det blir vanskeligere å flytte hjem igjen senere. 

Hvordan ordner det seg med jobb hvis du flytter forresten? Har du noe nettverk der i det hele tatt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du flytter til dit han bor, og det ikke fungerer. Er du da villig til å bli boende der han bor? For han kan i grunn gjøre det vanskelig å la deg flytte igjen. 

Anonymkode: d2c3b...9a9

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes han kan flytte. Hvis du flytter til ham, forholdet skjærer seg, så kan du fort ende opp med å bli alenemor på hans hjemsted. Da blir valget ditt å bo der med barnet, eller å flytte hjem uten barnet. Det hadde iallefall ikke jeg sjangset på.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen SKAL noenting. Dere skal finne en løsning sammen.

Anonymkode: a1156...946

AnonymBruker
Skrevet

Du skal bo der du har jobb.

Anonymkode: c0d75...c20

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er også dette med at jeg ikke vil høre dette om at det er VI som må flytte. Føler meg ikke trygg og veldig sliten.

Anonymkode: 03df7...389

Han lyver. Du MÅ ingen ting, og det er ingen enighet i samfunnet om at alenemødre bør flytte land og strand bort fra nettverket sitt. At han ikke vil diskutere dette på en fair måte, er ikke et godt tegn.

Du skal selvfølgelig være trygg. Hadde han vært til å stole på, hadde det vært viktig for ham også. 

Bli der du er. Flytter du, kan du komme i en situasjon der han nekter deg å ta med barnet om du ikke får til et bra liv der og vil flytte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette han sier med at dere SKAL, BØR, alle andre gjør sånn og sånn osv, det er måter han prøver å få kontroll over deg og barnet på. Det kan godt hende han er lei seg for at ting ble som de ble mellom dere (forhåpentligvis er han jo det) og skulle ønske dere kunne fortsette på det dere hadde der borte, men det er faktisk en grunn til at du flytta. Det var jo ikke for å "stikke av". Så kanskje det bare er vanskelige følelser som vises nå, hvis ikke virker han noe manipulerende.. Kjenner til mange variasjoner innenfor dette scenarioet.

Nå bor jo du og barnet i nærheten av familien din og det er jo flott for barnet det da pluss at det er bra for barnet at du trives og har det bra der dere bor. Som andre skriver så kan det være skummelt å flytte så langt for å satse på noe usikkert. Du virker ikke til å ha noe lyst til å flytte, så det høres helt feil ut at du skal gjøre det kun for han(/forholdet mellom han og barnet) Han kan faktisk flytte nærmere deg også.

Flott at dere ønsker å prøve igjen=) Håper han har utviklet seg enda mer siden du var gravid og at du virkelig vil prøve med han og ikke bare er ensom som alenemor.  Skjønner veldig godt den dårlige samvittigheten for at barnet ikke får være mer med faren sin, men du nekter han faktisk ikke å besøke dere/barnet så det er ikke sånn at hans eneste mulighet for å bli kjent med og å ta ansvar for barnet sitt er at dere flytter til han.

Anonymkode: 0092b...734

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...