AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #21 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg har hatt komfyrtoppen min oppimot 10 år nå og har ikke riper. Slitasjen hos meg er at ringene rundt på overflaten begynner å bli litt utydelige her og der. Lager mat hver dag, også mine tenåringer lager seg mat utenom og det går helt fint. Synes nesten det er utrolig at man i våre dager ikke tenker over bruken av panner og gryter. Det er ikke normalt å dra og riste frem og tilbake🤔. Du må være ganske ung tenker jeg. Ellers hadde nok varsellampa kommet på etter første ripe... som utleier hadde jeg reagert på dette. Det er ikke normal slitasje hos folk rundt om i hjemmene, noe du også sikkert ser av svarene her inne. Keramikkrens er heller ikke nødvendig for vedlikeholdet, så kan ikke unnskylde seg med dette heller. Og ikke vanlig å opplyse ved utleie heller. Er du heldig så slipper du at huseier bryr seg. Det hadde ikke gått hos meg. Anonymkode: 61d98...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #22 Del Skrevet 4. mars 2017 Svigermor drar grytene over platetoppen, og er derfor bannlyst fra mitt kjøkken. Hun drar også skåler, boller og annet over kjøkkenbenken. Hun drar til seg serveringsfat ved spisebordet. Hun drar til og med til seg kakefatet på salongbordet. Altså.... Ting skal aldri dras. De skal løftes. Ellers lager de riper i overflaten. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: 308bb...5bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #23 Del Skrevet 4. mars 2017 Har aldri tenkt over at jeg ikke skal dra kjeler over induksjonstoppen, men den har ikke en ripe på seg, selv etter tre år. Bruker Jif kjøkkenspray og vann for å rengjøre den ☺️ tipper det er en bolig platetopp ts har Anonymkode: 2c663...a3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #24 Del Skrevet 17. november 2021 Athene skrev (På 2.3.2017 den 17.34): Jeg har vokst opp med keramisk topp, så er mulig litt preget av det. Vet at man aldri skal dra, eller riste, eller vri. Alltid løfte. Ellers blir det riper med en gang. Det er fullt mulig utleier vil kreve erstatning. Men samtidig må man jo være vant med mer slitasje enn normalt når man leier ut. Som kokk blir jo dette vanskelig. Hvis man visper fort på høy varme må man dra kasserollen til siden for å få med alt. Viste heller ikke dette, og har nå fått masse riper Skal være litt mer forsiktig heretter Anonymkode: 38234...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå