Gå til innhold

Når jeg har mensen så spiser jeg bare sjokolade

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jenter :) bare lurer på om dette bare er meg å om dere jenter har like stort sukkersug som meg ? Jeg trener styrke 3 gang i uken, og 1 dag med kondisjon, og spiser rent hele uken. Målet er å få en trent kropp. Men når mensen kommer så gjør jeg ikke noe annet enn å spise sjokolade og drikke cola, jeg kan ikke gå en dag i løpet av de 4 dagene jeg har mensen uten å spise godter.

Noen av dere jente som har noen gode tips  til åssen jeg kan unngå det forferdelige søtsuget ? 

Anonymkode: 5428d...5a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei jenter :) bare lurer på om dette bare er meg å om dere jenter har like stort sukkersug som meg ? Jeg trener styrke 3 gang i uken, og 1 dag med kondisjon, og spiser rent hele uken. Målet er å få en trent kropp. Men når mensen kommer så gjør jeg ikke noe annet enn å spise sjokolade og drikke cola, jeg kan ikke gå en dag i løpet av de 4 dagene jeg har mensen uten å spise godter.

Noen av dere jente som har noen gode tips  til åssen jeg kan unngå det forferdelige søtsuget ? 

Holder på med det samme. Forsøker å trene litt for helsen og kroppen sin del. Men nå har jeg mensen, og et enormt søtbehov. Kjenner til det. :) . Du kan forsøke å spise mye frukt og bær. Det hjelper mot søtbehovet. 

Skrevet

Kan ikke si jeg har det problemet, nei.

• Liker 2
Skrevet

Å blindt kutte ut matvarer som man liker, å få i seg mindre næring enn man trenger, å tillegge mat moralske verdier, en alt-eller-ingenting-tankegang, å spise mye søtt, og ha lett tilgang til søtsaker, øker sukkersug. Prøv å endre en eller flere av disse faktorene, helst alle.

• Liker 4
Gjest Athleisure
Skrevet

Har ikke det problemet. Du må heller bestemme deg for å kutte ut sjokolade og cola. Jeg har aldri noe søtsug, det gjør meg bare kvalm

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, men hvorfor skal ikke det være lov? Det er bare noen få dager i måneden. Jeg spiser sjokolade med god samvittighet de dagene :) 

Anonymkode: dd8b5...c98

• Liker 2
Gjest Anthrax
Skrevet

Kjenner til det! Spiser ikke masse godteri utenom, så i går kjøpte jeg meg en kjekspakke og sjokolade og spiste alt + middag, drakk brus og så på TV. Så har jeg fått utløp for det for den uka, uten dårlig samvittighet. (eller... blir nok en sjokolade ikveld og)

Skrevet

Merker ingen forskjell. Spiser mest mulig rent, og trener omtrent hver dag. Men om jeg føler for litt chips eller sjokolade tar jeg det, da sprekker jeg heller aldri. 

Det er ikke bare en unnskyldning da? At du vet at det er lov? Omtrent som at jeg "må" ha et glass vin fredag kveld - selv om jeg ikke føler for det resten av uka. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sukker avler søtsug, og antakelig sitter det litt i hodet også. Du har vendt deg til det, og da er det "lov", for "jeg har jo mensen".

Anonymkode: df2ba...38b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, men hvorfor skal ikke det være lov? Det er bare noen få dager i måneden. Jeg spiser sjokolade med god samvittighet de dagene :) 

Anonymkode: dd8b5...c98

Hvis du spiser mye sjokolade og drikker cola 1 uke hver mnd er det ikke noe du bør gjøre med god samvittighet nei. Menstruasjon er ingen unnskyldinger for å bøtte på med usunn mat. Spis heller litt sjokolade en lørdag i blandt. 

Anonymkode: 2cc81...d58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Pringle skrev:

Å blindt kutte ut matvarer som man liker, å få i seg mindre næring enn man trenger, å tillegge mat moralske verdier, en alt-eller-ingenting-tankegang, å spise mye søtt, og ha lett tilgang til søtsaker, øker sukkersug. Prøv å endre en eller flere av disse faktorene, helst alle.

Jeg spise normalt med mat. Har ikke kuttet ut noe som helst. Har ikke noe alt eller ingenting tanker :) 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du spiser mye sjokolade og drikker cola 1 uke hver mnd er det ikke noe du bør gjøre med god samvittighet nei. Menstruasjon er ingen unnskyldinger for å bøtte på med usunn mat. Spis heller litt sjokolade en lørdag i blandt. 

Anonymkode: 2cc81...d58

Må legge til at jeg ikke spiser noe usunn mat :) 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Athene skrev:

Merker ingen forskjell. Spiser mest mulig rent, og trener omtrent hver dag. Men om jeg føler for litt chips eller sjokolade tar jeg det, da sprekker jeg heller aldri. 

Det er ikke bare en unnskyldning da? At du vet at det er lov? Omtrent som at jeg "må" ha et glass vin fredag kveld - selv om jeg ikke føler for det resten av uka. 

Har ikke noe problem å holde meg unna sjokolade og brus utenom mensen.

Ts

Skrevet

Jeg spiser aldri sjokolade fordi jeg aldri kjøper det. Hiv ut det du har og ikke kjøp mer.

Gjest Athleisure
Skrevet

Tror ikke mensen fører til at man får mer lyst på sjokolade og brus. Det er nok bare en unnskyldning for mange, for å kunne unne seg det. Unn deg det når du føler for det. Et tips kan være å spise alternative søtsaker/snacks. Saft med kullsyre fremfor brus, mørk sjokolade fremfor vanlig sjokolade. Frukt kan dempe søtsuget også. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Bare å ete det, må få kose seg litt. Bedre enn disse som trener til de stuper og dør i en alder av 50.

Anonymkode: 26c50...1cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Jeg ser ikke problemet med å skeie ut i 4 dager om du ellers i helgene ikke har annet enn vanlig mat. Det blir jo som å ha lørdagsgodt hver helg, de fleste har jo det en dag i uka eller så.

Problemet for meg er mer om det blir lørdag, og så strekker det seg etterhvert til hele helgen liksom. 

Anonymkode: ee370...2e9

• Liker 1
Skrevet

Jeg spise normalt med mat. Har ikke kuttet ut noe som helst. Har ikke noe alt eller ingenting tanker :) 

Ts

Må legge til at jeg ikke spiser noe usunn mat :) 

Ts

Ser du tegninga?

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, marengsi skrev:

Tror ikke mensen fører til at man får mer lyst på sjokolade og brus. Det er nok bare en unnskyldning for mange, for å kunne unne seg det. Unn deg det når du føler for det. Et tips kan være å spise alternative søtsaker/snacks. Saft med kullsyre fremfor brus, mørk sjokolade fremfor vanlig sjokolade. Frukt kan dempe søtsuget også. 

Man skulle kanskje ikke tro det, men min erfaring er også motsatt. (Ikke brus da, men sjokolade.)

Rett før jeg får mensen, så opplever jeg et unormalt høyt sug etter sjokolade, og det er MYE vanskeligere enn vanlig å holde seg unna store mengder sjokolade, kaker, is og godteri. (Jeg klarer det, men det er tøffere enn vanlig.) Ofte så synes jeg det er rart at jeg plutselig har så lyst på sjokolade, helt til mensen kommer, og jeg innser at "Å, ja, det var den tiden i måneden igjen."

Jeg pleier å innvilge meg en liten sjokoladebit eller to (25-50kcal pr bit mørk sjokolade) Og så forteller jeg meg selv at nå har jeg fått sjokoladen jeg hadde lyst på, og da er vi ferdige med det for i dag.

Da får jeg heller spise en liten skål med bær og mager vaniljekesam eller noe annet som smaker godt og metter litt.

Å drikke kalorier gjør jeg nesten ikke lenger. (Det er så mye morsommere å spise dem...) Så  brus har jeg sluttet med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...