Gå til innhold

Jeg er 19 han er 26

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forelsket i en som er 26 år, men er 19 år selv. Vennene mine sier han er for gammel, men jeg synes det fungerer greit selv om jeg merker at han  er en del eldre når vi snakker om opplevelser/jobb/utdanning/venner. Går samme utdanning på universitetet. Er vi for langt fra hverandre i alder?

Anonymkode: a227b...e97

Videoannonse
Annonse
Gjest Athleisure
Skrevet

Det er absolutt ikke for stor aldersforskjell. 

Gjest bergenrosa
Skrevet

Jeg blir 20 i år, er samboer og gravid med en som blir 29... spørs om dere ønsker det samme ut av ett forhold. Selv hos oss er det jeg som er modnere for alderen og han litt barnslige å jeg har aldri hatt det bedre med noen i hele mitt liv :).

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forelsket i en som er 26 år, men er 19 år selv. Vennene mine sier han er for gammel, men jeg synes det fungerer greit selv om jeg merker at han  er en del eldre når vi snakker om opplevelser/jobb/utdanning/venner. Går samme utdanning på universitetet. Er vi for langt fra hverandre i alder?

Fungerer sikkert for noen, men en så stor aldersforskjell for meg i midten av tjueårene hadde blitt for mye. De fleste under 22 år har ofte ingen anelse om hva de skal gjøre med livet sitt. Vet ikke hvilken utdannelse de skal ta, ikke vet de om de skal dra ut å reise (backpacking) begynnelsen av tjueårene er ment for å finne ut hvem man er. Men for all del dette gjelder jo ikke alle. Mange nok som nærmer seg tredve som ikke har noen anelse om hva de skal.

For meg ville det vært stor forskjell på venne kretsen jeg hadde og den vennekretsen den personen som jeg var sammen med hadde. 

Anonymkode: 47e6b...4a7

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 2.3.2017 den 21.02, AnonymBruker skrev:

Endret av mann_86
Skrevet (endret)
På 2.3.2017 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Endret av mann_86
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en stor forskjell, men det er opp til dere. Du som vet hva som passer deg best selv. Du burde ikke bry deg om hva andre mener.

Anonymkode: 4ad91...db1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er en stor forskjell når man er såpass ung, man er gjerne på litt forskjellig steder i livet og har som oftest forskjellig modenhetsnivå. Men do whats right for you. 

Anonymkode: a95f9...5ae

AnonymBruker
Skrevet

Det er dere som bestemmer, ikke vennene deres. Føler dere selv at det er riktig så skader det ikke å prøve. Det verste som skjer er at det ikke fungerer. 

Jeg var for øvrig 18 da jeg ble sammen med samboeren min. Da var han 27 år, altså 9 år eldre. Flere av hans venner advarte han og sa at det aldri kom til å fungere osv. Heldigvis brydde han seg svært lite om hva de mente, for vi har vært sammen i snart 6 år nå og kunne rett og slett ikke hatt det bedre :)

Anonymkode: 1c651...33e

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Ingen forskjell i det hele tatt. Er 22 år mellom oss og vi har det fantastisk. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, mann_86 skrev:

Dere bestemmer, ikke venninnene dine.

Det er jeg klar over, men føler at det er noe jeg ikke ser ved et slikt forhold som de ser. De føler han har så mye livserfaring, erfaring med sex og forhold, de sier også at han blir pensjonist så mye før meg. En av grunnene til at de sier dette tror jeg er fordi de er litt misunnelige siden de har sagt at han kommer aldri til å bli sammen med meg siden han er så opptatt av utseende noe jeg ikke er. Samtidig som de sier han er morsom og hyggelig. De kjenner meg jo veldig godt etter å ha gått med de i klasse med de i alle år.  

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje venninnene dine ikke er misunnelige, men vil ditt beste og synes du skal styre unna av helt andre grunner enn du tror.

Du må ikke la deg blende helt av at han er 26 år, da. At du leser på KG at det er så gjevt med "eldre menn" fordi disse er så erfarne og flotte på alle måter får du ta med en veldig stor klype salt. Voksne menn som helst vil ha veldig unge usikre og uerfarne jenter er ikke alltid de aller beste å satse på. Vær kritisk til alle du skal inngå et forhold med, enten han er 19, 20, 21, 22 eller mye mer.

Jeg vet ikke om tråden er alvorlig ment, ofte er det ikke lett å vite, men i alle fall er 7 år ikke stor forskjell etterhvert som dere blir eldre. Hvis han er en normalt moden 26-åring er det forskjell nå, fordi dere er på veldig ulike modningsstadier i livet. Han er bare 26 år og har ikke mye livserfaring han heller, men antakeligvis mer enn deg.

Anonymkode: 40756...d1d

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 3.3.2017 den 11.11, AnonymBruker skrev:

.

Endret av mann_86
Skrevet

Det skader ikke å prøve, men det er litt stor forskjell 

AnonymBruker
Skrevet

JEg var 19 og samboer 25 da vi ble sammen. Har vært sammen i 7 år nå, samboere i  5 år. Har aldri merka noe forskjell mellom oss, men begge var i jobb på den tiden. Nå studerer jeg. Synes ikke forskjellen er stor.

Anonymkode: b06d8...1fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...