Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange som jobber i butikk fremstår som profesjonelle, og er hyggelige og serviceinnstilte. Men hva er greia med enkelte? Her om dagen var jeg innom Kicks og H&M på et kjøpesenter, og på Kicks skulle jeg se om jeg ville bytte noe jeg hadde kjøpt i en annen vare. Men måtte se på de andre varene først før jeg bestemte meg. Da prøvde damen i butikken å prakke på meg et digert starterkit for det var jo sååå mye for pengene. Jeg nølte veldig, men hun hadde en veldig definerende og manipulerende væremåte så jeg ble usikker der jeg stod. Til slutt sa jeg at jeg ville tenke på det og at jeg bare ville ta med meg min opprinnelige vare. Da stod hun og tviholdt på varen min, og det var faktisk ganske ubehagelig der jeg stod og måtte være enda mer tydelig på at jeg ville ha den tilbake, før hun endelig ga meg den. Da med et falskt smil og "sånn, da!" mens hun la den i hånden min. Ikke en spesielt hyggelig opplevelse der jeg nærmest følte meg tvunget til å kjøpe noe jeg ikke ville ha.

På H&M spurte jeg også damen i butikken der om et par varer, bruken av dem og om de ville passe meg. Da mente hun at de ikke ville passe fordi at sånn og sånn, og til å begynne med var hun jo hyggelig. Jeg sa at jeg tenkte jeg ville prøvde varene likevel. "Ja vel, gjør som du vil" sa hun da og snudde på hælen, merkelig oppførsel tenkte jeg og gikk og la varene på disken. Da scannet hun inn varene, trykte hardt på kassamaskinen og heiv varene i en pose, og klasket denne hardt i disken. Ikke et smil eller blikk-kontakt å oppdrive, bare et krasst "Værsågod!" og jeg fikk ikke engang kvittering. 

Jeg må bare spørre, hva er greia med enkelte butikkansatte? Hvorfor jobber de i butikk?? 

Anonymkode: c3f64...fc7

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Teit kjerring. 

Anonymkode: 04f98...49c

• Liker 2
Skrevet

For meg virker det som om det er du som overtolker.

Selvsagt er enkelte uproffe, har en dårlig dag eller noe slik. Men kanskje du også bør gå inn i deg selv og tenke at dette her det skal jeg drite i.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Virker også som overtolkning. 

Anonymkode: 0ae8b...b5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du dårlig selvtillit eller er du litt usikker, TS? Dette høres mest ut som sånn jeg tolker situasjoner når jeg har dårlig selvtillit og ikke har det spesielt bra. På en god dag vet jeg at de ansatte på H&M driter i om jeg kjøper et plagg som ikke kler meg, på en dårlig dag tror jeg de synes jeg er et stygt, dårlig menneske som ikke fortjener en ny genser, uten at det sier noe som helst om oppførselen til den ansatte.

Anonymkode: c5023...bf9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke ts overtolker. Jeg var borti butikksjef fra helv selv i dag. Jeg lurte på om jeg skulle starte en tråd om det men lot være. Jeg vet hvor lett det er å ikke få forståelse her. Så jeg vet hva ts snakker om.

Anonymkode: 4e877...fad

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner at enkelte kundebehandlere i butikk kan være vanskelig. Selv har jeg opplevd at kassadame ikke kom i kassa før etter ti minutter fordi at hun bare måtte røyke ferdig først. 

• Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet

Nå og da kan man ramle over butikkansatte uten en eneste antenne i bruk, men at du skulle møte på 2 rett etter hverandre tror jeg har med din tolkning å gjøre, ts. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, chisandra skrev:

Nå og da kan man ramle over butikkansatte uten en eneste antenne i bruk, men at du skulle møte på 2 rett etter hverandre tror jeg har med din tolkning å gjøre, ts. 

Så du tror ikke på tilfeldigheter.

Anonymkode: 4e877...fad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje mange som sliter med å finne jobb for tiden og egentlig har null interesse for å jobbe i butikk?

Anonymkode: f8b59...c47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ubehagelige opplevelser er da vel ikke overtolkning. Var innom andre butikker også og der var de bare hyggelige, som jeg skrev innledningsvis. - TS 

Anonymkode: c3f64...fc7

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes jevnt over at de som jobber på HM er ganske sure :P 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, KillerKitty skrev:

Jeg synes jevnt over at de som jobber på HM er ganske sure :P 

Yngre damer i 20 årene har jeg flere dårlige opplevelser med. Hvis man spør etter hvor en vare er kan noen svare: `Ser du ikke at jeg er på jobb??`. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

" ikke et smil eller øyekontakt" 

hva får dere i kommentarfeltet her til å vri det til overtolkning? Lær dere litt om salg og service isteden.

Anonymkode: 55e2b...9bf

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, slagelse skrev:

Yngre damer i 20 årene har jeg flere dårlige opplevelser med. Hvis man spør etter hvor en vare er kan noen svare: `Ser du ikke at jeg er på jobb??`. 

Der har jeg motsatt erfaring, faktisk. De eldre har en negativ holdning og de på min alder (20 +-) er veldig "venninneaktig" i oppførselen. (Gjelder hovedsakelig i butikker som selger sminke og klær. I andre butikker er det helt tilfeldig :p) 

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, KillerKitty skrev:

Der har jeg motsatt erfaring, faktisk. De eldre har en negativ holdning og de på min alder (20 +-) er veldig "venninneaktig" i oppførselen. (Gjelder hovedsakelig i butikker som selger sminke og klær. I andre butikker er det helt tilfeldig :p) 

Såpass ja. Der ser man variasjonen av opplevelser :) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...