Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi prøver å unngå det selvfølgelig, men kommer dessverre til å mislykkes, av flere grunner:

1) Du kjenner deg ikke selv godt nok. Du tror du kjenner deg selv, men du vet ikke detaljene fordi ingen oppmuntrer oss til å finne dette ut, vennene dine vil bare ha det morsomt og fiendene dine vil ikke bruke opp tiden sin på det. Derfor har vi ingen ide om hvem vi passer godt sammen med. Et standard spørsmål på en av dine første dater burde derfor bli noe sånt som "hvordan er du når du er i et dårlig humør?". Selvfølgelig spør du ikke om det fordi det er så vanskelig å vite svaret.

2) Du forstår ikke andre folk. Det er like vanskelig å finne ut av det gærne i andre folk som i deg selv fordi de i begynnelsen er veldig flinke til å skjule det. Løsning: sende de og oss gjennom en del spørsmål som går på psyken og 4 år i psykoterapi (individuelt og med partner) før man bestemmer seg. I år 2100 vil ikke folk se på det som en dårlig vits, men heller lure på hvorfor det tok menneskeheten så lenge å bruke denne metoden. 

3) Du er ikke vant til å være lykkelig. I oppveksten hadde de fleste av oss lykke blandet med mer mørke ting, som f. eks å bli kontrollert, bli latterliggjort, bli forlatt eller utsatt for vold. Og nå når du er blitt voksen, uansett hva du sier til deg selv, så er det fremdeles det du leter etter. Det forklarer hvorfor du avslo alle beilerne dine som var balansert, pålitelig og modne. Underbevisstheten din sa at de var litt kjedelige og ber deg heller jage etter partnere som du vet vil "plage" deg på koselige, kjente måter.

4) Å være singel er forferdelig. Du må være veldig trygg og glad i å konstant være alene alle søndagskvelder og takle folk som ser rart på deg fordi du enda ikke har en partner å vise til. Ikke rart mange velger å bare lukke øynene og ta det første og beste de kan få tak i. 

5) Instinkt har for mye prestisje. Giftemål brukte å være så rasjonelt før, foreldrene dine matchet det de hadde mot naboens. Det var kaldt og kalkulerende hele greia. Så nå har vi gått over til romantiske giftemål, hvor alt handler om hva du føler, du må ikke tenke for mye på det og analysere situasjonen for da blir det plutselig "uromantisk".  Faktisk kan det mest romantiske være å plutselig fri etter bare noen uker. Galskapen er som et stort lysende skilt hvor det står at giftemål er en fornuftig ide. Det vil det ikke bli. 

6) Du går ikke på kjærlighetsskolen. Du har ikke mye informasjon, det finnes ikke fag om det, du snakker ikke med gifte og du holder deg unna folk med skilsmisser. Så du hopper i det uten å vite hvorfor giftemål mislykkes, annet enn dumheten til alle andre par som ikke er lik deg i det hele tatt. 

7) Stillestående lykke. Du vil at gode ting skal vare. Tenk deg at du er nygift, du er lykkelig og uten bekymringer. Lever livets glade dager. Du gifter deg for å få DEN følelsen permanent. Men til syvende og sist forsvinner den følelsen og det som egentlig er permanent er partneren din - men i et annet humør. 

8) Du vil slutte å tenke på kjærligheten. Det er forferdelig, all hjertesorgen, all datingen, alle one night stands. Du vil det skal ende, så du gifter deg for å kunne unnslippe tanken om kjærlighet hele tiden.

Dette er hvorfor du vil gifte deg med feil person, eller kanskje allerede har gjort det. Men slapp av, det er ikke din feil. Ingen har lært deg hvordan man gjør dette, og på grunn av det vil du selvfølgelig kræsje. Du vil heldigvis lære av det, sammen med resten av menneskeheten. Den uforsiktige galskapen kan ikke fortsette fordi alt for mange folk blir såret. Om et par århundrer vil vi skjønne det.

School of Life

Endret av Nøste~
Skrivleif og kilde
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Nøste~ skrev:

Faktisk kan det mest romantiske være å plutselig fri etter bare noen uker. 

Dette minner meg om True Romance hvor Clarence frir til Alabama etter et par timer :kyss:

AnonymBruker
Skrevet

Punkt 4 tror jeg ikke jeg skjønte. Mener du at man ikke kan være lykkelig som singel?

Anonymkode: c148c...e71

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Punkt 4 tror jeg ikke jeg skjønte. Mener du at man ikke kan være lykkelig som singel?

Anonymkode: c148c...e71

Jeg mener at man må like veldig godt og være veldig fornøyd med seg selv og livet om man forblir singel livet ut. Men at mange ikke takler det og dermed hopper inn i et forhold og giftemål.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne bare linket til School of Life?

Anonymkode: f23bd...875

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kunne bare linket til School of Life?

Ikke alle forstår så godt engelsk, hadde selv problemer med å forstå noen ganger hva han sa siden han kan snakke veldig fort og litt utydelig. Skjønner ikke all denne negativiteten hele tiden, her bruker jeg tid på å oversette og kutte ned til en fin oppsummering for dere som vil ha lærdom og alt jeg får er personangrep og dritt. Som vanlig her på KG, ja, men det er kjipt.

Skrevet
1 minutt siden, Nøste~ skrev:

Ikke alle forstår så godt engelsk, hadde selv problemer med å forstå noen ganger hva han sa siden han kan snakke veldig fort og litt utydelig. Skjønner ikke all denne negativiteten hele tiden, her bruker jeg tid på å oversette og kutte ned til en fin oppsummering for dere som vil ha lærdom og alt jeg får er personangrep og dritt. Som vanlig her på KG, ja, men det er kjipt.

Opp med humøret Nøste.

Det er vanlig å henvise til kilden. Hadde du gjort det hadde ingen vært kjipe her. 

Tror jeg. :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. jeg synes det var litt selvmotsigende at man sier at før i tiden var det foreldrene som matchet opp og det var mye bedre. Men de parene der feilet jo på alle punkter :klo: 

Anonymkode: 8bc1d...ebd

Skrevet

Meget interessant. God og mett etter innlegget ditt ts. 👌🏻

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Aldrisur skrev:

Opp med humøret Nøste.

Det er vanlig å henvise til kilden. Hadde du gjort det hadde ingen vært kjipe her. 

Tror jeg. :)

Nettopp. 

Den er også linket til, og oversatt her før.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kopierer du andre og utgir det for å være dine skriverier?

Anonymkode: 1fad2...11d

• Liker 1
Skrevet

Alain de Botton som står bak school of life selvhjelpsbøkene "how to have sex", "how to be successfull", "how to behave on a date" er i det ekte akademiske miljøet kjent for å være en pseudo-intellektuell som snylter folk som ikke vet bedre når de kjøper hans bøker. (rest forskningsrapporter som viser ifølge undersøkelser at disse selvhjelpsbøkene har null nytteverdi og de overfører tilnærmet aldri til praktiske applikasjoner eller fører til gunstige holdningsendringer). 

Men sure - om man trenger en guide for hver minste lille ting i livet så kan det kanskje vært kjekt med en som sitter å forteller deg hva du skal tenke og hvordan du skal leve. Han har jo gitt ut haugevis av bøker i "how to" serien om hvordan man skal leve livet. 

Selv tenker jeg at man bør finne ut på egenhånd hva slags liv man ønsker og selv reflektere seg frem til egne synspunkter istedet for å la en fremmed mann som ikke vet noe om deg fortelle deg "livets sannheter", hvem du er og hvordan du skal leve.

Det er nesten som med religion.  

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

Jeg får inntrykk av at det gjelder mest for visse andre overfladiske land. I Norge får man påpekt feilene sine om man spør venner eller krangler med noen. 

Skrevet

Hvorfor jeg antageligvis aldri vil bli gift i det hele tatt: Så himla sær.

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Jeg kommer aldri til og gifte meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...