Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

Tenkte å skrive et lite innlegg for å se om noen har tips eller råd. Jeg er ei jente på 29 som for tiden bor i Trondheim. Er det noen av dere som har erfaring med reiselivsbransjen?

Har begynt å tenkt mer og mere på et skifte av jobb. Kunne veldig godt tenke meg en jobb som selger/kundebehandler på reisebyrå , og/eller noe innen planlegging av nye destinasjoner o.s.v.

Jeg har ikke erfaring fra reisebyrå, men jeg føler meg godt kvalifisert til en slik jobb. Jeg har en Mastergrad i Geografi (med fokus på turisme i Karibien) fra USA hvor jeg bodde i over 3 år. Videre har jeg bred internasjonal reiseerfaring, og litt erfaring fra salg/kundeservice.

Jobber nå som laerer, men ønsker meg en ny og mer utfordrende jobb. Hva tror dere? Noen som har erfaring innen dette? Ser en del stillinger som er lyst ut, men alle krever tidligere erfaring + kjennskap til data-programmene som brukes. Hvordan takle dette? (blir litt stusslig å begynne på et videregående kurs siden jeg allerede har en mastergrad).

Setter veldig stor pris på tips og råd!

TUSEN TAKK,

Elin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden de utlyste stillingene krever at du kan dataprogrammene, burde du vel lære deg dem.

Det finnes private skoler der du kan lære Amadeus og de andre programmene som trengs.

Har du ikke det de krever blir du ikke vurdert, og det er mange som søker på de jobbene.

Lykke til!!

Jeg kunne godt tenke meg en sånn jobb selv, jeg! :P

Skrevet

I Trondheim tror jeg ikke du bør satse på å få deg en slik jobb; det har vært flere runder med oppsigelser i de fleste byrå. Det er dårlige tider i bransjen, og internett har tatt et stort jafs av kundemassen.

Iallefall uten erfaring fra amadeus vil du komme til kort...sats på noe annet enn reisebyrå er mitt tips.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mitt råd til deg er å IKKE bruke penger på å utdanne deg innen reiselivet. Jeg tok et år på Næringsakademiet og er nå utdannet reiselivskoordinator, men har ikke fått bruke utdannelsen min ETT sekund de to årene i ettertid som har gått. Jeg føler at det er det dummeste jeg noensinne har gjort da jeg tok opp lån på 70.000 den gangen. Det er klin umulig å få jobb på det markedet. Så tenk deg godt om. Jeg angrer iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...