Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha slitt med kviser på ryggen siden jeg var 11 år (er nå 25), er jeg nå omsider kommet til et punkt hvor jeg kun har en og annen kvise, men sitter igjen med en del arr. Årsaken til kvisene skyldtes sannsynligvis hormonell ubalanse, og dette i kombinasjon med normal ungdomshud gjorde at jeg til tider slet med store byller. Uansett, "problemet", altså den urene huden, er under kontroll og roet seg sakte men sikkert fra jeg ble 20 år, men som sagt sitter jeg igjen med en del påminnelser i form av arr. Ingen dype arr eller, men mer som røde misfarginger i huden. 

Saken er at jeg gifter meg til sommeren, og ønsker å kunne gå med åpen rygg. Har dere noen forslag til noen behandling som kan gjøre at arrene blekner raskere? Jeg bruker dermaroller per i dag, skrubber ryggen jevnlig og smører med en mild fuktighetskrem. 

Anonymkode: ed99f...d85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så du har ikke dype arr - FANTASTISK!! Det gjør ting mye lettere. Jeg skal være ærlig, jeg er ingen ekspert på området, men har selv hatt tidvis mye kviser på skulderblad som har resultert i arr fordi jeg ikke har klart å holde meg unna klemming. Heldigvis var ikke kvisene bylle-aktige, mest overfladiske, så arrene var det samme. Men jeg kunne være rød i måneder for så at fargen gikk over til en mørkere hudfarge før det omsider forsvant og gikk i ett med huden ellers. Jeg har ikke gjort noen ting for det annet enn å la tiden gå og skjule rygg/skuldre når det har vært som verst, men det er jo ikke alltid det går - og særlig ikke for deg nå! Jeg ville dratt til en FLINK hudpleier eller til og med dermatolog og forklart problemet, hvis du har økonomi til det. Jeg har hørt at en type silikon(ja, av alle ting) bleker arr, mener det er dimethicone. Shampooer og hudprodukter inneholder ofte dette silikonet, og en bør unngå silikon generelt, men det har visst nok bevist effekt på arr. Ellers tror jeg salisylsyre kan hjelpe? Hva med retinol? Mange tar retinolkur for ansiktet - hva som da skjer er at det øverste hudlaget flasser av(og du ser jævlig ut en stund), men så får du "helt ny" hud etterpå og mange bruker det blant annet pga. pigmentforandringer(solskader f.eks., ser ut som fregner) i ansiktet. De forsvinner helt og hudfargen i ansiktet blir jevn. KANSKJE hadde det fungert på rygg også? Som sagt ingen ekspert, bare tenker høyt. :)  Ellers har du vel laser, men det vet jeg ingenting om og er kanskje siste utvei.  

Heldigvis har jeg ikke slitt med kviser nå, men hadde grusomt mange i høst(kanskje 10-15 til sammen bak på skulderbladene), og hver gang de forsvant kom nye. I desember ga det seg, men jeg var etterlatt med en masse røde(men overfladiske) arr. Så grusomt ut. Nå er det mars, og de er nesten borte - uten å gjøre noe som helst. Så hvis du finner noe som kan fremskynde prosessen, er jeg sikker på at du kan gå med bar rygg i juni!! :) Lykke til og gratulerer med giftemålet!!

Anonymkode: 2fe6d...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...