Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter en god stund med og dytte i meg det jeg har lyst på bestemte jeg meg denne uken for og gå tilbake til sunnere vaner. Typ, tenke meg om 2 ganger før jeg dytter noe i munnen. Jeg har begynt og bruke Lifesum appen igjen som fungerte helt utmerket for meg for 1 år siden da jeg skulle ned i vekt for bryllupet mitt. Jeg ønsker og gå ned ca 4kg, slik at jeg havner på min trivselsvekt. Jeg er hverken overvektig eller ekstremt usunn, jeg bare ønsker og føle meg "ren" innvendig" og spise sunnere og kutte ned på sukker.

Jeg må si, jeg har hørt folk si hvor mye mer energi de får av og spise sunt, kutte ned på koffein (noe som jeg også har gjort) Jeg sover bedre, jeg er ikke like trøtt og føler at jeg har mye mer energi. Spiste nettopp en kjempesunn lunsj, og vanligvis blir jeg ekstremt trøtt etter lunsj og sitter og dupper av på jobb, ikke idag! Dette har bare motivert meg enda mer. Magen min føles også mye bedre og ikke like sensitiv da jeg spiser mer “riktig” Hvilke faktorer er deres motivasjon når dere spiser sunt? Min var egentlig og gå ned i vekt, men nå føles det som det bare blir en bonus Jeg må si jeg trodde dette skulle bli vanskeligere, men jeg craver ikke engang noe søtt etter lunsj, noe jeg ofte pleide og gjøre.

Sorry hvis dette ble litt rotete, men alltid fint og motivere hverandre til en sunnere hverdag!

Endret av Breakeven
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever det samme og som enda en bonus opplever jeg at et sunt kosthold bidrar til å redusere smerter i ledd og muskulatur. Det siste skyldes sannsynligvis at jeg er nøye med å få i meg nok og riktig fett og når blodsukkeret holdes stabilt så føler man jo at man har mer energi. Poenget for min del var også å gå ned i vekt og det går så det griner! :-)

Skrevet

Kan jeg spørre hva dere spiser? Jeg føler selv at jeg har et sunt kosthold, men jeg har aldri vært så tom for energi som nå.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Petra75 skrev:

Kan jeg spørre hva dere spiser? Jeg føler selv at jeg har et sunt kosthold, men jeg har aldri vært så tom for energi som nå.

Til frokost spiser jeg "overnight oats" det holder meg relativt mett fram til lunsj, men jeg spiser eple som mellommaltid og eventuelt 1 banan.

Til lunsj varierer det, men prøver og få i meg mat som metter lenge da jeg pleier og gå rett fra jobb til trening Typ tunfisk, brunt brød, brun ris, avocado etc. Pleier også spise 1 banan rett før trening for energi. Middag går det mye i fisk med søtpoteter og grønnsaker. Egg er også veldig bra som frokost, mellommåltid, middag, ja til alt egentlig. Sa mye du kan gjøre med egg. Drikker mye vann til maten også.

Anonymkode: d2259...034

Skrevet

Jeg spiser egentlig alt, men jeg har fokus på å spise mye grønnsaker og mat laget av rene råvarer. Til frokost blir det gjerne en smoothie med frukt og grønnsaker pluss et par spiseskjeer havrekli samt ingefær og mynte for smakens skyld. Lunsj er som oftest et par brødskiver eller noen rugsprø med fet fisk som pålegg pluss litt frukt eller grønnsaker. Middag er laget helt fra bunnen av, hvilket vil si at jeg for eksempel koker kraft selv, og består av minst halvparten grønnsaker og belgfrukter. Til dessert pleier jeg å spise litt cottage cheese med syltetøy og kveldsmaten kan godt være havregrøt kokt på vann.  

Skrevet

Min motivasjon handler om god helse, som vil si å få i meg det jeg trenger av næringsstoffer. Det gjør at jeg også er mer opplagt og får gjort mer i løpet av dagen. Spiser jeg dårlig en periode blir jeg raskt energiløs.  At jeg i tilegg får en ganske definert kropp er også en motivasjon, rent estetisk.

Jeg spiser rent, altså rene råvarer. Spiser mye havregryn, frukt og grønt, bønner, linser, kikerter. Velger potet eller søtpotet foran ris og pasta, da førsnevnte inneholder vitaminer og mineraler. Spiser en del meieriprodukter som melk og ost, i tilegg til egg. Litt yoghurt, kesam, rømme og cottage cheese en gang i blant. Spiser kjøtt fra vilt, kylling, kanin eller fisk. Lager fiskekaker og kjøttkaker selv. Baker også alt selv, som grovt brød, hamburgerbrød, loff, rundstykker og kaffekaker/lørdagsgodt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...