Gjest Butterflygirl Skrevet 12. desember 2004 #1 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg har studentkonto hos nordea og lurer på om noen av dere vet hvordan man regner ut gebyrene for uttak av kontanter i utlandet? Det står at det koster 30 kr (fast gebyr) +0,5 % av uttaksbeløpet, og + 1,75 % påslag på omregningskursen. Så, hvis jeg tar ut 5000kr, åssen regner jeg? Skjønner ikke helt det med påslag på omregningskursen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riverton Skrevet 12. desember 2004 #2 Del Skrevet 12. desember 2004 Når du tar ut penger i utlandet bestemmer du hvor mye utenlansk valuta du vil ta ut. Beløpet blir så omregnet til norske kroner og det beløpet belastes kontoen. Visa har forhandlet frem valutakurser. Banken legger på 1,75% på de kursene Visa tar. Et eksempel: Du tar ut 500 dollar og Visa har kurs 6,20 pr dollar. Banken legger på 1,75% slik at du må betale 6,3085 pr dollar. De 500 dollarene vil bli belastet kontoen med 500*6,3085=3154,25 NOK. I tillegg blir du belastet gebyr på 30 kr pluss 0,5% av 3154,25. Gebyret blir totalt 45,77125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Butterflygirl Skrevet 14. desember 2004 #3 Del Skrevet 14. desember 2004 Takk for svar! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #4 Del Skrevet 16. desember 2004 Hvis du er i et land med Nordea banke da enten Sverige eller Finland og går i en minibank som tilhører Nordea vil du ikke få ekstra gebyr for at du er i utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 17. desember 2004 #5 Del Skrevet 17. desember 2004 Skaff deg konto i Skandiabanken hvis du er mye ute og reiser. Gratis uttak i minibanker over hele verden. Du kan opprette konto og få tilsendt bankkort bare ved noen tastetrykk. Hvis du ikke vil gi opp Nordeakontoen din, kan du bare ha to kontoer og heller overføre penger til Skandia når du skal ut og reise. Jeg har hatt konto der i mange år og har spart mange tusenlapper på gebyrfrie uttak. Nå har jeg kuttet ut den gamle kontoen min også og bruker Skandia til lønnskonto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 18. desember 2004 #6 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvis du er i et land med Nordea banke da enten Sverige eller Finland og går i en minibank som tilhører Nordea vil du ikke få ekstra gebyr for at du er i utlandet. Jo, det har jeg fått! Var Nordea kunde da. Ringte kundeservice etterpå og så jeg syntes det var en smule frekt. Damen var enig og førte gebyret tilbake. Men det virket ikke som det var en fast polecy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riverton Skrevet 18. desember 2004 #7 Del Skrevet 18. desember 2004 I prislisten til Nordea står det helt klart at uttak er "Gebyrfritt i Nordeas minibanker i Sverige, Danmark og Finland" http://www.nordea.no/Publisering/Menus.nsf...etingelser_kort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå