AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Del Skrevet 2. mars 2017 Eller visstnok gode. Som heller spør på Facebook-status om noen vil finne på noe/henge i helga, istedet for å spørre oss nærmeste venner personlig? Hun la den ut igår kveld- null respons så hun sletta.. så la hun den ut nå igjen. Samme gjelder hvis hun trenger sjåfør ut+++. Anonymkode: 72972...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 2. mars 2017 #2 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg har mange nære venner, men liker å være med de jeg ikke henger så ofte med også. Ser virkelig ikke problemet. Hvor gamle er dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Del Skrevet 2. mars 2017 5 minutter siden, Ewe skrev: Jeg har mange nære venner, men liker å være med de jeg ikke henger så ofte med også. Ser virkelig ikke problemet. Hvor gamle er dere? Men hva med å SPØRRE de da, personlig? 28 år. Anonymkode: 72972...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perplexed Skrevet 2. mars 2017 #4 Del Skrevet 2. mars 2017 Men du kan ikke spørre henne, eller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg skjønte fint lite av denne tråden. De gode venninnene dine høres helt normale ut. Selv om dere er gode venner, har de kanskje andre venner også som de ønsker å være sammen med. Noen ganger vil en bare smelle sammen folk og fe å være sammen med. Hvis du har så fryktelig lyst å finne på noe, hvorfor tar ikke da du kontakt? Anonymkode: 39b79...3f0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #6 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg spør folk direkte dersom jeg ønsker å finne på noe med dem. Spør ikke via statuser. Men jeg ser for meg at slike statuser kan ha ulik effekt hvis man er populær vs hvis man ikke er det. Sistnevnte er slik som meg. Da spør jeg heller konkret de jeg vet hvor jeg har hen. Anonymkode: c09b7...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #7 Del Skrevet 2. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør folk direkte dersom jeg ønsker å finne på noe med dem. Spør ikke via statuser. Men jeg ser for meg at slike statuser kan ha ulik effekt hvis man er populær vs hvis man ikke er det. Sistnevnte er slik som meg. Da spør jeg heller konkret de jeg vet hvor jeg har hen. Anonymkode: c09b7...c59 Tror ikke hun er superpopulær akkurat. Derfor litt merkelig.. mens andre som har venner i hist og pist kan jeg vel på en måte forstå hvorfor spør. Et annet eksempel er at hun kan spørre på Facebook: "noen som kjører til byen kl 14"? Når jeg dagen før sa jeg har aftenvakt og hun vet jeg skal kjøre samme vei. Kanskje jeg tror vi er bedre venner enn hva vi er.. Anonymkode: 72972...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virilja Skrevet 2. mars 2017 #8 Del Skrevet 2. mars 2017 Synes egentlig det er litt rarere at du tydeligvis har stryr på hva hun legger ut og sletter og legger ut igjen Ikke sikkert hun legger det samme i Facebook som deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #9 Del Skrevet 2. mars 2017 Mulig jeg misforstår, men jeg ser ikke helt problemet? Noen ganger har man lyst til å finne på noe med en konkret person. Da spør man jo denne direkte. Andre ganger har man lyst til å gjøre en spesiell ting. Da er det jo mye lettere å legge ut etspørsmål om noen har lyst til å være med på et sted alle ser det, enn å sende en forespørsel til en og en? Samme med å spørre om skyss... Det kan føles litt ekkelt å spørre noen om skyss eller annen hjelp selv om hun vet at du skal samme vei. Kanskje hun er redd for at du egentlig ikke vil, men føler deg tvunget til å si ja (eller noe slik)? Hvis hun selv legger ut spørsmålet så alle kan se det, så er det jo opp til dere å tilby dere hvis dere synes det er ok. Da er det jo deres initiativ og ikke noe hun har "presset" dere til. Anonymkode: 41168...5cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #10 Del Skrevet 2. mars 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke hun er superpopulær akkurat. Derfor litt merkelig.. mens andre som har venner i hist og pist kan jeg vel på en måte forstå hvorfor spør. Et annet eksempel er at hun kan spørre på Facebook: "noen som kjører til byen kl 14"? Når jeg dagen før sa jeg har aftenvakt og hun vet jeg skal kjøre samme vei. Kanskje jeg tror vi er bedre venner enn hva vi er.. Anonymkode: 72972...94e Jeg skjønner ikke problemet. Om du vil kjøre henne, så kan du jo bare tilby deg å gjøre det, da? Nå vet du jo at hun vil ha skyss? Hun legger vel ut mld på facebook for at folk kan melde seg frivillig om de har lyst, i stedet for å risikere at noen føler de "må" når hun spør dem direkte. Hva har dette med å være gode venner å gjøre? Anonymkode: 575a2...761 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 2. mars 2017 #11 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg spør direkte om jeg ønsker å gjøre noe spesifikt med en spesifikk person. Ellers har vi en større venner/bekjent-gruppe (30-40 stk i nærområdet) hvor man legger ut om noen vil finne på noe. Jeg ønsker ofte være med flere av vennene mine samtidig, så istedet for å sende masse meldinger, og kanskje glemme noen, så legger jeg ut på vennegruppene. Noen av vennegjengen henger ofte sammen, andre har krevende jobber/familieliv, og setter dermed veldig stor pris på at dem ikke alltid må avslå, men dem får fortsatt vite hver gang det skjer noe så dem kan bli med om dem har tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå