AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Heisann, har nå oppstått et nytt lite problem som jeg ikke helt hvordan skal løse, katten min leker med gulvteppene! Og det er umulig for meg å få han til å stoppe for når jeg skal gå for å ta han vekk der så løper han unna til et nytt hjørne xD og det blir en endeløs røysing opp av sofaen for hver gang katten begynner. Jeg føler meg rådvill akkurat nå, for dette er jo noe helt nytt katten har beggynt med. Det er jo bare et helt vanlig teppe og jeg både leker og koser med katten hele tiden og den får gå ut å inn som den vill. Noen tips her?? Anonymkode: 3b6b3...7b0
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Du gir den oppmerksomhet hver gang, kanskje det er det den ønsker? Funker det ikke å bare si "nei, nei" med alvorlig stemme uten å reise seg opp? Anonymkode: 7862e...e2b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du gir den oppmerksomhet hver gang, kanskje det er det den ønsker? Funker det ikke å bare si "nei, nei" med alvorlig stemme uten å reise seg opp? Anonymkode: 7862e...e2b Har sagt nei til katten uttalige ganger mens jeg sitter i soffaen for å ungå å gi han oppmerksomhet, problemet er at han ødelegger teppet helt slik han holder på :/ Anonymkode: 3b6b3...7b0
Millimani Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Du kan evt bruke vekk-spray. Det vil holde kattungen borte fra teppet, men jeg er usikker på om det rekker så langt at kattungen da ikke vil like f.eks. sofaen heller. Eller bare vent så går det sikkert over før eller siden....kanskje
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Akkurat nå, Millimani skrev: Du kan evt bruke vekk-spray. Det vil holde kattungen borte fra teppet, men jeg er usikker på om det rekker så langt at kattungen da ikke vil like f.eks. sofaen heller. Eller bare vent så går det sikkert over før eller siden....kanskje Ønsker ikke vente særlig lenge, katten biter og klorer ut dotter fra teppet og get off spray er han tydeligvis immun på haha Anonymkode: 3b6b3...7b0
Ardwinna Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Kanskje pusen rett og slett liker veldig godt å herje med gulvtepper? Katter har forskjellige preferanser for hva de synes er gøyest å leke med, og tepper er ekstra gøy fordi noe kan gjemme seg under der I tillegg til å si NEI og løfte unna kattungen (til det kjedsommelige), kan du også kjøpe et teppe eller noe som ligner som kan få være kattungen sitt herje/leketeppe. Det kan du oppmuntre kattungen til å herje med og hvis den prøver å angripe gulvteppene, flytter du den bestemt bort til leketeppet og roser den for å leke med riktig teppe. Da har i hvertfall kattungen et alternativ, i stedet for at den bare får nei hele tiden. Jeg gjorde noe lignende da min kattunge stjal penner og batterier og lekte med, da kjøpte jeg leker som var avlange. Da fikk han utløp for interessen for avlange leker, og pennene og batteriene fikk være i fred 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 Kan ikke pus få sitt eget teppe å herje med? Det er helt normalt for en katt som bor alene å finne andre ting å krangle med, det er sånn de utvikler seg Anonymkode: 86708...10a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 Fjern teppet til katten er voksen, samtidig med at den får nytt leketøy, f.eks. nytt klorestativ. Anonymkode: ce8dd...fd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå